Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

mysa schreef:Zou ik persoonlijk niets aan hebben. Emotionele schade is niet te vergoeden.
Jessix schreef:mysa schreef:Zou ik persoonlijk niets aan hebben. Emotionele schade is niet te vergoeden.
Die vergoeding zou me inderdaad ook een worst wezen. Mijn paarden zijn me meer waard dan een geldbedrag. Maar het is in ieder geval weer een stukje erkenning.
Zelf zou ik BIJ12 er denk ik niet eens bij halen. Maar wellicht is het wel een schrale troost voor de mensen die bedrijfsmatig dieren houden.
mysa schreef:Zou ik persoonlijk niets aan hebben. Emotionele schade is niet te vergoeden.
Bo_Y schreef:Jessix schreef:
Die vergoeding zou me inderdaad ook een worst wezen. Mijn paarden zijn me meer waard dan een geldbedrag. Maar het is in ieder geval weer een stukje erkenning.
Zelf zou ik BIJ12 er denk ik niet eens bij halen. Maar wellicht is het wel een schrale troost voor de mensen die bedrijfsmatig dieren houden.
Ik zou ze er bij halen voor de registratie.
Als mensen niet melden lijkt het probleem kleiner dan het is….
Kuggur schreef:mysa schreef:Zou ik persoonlijk niets aan hebben. Emotionele schade is niet te vergoeden.
Wel in een breder kader zouden dit soort vergoedingen kunnen leiden tot meer maatregelen wolfschade te voorkomen. Als het steeds meer geld gaat kosten is er een druk op de overheid meer te doen dan alleen financiële vergoedingen.
En daar zou jij natuurlijk wél wat aan hebben.
DromenLies schreef:Hoeveel zou er worden vergoed als er een keer een kind wordt gegrepen? Of komen ze dan wel tot de conclusie dat dat verlies niet in geld is uit te drukke of te vergoeden….
Heel leuk dat je dan budget hebt voor een nieuwe knol maar het is geen auto waar je exact dezelfde weer voor terug kunt kopen. Echt respectloos naar de paardensector.
Popstra schreef:Ik houd niet bedrijfsmatig mijn paarden maar heb wel jaarlijks kostbare veulens staan. Ik zou een vergoeding als mijn veulens de sjaak zijn wel fijn vinden en ook meer dan terecht!!
Ik heb immers per veulen veel kosten gemaakt.
Anne_GTI schreef:Dus eigenlijk geven ze nu eindelijk toe dat de menukaart van de wolf een stuk uitgebreider is dan ze ons tot nu toe wilden doen geloven.
Dit komt niet goed...
nine1987 schreef:(Even heel koud, ik weet het.. Maar puur omdat ik hier geen informatie over vind..)
Ik ben dan eens benieuwd hoe ze zo'n schade berekenen.. Want een grasmaaier paard is financieel immers minder waard, dan een paard dat in de sport loopt..
nine1987 schreef:(Even heel koud, ik weet het.. Maar puur omdat ik hier geen informatie over vind..)
Ik ben dan eens benieuwd hoe ze zo'n schade berekenen.. Want een grasmaaier paard is financieel immers minder waard, dan een paard dat in de sport loopt..
DuoPenotti schreef:nine1987 schreef:(Even heel koud, ik weet het.. Maar puur omdat ik hier geen informatie over vind..)
slachtwaarde.
Dus hoeveel hij weegt.
Ga daar maar vanuit.
DromenLies schreef:Hoeveel zou er worden vergoed als er een keer een kind wordt gegrepen? Of komen ze dan wel tot de conclusie dat dat verlies niet in geld is uit te drukke of te vergoeden….
Heel leuk dat je dan budget hebt voor een nieuwe knol maar het is geen auto waar je exact dezelfde weer voor terug kunt kopen. Echt respectloos naar de paardensector.
DuoPenotti schreef:nine1987 schreef:(Even heel koud, ik weet het.. Maar puur omdat ik hier geen informatie over vind..)
slachtwaarde.
Dus hoeveel hij weegt.
Ga daar maar vanuit.
nine1987 schreef:maar dat is voor de particulier ook niet interessant want die krijgen toch geen vergoeding(Even heel koud, ik weet het.. Maar puur omdat ik hier geen informatie over vind..)