Algemeen
Bella Rose is moeder geworden. Isabell Werths gepensioneerde merrie, waarmee ze vele medailles won op grote kampioenschappen, is op 13 maart bevallen van een gezond hengstveulen.
Het voshengstje heeft de naam Via Bellani gekregen.
Bella Rose
De negentienjarige Westfaals gefokte Bella Rose (Belissimo M x Cacir AA) is in eigendom van Madeleine Winter Schulze, zij is al heel lang sponsor van Isabell Werth.
Werth en Bella Rose wonnen in 2014 teamgoud bij de World Equestrian Games. Bij dezelfde wedstrijd in 2018 wonnen ze team- en individueel goud. In 2019 wonnen ze zelfs drie keer goud bij de Europese kampioenschappen dressuur en in 2021 pakten ze teamgoud en individueel zilver tijdens de Olympische Spelen.
Na de Spelen ging Bella Rose met pensioen. Oorspronkelijk stond de ceremonie hiervoor gepland tijdens het CDIO Aken in 2021. Deze moest echter een jaar verschoven worden, aangezien de merrie begin september 2021 geopereerd moest worden vanwege koliek.
Ze herstelde volledig, werd alsnog gehuldigd in Aken in 2022 en is nu begonnen aan een nieuwe carriere als fokmerrie.
Via Bellani
Het nieuwgeboren veulen is van de hengst Valdiviani (Veneno x Fidertanz).
“In alle eerlijkheid, ik ben zo gelukkig”, zegt Isabell Werth. “Bella Rose heeft het fantastisch gedaan, zoals altijd, en gaf ons een prachtig veulen. Dit is een heel ander soort blijheid, de hele stal is al verliefd op de kleine man. Mijn lievelingspaard is nu moeder en ik ben heel dankbaar dat de droom om een veulen van haar te hebben, zo geweldig is uitgekomen.”