Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 19:41

Hart van Nederland
Algemeen
Ingezonden door meerdere bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op de A20 tussen het Kleinpolderplein en Rotterdam-Noord is zondagmiddag een paard gewond geraakt bij een verkeersincident. Een paardentrailer kantelde op de weg, waardoor het paard viel. Volgens het AD raakte het paard gewond aan één of meerdere benen.

Een dierenarts werd snel ter plaatse gestuurd om het dier te behandelen. Het paard kon na de verzorging worden vervoerd naar een nieuwe trailer. De bestuurder van de auto waaraan de trailer bevestigd was, bleef ongedeerd. Het is nog niet duidelijk wat precies de oorzaak was van de kanteling van de trailer.

Het ongeluk zorgde voor enige opstoppingen op de A20, en de politie was aanwezig om de trailer en het paard naar een veilige plek te vervoeren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:18

voor filmpje

Rocamor

Re: Paardentrailer kantelt op A20, paard valt en raakt gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:22

Dat daar niet meer gewonden zijn gevallen met het (proberen te) laden van dat dier, vind ik ook een wonder

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:59

Volgens RTV Rijnmond is de combinatie gaan scharen. Het paard is met een paarden vrachtwagentje van de bereden politie verder vervoerd.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:35

Knikmops57 schreef:
Volgens RTV Rijnmond is de combinatie gaan scharen. Het paard is met een paarden vrachtwagentje van de bereden politie verder vervoerd.

vermoed van niet want in het filmpje is te zien dat ze hem daar niet inkregen en in een trailer uiteindelijk wel, je ziet ze daar de klep dichtdoen achter zelfde paard.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:56

Knikmops57 schreef:

Als ik het goed zie staat er een Mitsubishi outlander voor, mogen best zwaar trekken.
Maar als een paard even flink beweegt, zit je zo op een andere weghelft, op een of andere manier red hij het niet de combinatie recht te houden.
Dat was in ieder geval mijn reden om die outlander weg te doen.

Maar kan natuurlijk altijd wat anders zijn.
Hopenlijk heeft het paard niets ernstigs of blijvend letsel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:31

Wij reden er gisteren langs de andere kant langs. Kreeg er kippenvel van maar was wel blij dat ik 't paard naast de trailer zag staan... Heel naar punt ook wel, omdat je daar niets aan bermen hebt. Ze stonden echt in een betonnenbak.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:44

Rocamor schreef:
Dat daar niet meer gewonden zijn gevallen met het (proberen te) laden van dat dier, vind ik ook een wonder

Zo raar gaat dat toch niet.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:37

Eigenaar heeft onder het bericht op de facebookpagina MediaTVnl gereageerd.
https://fb.watch/iGtkbzctX3/

Een auto wilde blijkbaar vlak achter hun auto invoegen/langsschieten maar heeft daarbij de trailer over het hoofd gezien en deze aangereden.

Paard is door het dak uit de trailer geslingerd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 01:26

Pfffff, door het dak heen. Bizar!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 01:59

Jeetje, ik heb ook wel eens als ik met de trailer rij, dat ik me verbaas over hoe dom andere weggebruikers zich gedragen. Snel even voor je combinatie de weg op trekken, want je zou toch eens achter een trailer komen… ondertussen kun je zelf in de ankers. Inderdaad ook van rijbaan wisselen en vergeten dat je een trailer er achter hebt.

Soms zou extra training wat NIET te doen bij vrachtwagens en aanhanger combinaties echt wel eens nuttig kunnen zijn.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 06:01

Echt je ergste nachtmerrie, vreselijk wat een trauma voor dit dier.

Het verkeer is de laatste 10 jaar ook zo vreselijk veranderd.

Hoe vaak ik wel niet mee maak dat een vrachtwagen zo ontzettend dicht op mijn trailer rijden. Ik zit dan met samen geknepen billen achter het stuur, bang dat ik plots voor iets moet remmen en de vrachtwagen dan zo mijn trailer in rijdt. Moet er niet aan denken, ook 1 van de redenen dat ik het niet meer zo graag doe.

Maar dan alle reactie's van mensen die faliekant tegen vervoer zijn van paarden in een trailer. Ik denk echt dat de paardenport er over een paar jaar totaal anders uitziet, de hetze tegen het dressuur, springen, fokken en nu ook het vervoer in trailers.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:54

pillow schreef:
Rocamor schreef:

Zo raar gaat dat toch niet.

Ik denk in het begin van het filmpje te zien dat iemand aan tussen longe en paard iets aan het lvbeen zit te rommelen. En ook iemand die recht achter het paard staat te duwen (de eigenaar / bekende van het paard?). En redelijk wat mensen binnen de slagzone van het paard. Het paard dat net een heftige ervaring heeft gehad.

Mijn verwondering was geen veroordeling hè! Puur een uiting van verwondering dat er geen mensen gewond zijn geraakt.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:18

Zag dit het voorbij komen. Wat vreselijk dit. Bizar ook dat het paard door het dak geslingerd is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:26

karrij schreef:
Echt je ergste nachtmerrie, vreselijk wat een trauma voor dit dier.

