Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
alice0cullen schreef:Wat zou hier strafbaar aan zijn als ze die pony niet hadden gestolen?
Een handige actie is het niet, maar wat willen ze doen bij de rechtbank dan.
Daphara schreef:alice0cullen schreef:Wat zou hier strafbaar aan zijn als ze die pony niet hadden gestolen?
Een handige actie is het niet, maar wat willen ze doen bij de rechtbank dan.
Nou precies, het is geen handige actie van deze mannen te noemen, maar als je dit voor de rechter gaat brengen, dat heeft Dier & Recht en Partij voor de Dieren natuurlijk een mooie basis om paarden helemaal te kunnen weren uit dorp- of stadscentra, dan mag je met een paard alleen nog in een buitengebied komen.
scrabbel schreef:Dit verhaal is toch wel anders dan de eerste die ik las. Eerste verhaal zei dat ze de pony hadden achter gelaten. Hier staat ze werden verboden de pony mee te nemen.
Ik durf te wedden dat er genoeg smurfen zijn die dronken met de hond lopen.
Ik vind het een domme actie, maar strafbaar??
Daphara schreef:De Shet is er gelukkig niet gestressed onder geweest en heeft verder niets te lijden gehad, het dier was gelukkig de 20 al voorbij en was wat dat betreft wel wat gewend, maar dit zou nog wel eens een heel naar staartje kunnen krijgen als het wel voor de rechter komt.
VuurVleugels schreef:Daphara schreef:De Shet is er gelukkig niet gestressed onder geweest en heeft verder niets te lijden gehad, het dier was gelukkig de 20 al voorbij en was wat dat betreft wel wat gewend, maar dit zou nog wel eens een heel naar staartje kunnen krijgen als het wel voor de rechter komt.
Het is voor niemand van ons te zeggen of de shet er gestrest onder is geweest, we waren er niet bij en wortels en een deken aannemen zijn geen goede indicaties dat er geen stress is bij een dier. Stress hoeft zich niet alleen te uiten in (luid) protest, veel vaker gebeurt dat heel subtiel.