Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
UK_eef schreef:Niet meer dan logisch, toch? Als je per sé voor de hobby wilt fokken kun je ook prima 2 boxen en een beetje weiland huren op een pensionstal.
koend schreef:Die situatie gaat ook alleen maar op als je vanuit huis werkt en met flexibele werktijden. Als je 40 uur per week op locatie werkt, ziet het er alweer heel anders uit, helemaal als je ook nog eens een lange reistijd van en naar werk hebt.UK_eef schreef:Niet meer dan logisch, toch? Als je per sé voor de hobby wilt fokken kun je ook prima 2 boxen en een beetje weiland huren op een pensionstal.
Niet waar. De band met je paarden als je ze aan huis hebt staan is totaal anders, veel intenser en directer.
Ik heb mijn 2 paarden aan huis en heb ruim 1 ha grond verdeeld over 2 stukken die elk te klein zijn voor de moderne landbouw.
Als het straks stopt met regenen, zadel ik mijn sportpaard om wat dressuur te gaan rijden. Als het blijft regenen rijd ik na de middag of trek naar een binnenpiste.
Als mijn paard een kwaaltje heeft merk ik het direct want ik heb hem uren per dag in mijn gezichtsveld.
Totaal iets anders dan het pensionstalgebeuren. Dat mag van mij best wel bestaan, ieder diertje zijn pleziertje.
Ik vind dat alle paardenliefhebbers aan hetzelfde zeel moeten trekken in plaats van elkaar te proberen vliegen af te vangen of de les te lezen. Wedstrijdruites, profs, bosruiters, trekruiters, natural-boys, pensionklanten, pensionhouders, hobbyfokkers, beroepsfokkers, dierenartsen, de voedersector, sponsors en zelfs oma's en opa’s die met hun kleinkind optrekken.
We kunnen van elkaar leren, met elkaar zaken doen en met elkaar evenementen opzetten!
Samen staan we sterker!
UK_eef schreef:Niet meer dan logisch, toch? Als je per sé voor de hobby wilt fokken kun je ook prima 2 boxen en een beetje weiland huren op een pensionstal.
OleJon schreef:Kunnen ze huizen bouwen oo die stukjes. Dat is wat ze willen