Carl Hester terug in de wedstrijdring na pauze van bijna een jaar

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14787
Geregistreerd: 20-04-16

Carl Hester terug in de wedstrijdring na pauze van bijna een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 23:08

Eurodressage.com
Sport

Afbeelding
Foto: Carl Hester en En Vogue tijdens de landenwedstrijd op het EK 2021.
Foto: Liz Gregg/FEI/Flickr


Carl Hester, de meest geliefde en gerespecteerde dressuurtrainer van Groot-Brittannië, trekt zijn slipjas weer aan na een wedstrijdpauze van bijna een jaar.

Hester kwam voor het laatst aan de start tijdens het CDI Keysoe in maart 2022, hier startte hij met En Vogue. De KWPN-ruin blesseerde daarna zichzelf en werd uitgesloten voor de wereldkampioenschappen. Hester probeerde zich nog te kwalificeren met KK Woodstock, maar dit lukte niet op tijd.

De 55-jarige Brit heeft het altijd druk, hij traint het hele jaar door veel leerlingen. Dit weekend zat hij zelf weer in het zadel, hij reed de wedstrijdring in met Fiona Bigwood’s Fame.

Wie is Fame?
Fame is een dertienjarige KWPN-er van Bordeaux uit de merrie Bonaventura (Rhodium x Havidoff). Hij werd gefokt door M. Gerritsen.

Hij werd voor het eerst getraind en uitgebracht door de Belgische Larissa Pauluis. Deze amazone won in 2014 het brons bij Belgische kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden. In 2016 werd Fame verkocht aan de Zweedse Jenny Linden Urnes van Christinelund Dressage. In oktober 2018 maakte hij zijn CDI-debuut in de Lichte Tour onder het zadel van Sofie Lexner.

In 2019 werd Fame door Christinelund verkocht aan Fiona Bigwood. Fiona maakte haar CDI-debuut met Fame tijdens het CDI in Zandhoven in 2021. In 2022 bracht ze hem uit op Grand Prix-niveau tijdens de CDI’s in Keysoe, Sint-Truiden, Wellington Heckfield en Le Mans, met wisselende resultaten.

Weer in de wedstrijdring
Zesvoudig olympisch deelnemer Carl Hester heeft nu de teugels van Fame overgenomen en ze kwamen op 29 januari 2023 voor het eerst aan de start in Hartpury, waar ze hun rubriek wonnen.

“Het is nu bijna een jaar geleden dat ik aan de start kwam, maar ik heb een heerlijke zondagsrit gehad vandaag met Fiona Bigwood’s Fame. We wonnen de Grand Prix met 76%”, blikt Hester terug op zijn Instagram. “Ik heb ervan genoten, er lag geen druk op, we hadden gewoon plezier. Teamruiter zijn is altijd geweldig, maar bovenal wil ik gewoon genieten van de rit. Vandaag was schitterend.”

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Carl Hester terug in de wedstrijdring na pauze van bijna een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:17

Oh super. Ik vind hem zo'n fijne ruiter, super dat hij terug is :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 43123
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:02

Avalanche schreef:
Oh super. Ik vind hem zo'n fijne ruiter, super dat hij terug is :)

Ja, vind ik ook :j.

Ineke2

Berichten: 33216
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Carl Hester terug in de wedstrijdring na pauze van bijna een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:16

Ik ben heel benieuwd naar deze combinatie <3