[VIDEO] Op hol geslagen paard in de Strade Bianche *UPDATE*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[VIDEO] Op hol geslagen paard in de Strade Bianche *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 18:25

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een paard loopt mee in de Strade Bianche. Foto: Screenshot GCN Racing op YouTube

De vrouwenversie van de Strade Bianche, een wielerkoers in Italië, kende een bijzondere deelneemster. Op ongeveer 15 kilometer voor de finish, voegde een paard zich in het deelnemersveld. De Nederlandse wielrenster Demi Vollering werd hierdoor gehinderd. Ze schreeuwde het uit van schrik en kon het dier ternauwernood ontwijken. Demi herpakte zich snel en wist uiteindelijk de Strade Bianche te winnen. Het paard rende een tijd voor Vollering uit op de voorlaatste onverharde strook in de wedstrijd, maar haalde de finish niet: het ging onderuit in een bocht en belandde langs de kant van de weg. Toen het dier opstond, is het naar de wei gebracht.

Demi Vollering verklaarde later: "dat paard schoot voor mij de weg op. Ik was zo bang. Het was wel triestig om te zien hoe het paard wegschoof in een bocht en viel."

Het paard schrok vermoedelijk van een helikopter die boven de Vollering vloog.

Update
Het paard dat in de Strade liep, is Zlatana. De eigenaresse van het paard biedt haar excuses voor het voorval aan. Ze verklaarde aan het Italiaanse Sienanews: "Zlatana is in orde. Ze moet een paar dagen aan de antibiotica door de schrik, maar uiteindelijk is alles goed afgelopen."

Het paard is op ongeveer 2:45 te zien.

Gebruikte bronnen:

Monique1963

Re: [VIDEO] Op hol geslagen paard in de Strade Bianche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:04

Hij heeft een halster met leadrope er nog aan, om. Arm dier, al die hijsa, is zich te pletter geschrokken en dan ook nog vallen. Hoop voor het paard en eigenaar dat de val met een sisser is afgelopen.

Karin

Re: [VIDEO] Op hol geslagen paard in de Strade Bianche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:27

In dit korte filmpje is-ie net onderuit gegaan. Hij staat wel weer op, maar dan is de camera ook alweer weg.

https://twitter.com/OutOfCycling/status ... 5693954048

Ik vond het ook doodeng om dat paard zo te zien gaan met die leadrope eraan. Ik hoop dat het goed gaat met hem. Gelukkig is het niet tot botsingen gekomen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:18

“Aan de antibiotica door de schrik”…dat kan ik niet helemaal rijmen.

Hoop dat ‘ie z’n heup niet heeft gebroken…wat een klap…