Renpaard van Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov gestolen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Renpaard van Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 19:07

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Ramzan Kadyrov. Foto: Wikimedia Commons

De Tjechische politie is een grote zoektocht gestart naar Zazou, een renpaard van de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov. Het dier is gestolen uit zijn stal op stoeterij Darhorse in Roudnice nad Labem, 50 kilometer ten noorden van Praag. De waarde van het paard is ongeveer 20.000 dollar. Zazoe valt sinds 2014 onder Europese sancties, die ingevoerd werden na de Russische overname van de Krim. Deze sancties houden onder andere in dat Kadyrov zijn paard niet mag verkopen of verplaatsen.

Volgens een verklaring was een ketting waarmee de schuifdeuren van de stal afgesloten waren, verwijderd en het paard werd, waarschijnlijk in het donker, weggeleid. De politie roept het Tjechische volk op om informatie te delen over de 16-jarige hengst.

Ramzan Kadyrov schrijft op Telegram, een Russische berichtendienst vergelijkbaar met WhatsApp, "ik ben bang dat Zazou in verkeerde handen terechtkomt. Hoe is dit gebeurd? Waar was de beveiliging?" Hij voegt hier nog aan toe dat de werkelijke waarde van Zazou minstens 10 miljoen dollar is.

In januari vorig jaar werd al eerder een poging gedaan om Zazou en een ander paard van Kadyrov van Darhorse weg te halen. Twee Russisch-sprekende mannen wilden de paarden meenemen naar Polen. Ze claimden dat het onder de sancties was toegestaan om de paarden binnen de EU te verplaatsen. De staleigenaren hielden voet bij stuk en gaven de paarden niet mee.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door Firelight op 11-03-23 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:45

10 miljoen dollar? Voor een 16 jarige (en dus gepensioneerde) volbloed ruin! _O- neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is als je paard weg is en je weet niet waar hij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:31

Jennyj01 schreef:
10 miljoen dollar? Voor een 16 jarige (en dus gepensioneerde) volbloed ruin! _O- neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is als je paard weg is en je weet niet waar hij is.
Het is een dekhengst, een van de populairste in Tsjechië. Alleen is 10 miljoen dollar wat overdreven. Die 20k komt meer in de richting.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 07:27

Nee het is een ruin. Staat ion de tekst.

Karin

Re: Renpaard van Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 07:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:23

Jennyj01 schreef:
Nee het is een ruin. Staat ion de tekst.
Het staat op internet, dus het is waar. :j Het is niet de eerste keer dat er fouten in vertaalde nieuwsartikelen staan, en in de bronnen wordt er nergens gesproken over gelding of stallion, dat heeft de NR zelf ingevuld. Knappe ruin iig waar ze dekgeld voor vragen en die voor nakomelingen heeft gezorgd: https://www.racingpost.com/profile/horse/741561/zazou :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:48

Jennyj01 schreef:

Dat die hufter zijn paard kwijt is, dáár kan ik me weinig zorgen om maken...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:36

Hij zal het dier misschien zelf laten hebben weghalen... Zou me niets verbazen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:54

10 miljoen, voor deze hengst. Nog in geen duizend jaar. Als het zo'n topper zou zijn zou die niet in Tjechie ter dekking staan maar in echte volbloedlanden als Frankrijk en de UK.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:00

Ik vind het op zich wél interessant nieuws dat kabouter Plop zich met paardenfok bezig houdt, ik had geen idee...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:53

Kuggur schreef:
Ik vind het op zich wél interessant nieuws dat kabouter Plop zich met paardenfok bezig houdt, ik had geen idee...
:')

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:56

Een groot deel van de rijkeren der aarde houden zich bezig met paarden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:29

Ik vind sommige reacties hier erg onsympathiek. Niemands paard mag gestolen worden en de materiele waarde van het paard doet er niet toe.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:31

anjali schreef:
Ik vind sommige reacties hier erg onsympathiek. Niemands paard mag gestolen worden en de materiele waarde van het paard doet er niet toe.

