Over de Regenboog: januari 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Over de Regenboog: januari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 11:56

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Schilderij en foto door janouk

Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.

Zozo

Afbeelding

3timesmom schreef:
Lieve Zozo, ik was hier niet klaar voor. Op 9 januari was het foute boel, je had ernstige koliek. Ik heb je nog proberen te redden maar dit mocht helaas niet zijn.
Terug naar huis van de kliniek, met een lege trailer, zonder mn maatje. Wat deed dat pijn.
Ik heb bijna 19 jaar van jou mogen genieten en leren. Want jeetje wat heb je mij veel geleerd. Je was een moeilijk boek dat ik heb leren lezen vanachter naar voor en weer terug. Dat resulteerde in een heel sterke band. Wat was ik gek op jou, en wat doet dit pijn om zonder jou verder te moeten. Dank je wel voor alles, je hebt me leren loslaten en tonnen geduld geleerd. Alleen jou loslaten zal nooit gebeuren, jij zit voor altijd heel diep in mijn hart en zal daar altijd blijven wonen. Miss you....

Daisy

Afbeelding

LWDaisy schreef:
Mijn Daisy. Mijn zon, maan, eb, vloed. Mijn beste vriendinnetje.
Bijna één derde van mijn leven stond zij aan mijn zijde. Mijn rode draad, mijn gouden randje rond elke dag.
Samen zoveel mogen beleven. Mijn once in a lifetime - ik weet niet wie ik ben zonder jou.

"Van artrose win je niet". Ik heb het geprobeerd. Daisy op pensioen gestuurd toen ze pas 9 jaar oud was. Haar zoveel mogelijk proberen op te sparen.
Ze is net geen 21 jaar geworden. Ze had voor mij te veel pijn en ongemak om het voor mij nog verder te moeten volhouden. Ineens was die twinkel weg. Ik hoop dat ik de juiste beslissing gemaakt heb. Ik wilde niet te laat zijn. We waren samen, met het zonnetje op ons bolletje.

Ze was het mooiste van deel mijn leven. Slaap zacht schatje, je hebt het verdiend.

31/01/2002 - 17/01/2023

Kiet

FelineNanet schreef:
“Mijn witgoud, zo noemde ik je altijd grappend. Je was je gewicht in goud waard voor mij. Lieve Kiet, ik ben zo blij dat we samen hebben mogen opgroeien, samen mogen leren en samen mogen genieten. Je had 100 moeten worden, maar zo plots glipte je bij ons vandaan. 4 januari kreeg ik ’s ochtends het belletje dat jij koliek had, en je had verschrikkelijk veel pijn. Ik heb niet meer levend afscheid van je kunnen nemen, omdat alles zo snel gebeurde. Ik ben de lieve mensen van de stal heel dankbaar die jou hebben begeleid naar de plek waar alle paarden zonder staart rondlopen. Ik hoop alleen maar dat je nooit meer pijn hebt, alleen maar wortels en gras eet en je al je vriendjes opzoekt die eerder dan jij gingen. Ik hou van je Kiet en mis je verschrikkelijk.”

janouk

Re: Over de Regenboog: januari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:49

|( :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:04

Sterkte met het grote gemis, iedereen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:11

:(:)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 07:44

Heel veel sterkte iedereen. Y;(

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:01

Sterkte allemaal :(:) Y;(

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:12

Sterkte voor de andere 2 eigenaren.
Het is een groot gemis. Die lege plek op stal en in de wei, de gewoontes die ineens weg zijn en de aai over de billen die weg valt, gewoon het samen zijn dat er niet meer is.........
Ook al ben ik super blij met de mooie herinneringen die ik aan Zozo heb en die we samen in de bijna 19 jaren hebben verzameld, ook blijft het enorm pijn doen en leeg in mn hart en hoofd.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:55

Sterkte iedereen :(:) Y;(

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:35

3timesmom schreef:
Het is een groot gemis. Die lege plek op stal en in de wei, de gewoontes die ineens weg zijn en de aai over de billen die weg valt, gewoon het samen zijn dat er niet meer is.........
Ook al ben ik super blij met de mooie herinneringen die ik aan Zozo heb en die we samen in de bijna 19 jaren hebben verzameld, ook blijft het enorm pijn doen en leeg in mn hart en hoofd.

Het doet waanzinnig veel pijn he..
Ik besefte vandaag voor het eerst dat het nu nog steeds licht is buiten. Iets waar ik anders altijd super hard op let, want ja, als je maar om 17u gedaan hebt met werken en dan nog naar de paarden gaat, is het al lang stikdonker natuurlijk. En nu reed ik naar huis onder een stralend blauwe lucht, lekker zonnetje in de lucht..
Maar mijn wei is leeg. Ik heb voor het eerst in bijna 12 jaar geen stalgeld betaald. Ik ben mijn Daisy verloren, en ik heb nu geen paardje meer om mijn hart bij uit te storten en een dikke knuffel te geven.

Heel veel sterkte, ik weet helaas maar al te goed wat jullie nu meemaken..
Het leven is zo leeg nu..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:59

Heel veel sterkte allemaal. Wat een leegte laat zo'n dier toch achter... Y;(

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 08:28

LWDaisy schreef:
3timesmom schreef:

Het doet waanzinnig veel pijn he..
Ik besefte vandaag voor het eerst dat het nu nog steeds licht is buiten. Iets waar ik anders altijd super hard op let, want ja, als je maar om 17u gedaan hebt met werken en dan nog naar de paarden gaat, is het al lang stikdonker natuurlijk. En nu reed ik naar huis onder een stralend blauwe lucht, lekker zonnetje in de lucht..
Maar mijn wei is leeg. Ik heb voor het eerst in bijna 12 jaar geen stalgeld betaald. Ik ben mijn Daisy verloren, en ik heb nu geen paardje meer om mijn hart bij uit te storten en een dikke knuffel te geven.

Heel veel sterkte, ik weet helaas maar al te goed wat jullie nu meemaken..
Het leven is zo leeg nu..

Heel herkenbaar, zeker nu het zonnetje weer komt piepen. Ik heb het geluk dat ik nog een veulen en een ander paard heb, maar dat ene plekje in de wei.......

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:50

3timesmom schreef:
Heel herkenbaar, zeker nu het zonnetje weer komt piepen. Ik heb het geluk dat ik nog een veulen en een ander paard heb, maar dat ene plekje in de wei.......

Ik ben echt paardloos nu ;(
Ik mag gelukkig wel ten allen tijden de paarden van vriendinnen gaan knuffelen, dus dat is wel fijn. Maar het is wel anders natuurlijk.. Maar ik doe het toch lekker wel, het is mijn therapie :j

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:13

zeker weten, vitamine P helpen je mee hier doorheen

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:22

Heel veel sterkte. Wat een mooie pony’s allemaal Y;( Y;( |(