Nieuwe dressuurproevenapp gelanceerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nieuwe dressuurproevenapp gelanceerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 18:57

KNHS
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In 2016 werd de eerste KNHS dressuurproevenapp gelanceerd. Deze werd enthousiast ontvangen en door een groot aantal ruiters gebruikt. Bij de lancering van de nieuwe dressuurproeven in 2021 bleek dat de app niet voldoende was meegegroeid met het gebruik, de techniek was verouderd en het opknappen van de nieuwe app was zo’n grote uitdaging dat ervoor is gekozen om een nieuwe app te ontwikkelen met meer ruimte voor doorontwikkeling

Het ontwikkelproces
Op basis van interviews (medio 2022) met appgebruikers en niet appgebruikers én verschillende feedbackkanalen is het plan voor de nieuwe dressuurproeven uitgeschreven. Er was duidelijk vraag naar meer functionaliteit die ondersteunt bij de voorbereiding voor dressuurproeven. Met de nieuwe app is daarin de eerste stap gezet. Belangrijk om te weten is dat het de bedoeling is dat deze app geüpdatet blijft worden en dat er gaandeweg steeds meer functionaliteiten aan toegevoegd worden.

Vanaf 22 februari is de app 30 dagen gratis te gebruiken. Hierna kun je kiezen of je een maandabonnement afsluit. Het maandabonnement kun je eenvoudig aan- en uitzetten.

Toekomst
De app wordt doorontwikkeld op basis van jullie wensen. Heb je een goed idee voor een functionaliteit waarvan je denkt dat ook andere ruiters ermee geholpen worden, laat dat dan zeker even weten. Dit kan via de reviews in de appstores, maar ook via een e-mail naar dressuurproevenapp@knhs.nl

Een voorbeeld van een aantal functionaliteiten die op de planning staan:

• Proeven voorzien van audio waarin de proef voorgelezen wordt (zodat je dit niet eerst zelf hoeft te doen)
  • Een ‘overhoor’ functie om je proef uit je hoofd te leren
  • Toevoegen van Bixie proeven

Meer achtergrondinformatie over de app kun je hier vinden.

knollentuin

Re: Nieuwe dressuurproevenapp gelanceerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:09

Abonnement? Vind ik wel een dingetje, heb liever een eenmalig bedrag en dan alle proeven beschikbaar ,net zoals dat nu het geval is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:27

knollentuin schreef:
Abonnement? Vind ik wel een dingetje, heb liever een eenmalig bedrag en dan alle proeven beschikbaar ,net zoals dat nu het geval is.

Ja, ik ook. Vind de huidige fijn om video's van proeven te kijken met commentaar van een jury en daar was eenmalig betalen genoeg voor. Ik ga niet naast een startkaart, lidmaatschap en alle andere kosten ook nog eens maandelijks betalen voor een app...

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:31

Ik ga niet nog een abonnement afsluiten... vind de huidige app helemaal prima werken, vooral de filmpjes kijk ik regelmatig. Erg jammer dat het nu met een andere app en abonnement moet... paardensport kost al genoeg...
Ga wel weer met pen en papier uittekenen ipv filmpjes kijken

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:44

Ik heb net sinds een half jaar de oude app.
Ik ga ook zeker niet een abonnement nemen .
Vind dat we al genoeg betalen bij de knhs.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:57

De oude app stopt vanaf juli word gemeld…
Maar nee ik ga niet betalen voor de app. De proefjes zijn uit te printen.

Heb de nieuwe app nu wel gedownload ( tot 24 maart gratis te gebruiken ), maar het geluid doet het niet en verder vind ik het niet bijzonder genoeg om voor te betalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:00

'overhoor' functie? Is dat echt nodig om een proef uit je hoofd te leren? :?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:07

Ayasha schreef:
'overhoor' functie? Is dat echt nodig om een proef uit je hoofd te leren? :?

Het is niet voor iedereen makkelijk om het uit het hoofd te leren. Iedereen heeft andere methodes die werken.

Ik kan het bijvoorbeeld helemaal niet. Ook al rijd ik maanden dezelfde, mijn hoofd doet dat niet meer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:08

Echt zo vreemd dat ze een app met abonnement gaan lanceren. Betekend dat, dat er ook iedere maand nieuwe content op komt?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:38

App zou gratis moeten zijn voor startpashouders.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:49

Op zich wil ik best wel betalen voor de app, dat heb ik voor de vorige ook gedaan.

Ik wil alleen niet betalen voor een app waar men allerlei dingen in heeft gestopt waar ik geen behoefte aan heb maar de app onnodig duur maakten om te ontwikkelen.
Ik hoef geen ingelezen proeven, wedstrijd checklijsten etc, maar daar moet ik nu wel voor betalen.

Ik heb alleen behoefte aan een digitaal proevenboekje zodat ik geen losse papiertjes meer nodig heb of een boekje hoef te kopen. Maar voor het geld dat de app kost kan ik bijna twee nieuwe boekjes per jaar kopen.
Over duurzaamheid gesproken.

Ze hadden beter kunnen kiezen voor in app aankopen, maar het moest weer zo nodig een alles of niets ding zijn.
Ik vrees dat ze hun markt flink hebben verkleind door deze actie en dat dus de leden voor de kosten opdraaien omdat de inkomsten tegenvallen.

Overigens, heeft iemand hier mee mogen denken bij de ontwikkeling van de app en zijn daar de kosten ook ter sprake gekomen?

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:37

ingevdh, dat je er twee boekjes van kunt kopen zou ik niet te hard roepen.. die boekjes zijn ook schrikbarend omhoog gegaan in prijs. Vriendin van mij heeft een ruitersportzaak, die durft ze voor die prijs nauwelijks meer neer te leggen…

Als ik moet lezen google ik de proeven nu gewoon maar. Werkt ook. Zonde, deze ‘ontwikkeling’…

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:39

met downloaden en printen ben je met nog geen euro klaar.

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:13

Eerst kan je een app kopen, met alles wat je nodig hebt, namelijk de proeven.
Nu houdt per juli 2023 het onderhoud van deze app op en kan je leuk een andere app downloaden.
Met overkill aan zaken waar ik iig niet op zit te wachten. Met een abbo van ik meen 2 euro per maand.
Even nadenken ik betaald voor drie paarden startpassen, als er internationaal wordt gestart komt daar nog een flink bedrag overheen omdat de KNHS op oke moet drukken.
Het draai vooral om de centen bij de KNHS, niet meer om de ruiters en juryleden helaas.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:46

Dat geldt voor alle grote overkoepelende organen. Het lijkt alleen wel alsof ze de laatste tijd aan het kijken zijn hoe ver ze de leden precies kunnen duwen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:42

Ik heb echt pas net die andere app gekocht. Vond het toch wel handiger dan steeds proefjes printen. Mijn bijrijder heeft net iets van 10 proefjes ingesproken en dan gaat straks deze weg.

Ik vind de nieuwe abbo service ook niks. Dat is weer echt geld afknijpen op toch al een enorm dure aangelegenheid.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:50

Ik lees net dat je de app per maand aan en uit kunt zetten. Dat scheelt alweer in de kosten.

Ander vraagje. Dit geldt ook voor de F-proeven zeker?