Hennie en haar Fries vol vertrouwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hennie en haar Fries vol vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 19:51

SA24
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

TIJNJE - Amazone Hennie Roffel uit Tijnje bereidt zich met haar hengst Remy Martin TKJ vol vertrouwen voor op het Nederlands Kampioenschap dressuur komende zondag in Ermelo .

De KNHS-indoorkampioenschappen voor zowel springen als dressuur begonnen al afgelopen weekend met de lagere klassen. Hennie is zondag aan de beurt in de klassen Z1, Z2 en ZZ-L. Roffel heeft vertrouwen in haar Fries en hoopt op een goede score.

“Dit paard heeft veel talent in alle drie de gangen. Hij kan echt supermooie wissels springen. Daarnaast heeft hij nog expressie en go. Dat maakt wel dat hij dus hoge scores haalt. Met deze scores kunnen we meedraaien in het hogere segment.”

Roffel is optimistisch. Haar score bij de Friese dressuurkampioenschappen was 77,8 procent. Goed voor de Friese titel. “Ik heb een mooie kür. Deze werd tijdens het vorige kampioenschap ook goed ontvangen bij de juryleden. Mijn gevoel is daarom goed en ik heb vertrouwen in mijn Fries. Dus ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden en hopelijk mogen we onze kür laten zien tijdens de finale.”

Ook na zoveel jaren ervaring went het kampioenschap nooit. “Tuurlijk heb je altijd een bepaalde spanning. Ik ben niet meer zo zenuwachtig als vroeger. De meeste spanning ontstaan zodra ik klaar ben, dan is het wachten op de uitslag van de jury. Zoiets heb je niet in de hand. Je kunt nooit foutloos rijden. Je probeert zo goed mogelijk voor de dag te komen.”

Volgens Roffel zijn de prestaties afhankelijk van het moment van de dag. “Het is en blijft een jurysport. Wat de één mooi vindt, kan een ander niet of minder mooi vinden. Daar kun je niet heel veel aan veranderen.”

Dat neemt niet weg dat Roffel al vele prijzen binnen heeft gehaald. In de paardensport is ze daarom ook een bekend fenomeen. “Ik weet niet of ik echt gezien word als idool voor jonge ruiters. Er zijn wel veel geïnteresseerden die zich bezighouden met mijn prestaties. Ik krijg dan ook oprechte felicitaties.”

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:13

Veel respect voor Hennie, echt een onwijs goede ruiter. Ik heb vaak bij haar gelest en Hennie krijgt echt elk paard aan het lopen op een eerlijke manier! Naar mijn idee ook volledig terecht dat ze zo lekker gaat :D

SunnyHorse

Re: Hennie en haar Fries vol vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:16

Ik ben ook Hennie fan!
Ze stelt veel Friese paarden prachtig voor, plezierig om naar te kijken.
Wens haar veel succes

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:55

Hier ook een fan :j