Creëer een digitaal paardenpaspoort met Digipaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Creëer een digitaal paardenpaspoort met Digipaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 19:21

KNHS
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De KNHS lanceerde gisteren officieel de app DigiPaard. Met DigiPaard kunnen paardeneigenaren, ruiters en stalhouders een digitaal paardenpaspoort creëren voor hun paarden. Met DigiPaard bewaar je alle (paspoort)gegevens op één plek en deel je ze eenvoudig met de andere eigenaren, ruiters én de stalhouder. Na een succesvolle pilot is DigiPaard vanaf vandaag beschikbaar voor alle KNHS-leden.

Registreer je paard in drie simpele stappen bij DigiPaard. Via DigiPaard zoek je je paard op in de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) database, vul de gegevens van je paard aan en maak foto’s van je paardenpaspoort. Wij zorgen ervoor dat jouw paard zijn eigen digitale paardenpaspoort krijgt in de DigiPaard app.

Kom jij er ook wel eens te laat achter dat je de vaccinatie van je paard bent vergeten? Door het digitaliseren van de vaccinatiegeschiedenis van je paard bij DigiPaard, kan DigiPaard je een melding sturen wanneer je paard een nieuwe vaccinatie nodig heeft. Zo ben je nooit meer te laat, bescherm je je paard tijdig tegen besmettelijke paardenziektes en kun je onbezorgd op wedstrijd gaan.

Voordelen DigiPaard voor stalhouders
Met deze gratis app vereenvoudig jij je RVO administratie. Meld via DigiPaard binnen enkele minuten paarden aan of af op jouw locatie. Deze aan- en afvoermeldingen worden automatisch doorgegeven aan de RVO. Via DigiPaard hou je de verplaatsingen tussen de 24 uur en 30 dagen van de paarden bij jou op stal gemakkelijk bij. Zo heb je jouw RVO administratie digitaal en altijd bij de hand.

Met de lancering van DigiPaard zet de KNHS een belangrijke stap in de digitalisering van de Identificatie & Registratie van paarden in Nederland.

DigiPaard is beschikbaar voor iOS en Android en te downloaden in de Apple App Store of Google Play Store.

Meer weten over DigiPaard? Neem een kijkje op onze website http://www.digipaard.app.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:31

Hamvraag, aangezien je foto's van het paardenpaspoort moet maken:
Lost dit dan ook het eeuwige probleem van "ik wil eigenlijk niet dat het paspoort bij de stalhouder ligt, ook al moet dat" op?
Of, omgekeerd, "paspoort ligt keurig bij de stalhouder, ik ga met de trailer naar het bos, vergeet dat paspoort iedere te keer vragen" en de app is voldoende als ik onderweg wordt aangehouden?
Of blijf je alsnog moeten zeulen met de paspoort/vragen om het paspoort/dure kluisjes aanschaffen voor dat paspoort?

Hilary

Re: Creëer een digitaal paardenpaspoort met Digipaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:02

Dat vroeg ik me ook af…

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 06:54

Ik snap het voordeel niet.
Enten krijg ik herinnering van DA en ik heb een agenda.
Paspoort moet je volgend mij gewoon nog steeds bij het paard hebben in de papieren versie.
En RVO meldingen kun je ook gewoon op hun site doen.

Waar zit dan het voordeel?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 07:41

Citaat:
Bij controle alle gegevens van de paarden bij jou op stal snel tot je beschikking

Deze zin staat er. Maar ik zie nergens staan dat de overheid dit accepteert.
Als de KNHS het accepteert op wedstrijd is natuurlijk ook handig, maar dat staat ook nergens

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 07:43

Ik zie het voordeel ook niet direct. Voor alle belangrijke zaken en herinneringen gebruik ik nu de Animal App. Kan ik ook de gegevens van mijn katten kwijt. Andere diersoorten kunnen er ook bij. Alleen als de paspoort gegevens digitaal geldig zijn, zou ik het overwegen, maar ik gok dat het paspoort ten alle tijden fysiek getoond moet worden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 07:47

Paspoort bij het paard houden
Het originele paspoort moet altijd bij het paard zijn. Ook als het dier niet bij de eigenaar staat, maar bijvoorbeeld bij een pension. Het paspoort mag geen kopie zijn.

Bewaar het originele paspoort bijvoorbeeld in een kluisje of in de zadelkast op de pensionstal. Zet op papier op welke datum u het paardenpaspoort aan de pensionstalhouder heeft gegeven. Onderteken dit beide.

Dit staat nog steeds op de site van RVO

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:02

Als ik als stalhouder nu niet op de onoverzichtelijke site van het RVO hoef in te loggen, 60 stappen hoef te ondergaan om een paard aan- of af te melden, maar gewoon een app kan openen en het via daar te regelen, zie ik voordelen!

supsuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:07

Als zoiets gratis is, ben je niet de klant maar het product

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:24

supsuusje schreef:
Als zoiets gratis is, ben je niet de klant maar het product

ehhh..... hoe bedoel je dat?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:27

Utixo schreef:
Als ik als stalhouder nu niet op de onoverzichtelijke site van het RVO hoef in te loggen, 60 stappen hoef te ondergaan om een paard aan- of af te melden, maar gewoon een app kan openen en het via daar te regelen, zie ik voordelen!

Wij hebben manegeapp. Die doet dat al een tijd en je kan ook mededelingen doen naar je klanten :)

supsuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:35

EllyC schreef:
ehhh..... hoe bedoel je dat?

dat een deel van de gegevens die in de app worden opgeslagen kunnen worden gedeeld met anderen. staat in de algemene voorwaarden waar je mee akkoord gaat als je de app gebruikt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:37

ik vraag me af of de leden van knhs dit niet betaald hebben.....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:40

EllyC schreef:
Ik snap het voordeel niet.

Ik wel. Er is er maar voor 1 een voordeel, en dat is de KNHS. Gratis _O- dus niet. Je moet lid zijn van de KNHS om er gebruik van te kunnen maken.

Nieuwsredactie schreef:
Na een succesvolle pilot is DigiPaard vanaf vandaag beschikbaar voor alle KNHS-leden.

Dit is toch gewoon een verkapte manier om leden/inkomsten te creëren. Maar ik moet het ze geven, slim bedacht.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:44

ruitje schreef:
Utixo schreef:

Wij hebben manegeapp. Die doet dat al een tijd en je kan ook mededelingen doen naar je klanten :)

Oh :+. Dan ga ik daar straks eens naar kijken, bedankt. Ik ben nu 9 van de 10x te laat met aanmelden, omdat de RVO app mobiel niet lekker werkt. En tegen de tijd dat ik thuis ben vergeet ik het.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:52

Ze zijn vollop in ontwikkeling met de manegeapp, is bedacht door een manegehouder die er een ontwikkelaar op heeft gezet. Ik vind vooral de service heel erg fijn, als ik mail dat er iets is lossen ze het direct op. Wij doen mededelingen, registreren op RVO en de tijdelijke verplaatsingen daarin bijhouden.

En als manege kun je ook lessen er in laten boeken, maar daar hebben wij niks aan :)

Als stalhouder lijkt manegeapp mij handiger, hoeven je klanten ook geen lid van te worden.