Olympische amazone (63) overleden na val van paard bij Sunshine Tour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Olympische amazone (63) overleden na val van paard bij Sunshine Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 18:21

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Afgelopen maandag is de 63-jarige Canadese amazone Wyndham St. John overleden na een val van een paard, eerder in Spanje. De Olympische eventingamazone was aanwezig tijdens een internationale springwedstrijd tijdens de Sunshine Tour.

St John werd uit het zadel gegooid en met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gevoerd met een hersenbloeding. Daar overleed de Olympische amazone uiteindelijk op maandag 6 maart. "Ik heb 34 prachtige jaren mogen ervaren met Wyn," vertelt haar echtgenoot. "Ze had het de laatste weken enorm naar haar zin in Spanje. Ze laat een enorme leegte na maar ik zal mijn mooie momenten met haar blijven koesteren."

De Canadese amazone nam in 2000 deel aan de Olympische Spelen in Londen. In 2014 maakte de amazone de switch naar de springsport.

De organisatie van de Sunshine Tour reageert bedroefd. We vernemen het nieuws met heel veel verdriet. We hadden gehoopt dat Wyn het nog zou halen. Zij betuigen ook hun innige deelneming aan familie en vrienden.

anjali

Re: Olympische amazone (63) overleden na val van paard bij Sunshine Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:36

Wat erg.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:48

Dit schijnt niet helemaal te kloppen. Ik heb gelezen dat zij onwel is geworden op haar paard en daardoor van haar paard viel....ik was er niet bij dus weet niet wat er van waar is, maar deze versie wordt dus ook verteld.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:54

Ik las op horse & hound dat ze een gescheurde aneurysma in haar hoofd had en daardoor van het paard viel.
Heel erg triest :(

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:10

anjali schreef:
Wat erg.

Precies mijn woorden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:55

Koekie73 schreef:
Ik las op horse & hound dat ze een gescheurde aneurysma in haar hoofd had en daardoor van het paard viel.

Klopt, hersenbloeding door aneurysma!

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:58

Wat erg! Sterkte voor alle nabestaanden Y;(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:43

Koekie73 schreef:

Vreselijk. Ik vind het wel goed dat deze informatie wordt gedeeld omdat het hierdoor 200% duidelijk is dat het paard er helemaal niets aan kon doen, en de paardensport ook niet. Ik bedoel, als een paard zijn ruiter erafbokt en deze sterft, dan krijgt dat paard een slechte naam wat niet goed is voor zijn verdere leven.