Dinja van Liere en Hartsuijker eerste en tweede in Doha

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Dinja van Liere en Hartsuijker eerste en tweede in Doha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 00:46

KNHS
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere met Hartsuijker. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Dinja van Liere heeft super gepresteerd op het vijfsterren concours in Doha. In de fantastische accommodatie van Al Shaqab won ze met haar paard Hartsuijker de Grand Prix en werd ze tweede in de Grand Prix Kür op Muziek. De nummer 1 van TeamNL bevestigde daarmee haar toppositie die ze op de FEI wereldranglijst inneemt.

In de Grand Prix waren de juryleden unaniem en plaatsten Dinja van Liere met haar elfjarige ruin Hartsuijker (v.Johnson) op de eerste plaats. Het percentage van 75.152 was het een-na-beste resultaat in de Grand Prix van het duo.
De Zweed Patrick Kittel reed Touchdown naar de tweede plaats in de Grand Prix op vrijdag. Op zaterdag in de Kür op Muziek waren de rollen omgedraaid en moest Van Liere Kittel voor zich dulden. De juryleden waardeerden de proef van Hartsuijker en Van Liere met 78.455 procent. De wedstrijd in Doha op vijfsterrenniveau was geen wereldbekerwedstrijd. Van Liere die al zeker is van deelname aan de wereldbekerfinale in april in Omaha rijdt over twee weken met Hermès de wereldbekerwedstrijd tijdens The Dutch Masters Indoor Brabant. Daarna kan ze kiezen met welke van haar twee paarden ze deelneemt aan de wereldbekerfinale.

Thamar Zweistra was de tweede amazone van TeamNL die deelnam in Doha. Met haar routinier Hexagon’s Double Dutch (v.Johnson) eindigde de Zeeuwse op plaats 7 in de Grand Prix en op plaats 9 in de Kür op Muziek.

Uitslag Longines Kür op Muziek, Doha
1. Patrick Kittel (Zwe), Touchdown (v.Quaterback), 84.070%
2. Dinja van Liere (Uden), Hartsuijker (v.Johnson), 78.455%
3. Evelyn Eger (Dui), Westminster 71 (v.Weltissimo), 77.840%

Klik hier voor de volledige uitslag.

Uitslag Grand Prix, Doha
1. Dinja van Liere (Uden), Hartsuijker (v.Johnson), 75.152%
2. Patrick Kittel (Zwe), Touchdown (v.Quaterback), 72.870%
3. José Antonio Garcia Mena (Spa), Divina Royal (v.Desperados), 71.261%

Klik hier voor de volledige uitslag.

BigOne

Re: Dinja van Liere en Hartsuijker eerste en tweede in Doha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:56

Grappig, toen er gevoetbald zou worden in Qatar stond de wereld op z’n kop maar nu hoor je niemand.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:31

Een WK voetbal tegenover een 5* dressuurwedstrijdje voor de happy few waarvan de rest van de wereld geen weet heeft?

Ik begrijp dat wel hoor :)

Het is dat bokt er een paar alinea's aan wijdt en ik toevallig dit artikel aanklikte, anders had ook ik hier nooit van geweten.

Verder weet ik ook niet of je beide situaties, de omstandigheden, 1 op 1 kunt vergelijken.

Dus ik onthoud me even van vergelijkingingen. Hoewel je mij nooit in Qatar tegen zult komen.

Ik kan wel zeggen dat ik geen voorstander ben van het gesleep met die sportpaarden over de wereld. Naar totaal andere klimaten ook. Voor een wedstrijd. Dressuur, endurance enz.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:31

BigOne schreef:
Grappig, toen er gevoetbald zou worden in Qatar stond de wereld op z’n kop maar nu hoor je niemand.

Grote verschil is denk ik ook dat deze locatie ‘Al Shaqab’ al veel langer bestaat en niet speciaal voor deze wedstrijd is gebouwd. En de stadions voor het WK voetbal wel