Voor je medelijden uitdrukt voor Ramzan Kadyrov zou ik in jouw plaats eens zijn naam googlen...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:34

anjali schreef:
Dat is jouw mening Anjali, niets meer dan dat.

Wat Kuggur zegt, google die flapdrol eens, wellicht dat je dan een andere mening vormt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:35

anjali schreef:

Kans is zeker aanwezig dat eigenaar het paard heeft laten stelen ivm niet eens zijn met sancties tegen hem.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:07

Eerste wat ik dacht toen ik het las: dat heeft-ie zelf in scene gezet, en nu de vermoorde onschuld spelen.
Waar-ie trouwens sowieso goed in is, zowel in vermoorden als in een onschuldige houding aannemen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:16

Kuggur schreef:
anjali schreef:

Voor je medelijden uitdrukt voor Ramzan Kadyrov zou ik in jouw plaats eens zijn naam googlen...

Dat heb ik gedaan, ik kende hem helemaal niet. Ik bevind me absoluut niet in zijn kringen, maar ik blijf bij het principe dat niemand van een ander mag stelen, ook niet als je die ander niet mag.En zeker van paarden (of andere levende wezens) blijf je af. Overigens heeft hij een interessante vrouw . Expliciet aanwezig op het internet. Zo zie ik nog eens wat uit een geheel andere cultuur.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:22

'Niet mogen' is een interessante omschrijving 8)7
Mijn hemel, hoe wereldvreemd kun je zijn.

De man is Putin-verheerlijker, en pro-oorlog tegen Oekraine.
Nog afgezien van z'n eigen misdaden trouwens...

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:31

anjali schreef:
Kuggur schreef:

Dat heb ik gedaan, ik kende hem helemaal niet. Ik bevind me absoluut niet in zijn kringen, maar ik blijf bij het principe dat niemand van een ander mag stelen, ook niet als je die ander niet mag.En zeker van paarden (of andere levende wezens) blijf je af. Overigens heeft hij een interessante vrouw . Expliciet aanwezig op het internet. Zo zie ik nog eens wat uit een geheel andere cultuur.

Wat zeg jij nou :wow:

Deze man is oorlogsmisdadiger en heeft vele mensenrechten geschonden. Dit is geen kwestie van 'niet mogen'.

Maargoed. Fijn dat je nu nieuw inzicht hebt in een geheel andere cultuur.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:49

Ibbel schreef:
'Niet mogen' is een interessante omschrijving 8)7
Mijn hemel, hoe wereldvreemd kun je zijn.

De man is Putin-verheerlijker, en pro-oorlog tegen Oekraine.
Nog afgezien van z'n eigen misdaden trouwens...
Laat gaan, het heeft geen zin en komt toch niet binnen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:56

De materiele waarde vN paarden doet er zeker toe. Het gaat om miljarden.
Dan kun je wel heel wereldvreemd roepen dat de waarde er niet toe doet maar dat doet het gewoon wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:58

juliomariner schreef:
De materiele waarde vN paarden doet er zeker toe. Het gaat om miljarden.
Dan kun je wel heel wereldvreemd roepen dat de waarde er niet toe doet maar dat doet het gewoon wel.
Huh, hebben we het hier nu over Frankel of over een paard dat voor 1k in Tsjechië ter dekking stond? :')

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:13

Nee maar je kunt altijd maar lopen te ontkennen dat het bij paarden niet om geld gaat. Het is gewoon een keiharde business en zeker in de renwereld. Maar daarvan hebben heel veel bokkers eenvoudig geen idee.
Frankel is met een dekgeld van £ 275.000 trouwens niet de duurste. Dat is Dubawi met £ 350.000,00 ( nee de komma staat op de juiste plaats en het is in ponden in € is het dus nog veel meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:31

Echt, zijn die renpaarden zo duur? :oo