Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Captain schreef:Ik snap niet zo goed waarom hun focus zo op paarden ligt. Dus voor koeien, kippen en varkens is het niet zielig?
Ik eet overigens gewoon vlees, maar trek het dan door voor alle dieren. Waarom alleen paarden?
DuoPenotti schreef:En dan krijgen we hier in Europa Amerikaanse toestanden of hoe moet ik dat voor me zien?
Captain schreef:Ik snap niet zo goed waarom hun focus zo op paarden ligt. Dus voor koeien, kippen en varkens is het niet zielig?
Mizora schreef:Ik zou het een sterke verslechtering vinden als het verbod op het slachten van paarden er zou komen. Het zou enorm veel dierenleed in de hand werken.
Wel ben ik voor een verbod op lange-afstandtransport voor slachtdieren, echter niet specifiek voor paarden, gewoon uberhaupt. Niet langer dan een halve dag op de vrachtwagen staan ( = maximaal 500km) zou enorm risicoverlagend qua welzijn zijn.
Citaat:"Paarden die voor de slacht worden gekocht zijn niet oud, gehandicapt of ongewenst", schrijven ze in het initiatief. "Het slachten wordt gedreven door de vraag naar paardenvlees. Paardenvlees is onveilig voor menselijke consumptie omdat paarden niet worden grootgebracht als voedseldieren."
Pareltjes schreef:Prima ontwikkeling.
Gaan sommige fokkers wellicht eens minder vermeerderen en meer fokken. Zijn we daarnaast direct van het medicatie registratie gedoe af en kunnen de paarden weer gebruik maken van alle beschikbare medicatie. Is er geen reden meer om alles maar te moeten noteren. Scheelt weer pagina’s in het paspoort.
Brainless schreef:Je kan evengoed je paard voor consumptie uitsluiten en hoeft er geen medicijnen meer worden bijgehouden.
Ibbel schreef:Brainless schreef:Je kan evengoed je paard voor consumptie uitsluiten en hoeft er geen medicijnen meer worden bijgehouden.
Nee, dat mag dus niet meer sinds dit jaar. Je paard is per definitie goedgekeurd voor menselijke consumptie en je MOET dus medicatie bijhouden tot je paard iets toegediend krijgt waardoor hij definitief uitgesloten wordt. Uitsluiten op emotionele gronden mag niet meer. Alleen een DA mag uitsluiten, en dan dus op basis van medicatie.
Ik eet overigens gewoon vlees, maar trek het dan door voor alle dieren. Waarom alleen paarden?
Captain schreef:Maar dat maakt voor die kip, koe en varken niet uit toch? Die denken niet "ach, wat prettig dat ik in deze stal sta en vetgemest wordt zodat ik daarna lekker lang op transport kan om geslacht te worden. Mijn levensdoel is dan echt voltooid, hier ben ik immers voor gefokt."
Ik denk zelfs dat paardenvlees (mits niet dagen op transport naar Italië) een diervriendelijkere keuze is dan andere diersoorten. Paarden hebben over het algemeen toch best een goed leven gehad.
Brainless schreef:Nou dan had mijn grote ook uitgesloten moeten worden, want die is ook gewoon gecastreerd; maar dan thuis. Ook staand.
Palmera schreef:"Paarden die voor de slacht worden gekocht zijn niet oud, gehandicapt of ongewenst"
Helaas maakt dd mens onderscheid. Het ene dier is om te troetelen waar het ander mishandeld en gedood mag worden.
Voor wie riep dat paarddn niet grootgebracht worden om geslacht voor vlees te worden: het is toch verschrikkelijk dat wij grote groepen dieren slechts als vleesproduct zien! Dat ze niet eens in aanmerking komen voor een waardig leven!
Dacht je werkelijk dat zij hún evolutie hebben doorgemaakt om voor ons als opgehokt dier te eindigen? Bah, de gedachte maakt me ziek.
Gebruikers op dit forum: colinneke, Vagabondo en 14 bezoekers