Het verkeer is de laatste 10 jaar ook zo vreselijk veranderd.

Hoe vaak ik wel niet mee maak dat een vrachtwagen zo ontzettend dicht op mijn trailer rijden. Ik zit dan met samen geknepen billen achter het stuur, bang dat ik plots voor iets moet remmen en de vrachtwagen dan zo mijn trailer in rijdt. Moet er niet aan denken, ook 1 van de redenen dat ik het niet meer zo graag doe.

Maar dan alle reactie's van mensen die faliekant tegen vervoer zijn van paarden in een trailer. Ik denk echt dat de paardenport er over een paar jaar totaal anders uitziet, de hetze tegen het dressuur, springen, fokken en nu ook het vervoer in trailers.

Inderdaad echt een van je grootste nachtmerries als eigenaar.

Ik vind het verkeer ook enorm druk geworden, mensen zijn zo asociaal en houden nergens meer rekening mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:30

Vooral dat laatste inderdaad!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:31

Je zou een ander ook maar een beetje ruimte en tijd gunnen… Daar gaat het voornamelijk mis.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:34

Er staan weer een hoop stuurmannen aan de wal in dit topic. Commentaar op het filmpje omtrent het laden van het paard is sterker vertegenwoordigd dan steunbetuiging..

Heftig om mee te maken dit, hopelijk houden de betrokken partijen er lichamelijk en mentaal niets aan over

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:36

Hopelijk geen trailertrauma voor het dier inderdaad..

Oriotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:38

Afgelopen vrijdag mijn E achter B gehaald om op pad te kunnen met paard, maar dit soort berichten brengen de schrik er wel in.. Zeker om te lezen dat er een mede weggebruiker aanleiding is geweest voor het ongeluk. Het is inderdaad te bizar voor woorden wat een kamikaze acties sommige mensen uithalen om maar niet even achter een trailer te hoeven rijden.

En dan die reacties op het FB bericht... ook van paardenmensen die wel even gaan vertellen wat ze beter en anders hadden moeten doen tijdens het inladen van een (waarschijnlijk) getraumatiseerd paard midden op de snelweg.. Er zijn weer een hoop toetsenbordhelden

Ik vind overigens als ik het filmpje kijk dat ze het juist netjes hebben aangepakt.. had niet verwacht dat 'ie er nog in zou gaan..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:40

Ik denk dat ze het paard wat verdoofd hadden, dat maakt laden ook niet makkelijker.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:46

Dit is echt mijn ergste nachtmerrie. Ik beperk trailerritjes sowieso al het liefst in tot in het weekend.
Toen ik met mijn paard naar de kliniek moest op een doordeweekse dag (ongeveer 1 uur snelweg), heb ik de hele weg met samengeknepen billen gezeten, puur door het gedrag van anderen. Zeker op de terugweg was het spitstijd en druk. Vrachtwagens er achter dicht op. Auto's die even snel voor of achter langs schieten. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje en mensen beseffen dat vaak niet. Of zijn er te ongeduldig voor.
Je bent continu bezig met anticiperen op andere mensen. Ondanks dat ik toch best een ervaren rijder ben en een zware auto voor de trailer heb staan, rijd ik steeds minder graag met paard in de trailer in het hedendaagse verkeer.

Sterkte voor de eigenaar en het paard. Hopelijk vallen zowel verwondingen als trauma mee.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:50

Flevolander schreef:
Er staan weer een hoop stuurmannen aan de wal in dit topic. Commentaar op het filmpje omtrent het laden van het paard is sterker vertegenwoordigd dan steunbetuiging..

Heftig om mee te maken dit, hopelijk houden de betrokken partijen er lichamelijk en mentaal niets aan over

Als je op mij doelt: ik ben heel blij dat noch het paard noch andere betrokkenen (fysiek) gewond zijn geraakt bij het ongeluk. Dit ongeval had heel anders af kunnen lopen, voor zowel het paard als andere verkeersldeelnemers. En ja, dat had ik er bij moeten zetten, dank voor de feedback.

En over het laden: geen stuurman hier: het dier moet van de weg af om de weg vrij te krijgen. En dat het dier daar even niet zo heel veel zin in heeft, dat is geheel begrijpelijk. Maar ben wel blij dat er (ook) geen gewonden zijn gevallen bij het laden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:04

Flevolander schreef:

Dan zie jij andere dingen dan ik. Waar lees jij commentaar.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:08

Heb de meest ranzige reacties onder het bericht op fb zien staan. Snap niet dat mensen die niets van paarden weten/niet bij het ongeval aanwezig waren altijd per se hun mening of sprookjesverhalen moeten verkondigen.

Fijn om te zien dat het laden met de trailer wel lukte. Heel veel sterkte aan de eigenaren van dit paard en de bestuurder van de combinatie.