Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Lijkt me nog best lastig om steeds een hooivork mee te zeulen.
Suzanne F. schreef:Citaat:Ik rijd niet meer met mijn paarden in het bos. Ook loop ik niet meer alleen met mijn hond in het bos; we lopen nu met zijn tweeën en ik neem een hooivork mee.
Is dit niet een beetje overdreven? Wolven vallen toch niet zomaar aan op klaarlichte dag?
ikkedus schreef:Lekker makkelijk oordelen als je er zelf niet woont! Ik hoor veel meer mensen die hetzelfde gevoel hebben en niet meer durven joggen, wandelen etc.
Dat wolven zich niet overdag laten zien is ook allang achterhaald.
dierenfan schreef:Cayenne schreef:Lijkt me nog best lastig om steeds een hooivork mee te zeulen.
Gewoon als wandelstok. Doen nordic walkers ook![]()
Geen idee wat overdreven is. Er is geen ervaring met overschot aan wolven in dichtbevolkt landje. Gezien we daar wel steeds meer naartoe gaan snap ik de voorzichtigheid wel! Er is geen vergelijking wat dit betreft qua leefomstandigheden
ikkedus schreef:Lekker makkelijk oordelen als je er zelf niet woont! Ik hoor veel meer mensen die hetzelfde gevoel hebben en niet meer durven joggen, wandelen etc.
tamary schreef:Joanne1987 schreef:Technisch gezien is er ook geen overschot aan wolven, dat maakt de mens er van omdat het 'nieuw' is dat ze zichtbaar zijn
Als ze meer wild doden dan er geboren wordt is dat zeker een overschot te noemen, immers dan kan die wildpopulatie niet in stand blijven.
Joanne1987 schreef:tamary schreef:Als ze meer wild doden dan er geboren wordt is dat zeker een overschot te noemen, immers dan kan die wildpopulatie niet in stand blijven.
Nee, een wolf zal kiezen voor de zwakste prooi, denk dat de keus tussen en schaap en zwijn snel gemaakt is dan...
Fitzroy schreef:Misschien dat ze bang zijn dat wolven de hond aanvallen? Maar triest genoeg dat dit nodig is.
Schapenwol schreef:Fitzroy schreef:Misschien dat ze bang zijn dat wolven de hond aanvallen? Maar triest genoeg dat dit nodig is.
Wandelen met een hooivork, niet meer buiten rijden en bij een evenement jongens op wacht zetten lijkt me niet nodig. Deze mensen laten zich wel heel erg leiden door angst.
Ik snap het wel, ik loop zelf ook niet meer zo ontspannen door het bos bij de schemering, maar om te stellen dat dit soort dingen 'blijkbaar' nodig zijn is gewoon niet waar.
Schapenwol schreef:Fitzroy schreef:Misschien dat ze bang zijn dat wolven de hond aanvallen? Maar triest genoeg dat dit nodig is.
Wandelen met een hooivork, niet meer buiten rijden en bij een evenement jongens op wacht zetten lijkt me niet nodig. Deze mensen laten zich wel heel erg leiden door angst.
Ik snap het wel, ik loop zelf ook niet meer zo ontspannen door het bos bij de schemering, maar om te stellen dat dit soort dingen 'blijkbaar' nodig zijn is gewoon niet waar.
Schapenwol schreef:Bonnelover schreef:Totdat er bij jouw bij diverse buren het vee afgeslacht wordt door een stel wolven. Of ze tegen de buurman zijn tractor opspringen. Want zo erg is het hier al wel
Snappen dat mensen bang zijn is wat anders dan dat het objectief gezien nodig is om met een hooivork te gaan wandelen.