Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:Elfie schreef:Dat zijn dus al twee dode paarden op 1 wereldkampioenschap.
En geen kat die weet hoeveel paarden er sneuvelen in de woestijn op de regionale wedstrijden.
Hoeveel paardenlevens moet dit nog kosten voor hier een einde aan komt?
Nee maar 1 paard overleden. Dit is die van de zesde plaats.
Daphara schreef:[***] schreef:[quote="pillow"
Laat de partij vd dieren hier maar eens naar kijken ipv de zweepjes in de drafsport ed.
[/quote
Naar een wedstrijd in de Emiraten?
Naar eventuele Nederlandse deelname aan dergelijke onzin, waarom niet?

Caily schreef:Want? Nederlanders gaan net zo met hun paard om weet jij?
Klinkt voor mij als Nederland niet laten deelnemen aan een wk of ek voetbal omdat een team van een ander land respectloos is naar tegenstanders of scheits… dat lijkt me pas onzin
Verdrietig dat het zo moet lopen en nog steeds niet iedereen in staat is op tijd te (h)erkennen dat stoppen soms beter is.
Caily schreef:Ten eerste slaat die vergelijking nergens op, paardenwelzijn - waar wij verantwoordelijkheid voor dragen - is toch wel van iets andere orde dan voetbalhooligans, die zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag; ten tweede is het natuurlijk van de zotten dat een land een ban krijgt van de FEI, maar vervolgens wel een WK mag organiseren (dat overigens in eerste instantie heel ergens anders gehouden zou worden, namelijk in Italië).Want? Nederlanders gaan net zo met hun paard om weet jij?
Klinkt voor mij als Nederland niet laten deelnemen aan een wk of ek voetbal omdat een team van een ander land respectloos is naar tegenstanders of scheits… dat lijkt me pas onzin
Verdrietig dat het zo moet lopen en nog steeds niet iedereen in staat is op tijd te (h)erkennen dat stoppen soms beter is.
Caily schreef:Natuurlijk rijden "onze" ruiters anders dan die in de Emiraten, die een constante stroom van paarden hebben. Gaat er eentje stuk, staat de volgende al klaar om kapotgereden te worden. Dat geldt niet voor de Nederlandse ruiters, die zuinig op hun paarden (moeten) zijn. Maar tegelijkertijd vind ik ook dat een Nederlandse ruiter niks te zoeken heeft op Emirati stallen en het is imo ook wel een grote fout van de KNHS dat ze dat toestaan. Of nou ja, toestaan dat die ruiters én daar rijden/trainen én vervolgens in Nederland nog wedstrijden mogen starten onder de KNHS-vlag.Absoluut mee eens. Uiteindelijk is het de eigenaar van het paard en de ruiter die hem rijdt die zich eens flink achter de oren moeten krabben. Maar wie zijn wij om te beoordelen of zij hun paard net zo in gevaar brengen door deel te nemen, of dat er een groot verschil in manier van handelen zit?
Grappig wel dat door jouw schrijven en de voetbal vergelijking ik gelijk denk aan WK voetbal 2022 Qatar. Helaas is het all about the money.
. Als er berichten uit de emiraten komen, gaat t om dode paarden.Boras schreef:Nee, waar zijn de ruiters en amazones en eigenaren mee bezig?
Niet verschuilen achter nationale of internationale sportbonden. Ook niet achter bondscoach of teamdierenarts.
Ik vind het misdadig.
Daphara schreef:Hold your horses!
160 km op een dag afleggen in die hitte is imo toch waanzin! Ik hoop serieus dat Nederlanders slimmer zijn dan dat, maar ik zie dat zelf niet als diervriendelijk of als een sport als er doden bij vallen.
Ik neem toch aan dat wanneer de omstandigheden om te voetballen dusdanig gevaarlijk zijn dat bij sommige teams doden vallen, dat er in Nederland ook niet gedacht wordt “wat een goed idee om daaraan mee te doen”.
Boras schreef:Wat San zegt, de bonden faciliteren dit en geven een signaal af dat het allemaal helemaal oké is. Natuurlijk heb je als ruiter en eigenaar ook een verantwoordelijkheid voor je eigen paard, maar het is uiteindelijk de FEI die besluit dat dit evenement daar gehouden moet worden, of dat ruiters die daar willen trainen voor een deel van het jaar, ook nog gewoon op FEI wedstrijden mogen starten.Nee, waar zijn de ruiters en amazones en eigenaren mee bezig?
Niet verschuilen achter nationale of internationale sportbonden. Ook niet achter bondscoach of teamdierenarts.
Ik vind het misdadig.
LaPluche schreef:Dat laatste vind ik wat te stellig. Het is niet iets wat je ongetraind doet met je paard en net als dat niet ieder paard de Grand Prix haalt, haalt ook lang niet ieder paard de 160km-klasse. 9/10 keer gaat het ook gewoon goed, doen de veeartscontroles hun werk en gaan alle paarden weer gezond en wel naar huis. Had het WK gewoon in Italië geweest, zoals het oorspronkelijke plan was, dan hadden we nu hoogstwaarschijnlijk heel andere berichten gelezen en geplaatst.Ik vroeg me serieus af of dit nog wel kan, is deze sport niet gewoon toe aan een einde?
En sws die afstand, dat is toch gewoon dierenmishandeling.