Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
mce schreef:Verfrissende proef van Kirsten en Foundation, hoop dat ze deze wijze van rijden volhouden en hierin hun eigen koers blijven volgen
Paarden met een los frame, die de schouder vrij kunnen gebruiken, voorwaarts gereden oprichting, het is fijn dat er steeds meer komen
was wel eens somberder gestemd
moonfish13 schreef:Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
De amazone zei ik krijg zulke zere armen van haar, zo zwaar op de hand.
Moest ze nog maar harder gaan hangen ze kwam verzuurd van haar paard af qya armen.
Teugels korter en trek maar in elkaar.
Amazone in kwestie zei ik deed juist mee op de hoop dat zij me tips kon geven.
Maar ze kwam verrot van haar paard.
Maargoed niet iedereen die kan sturen kan ook les geven, ze is wel onwijs sympathiek en een onwijs leuke spontane meid.
Daar ligt het niet aan, maar ik zag alleen maar getrek aan de voorkant zonder gaspedaal.
Het viel mij onwijs tegen wat ik zag en ik heb amper het woord been erbij of actiever gehoord.
Enkel doe dit of dat met je hand, met een te traag paard wat onmogelijk zo correct lopen kon en dat viel mij zó tegen.
En echt hoor ik was Anky niet, maar zó weinog activiteit en bij meerdere combinaties, vond ik voor een OS amazone echt zo’n bummer!!!
Ik was echt teleurgesteld en dacht: ok we zijn nog steeds geen steek verder dus.
Ik kijk niet eens meer en weiger nog naar evenementen te gaan.
Terwijl ik het wel supergaaf vond, maar er zit mij teveel leed achter.
Ik zeg ook stop de OS voor paarden en dat gezeul de wereld over.
Ik kan er niet meer achter staan.
manubres schreef:Hans Peter heeft eerder wel eens in een interview aangegeven dat hij Dream Boy soms moeilijk aan krijgt en dat hij er niet altijd aan blijft trekken. Misschien lekker thuis laten. Invictus, zijn opkomende ster, is juist het tegenovergestelde ...die krijgt hij niet meer uit als hij "aan staat". Ik heb hem met deze hengst een paar keer zien losrijden en dan prikt en trekt hij totaal niet.
lovelucydan schreef:Grappig dat eerste stuk wat je schrijft.
Vriendin deed ook mee aan een clinic van dinja. En gaf duidelijk aan b niveau en net een paar maanden onder het zadel....
Ze moest inderdaad enkel hoger en hoger zetten de hals echte tips heeft ze verder niet gehad. Heel zonde van de clinic.
Was bij de vrije training aan het kijken maar die Hans Peter die prikt en trekt zijn paard echt helemaal in elkaar, was echt een heel onvriendelijk beeld....
Getup schreef:Vond het ook interessant om commentaar van de Duitsers te lezen. Die werden blij van t rijden van Emmelie en Marieke en verder werd er geschreven over paarden met veel kwaliteit , maar toch vaak erg veel spanning en kort in de hals.
moonfish13 schreef:Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
Moest ze nog maar harder gaan hangen ze kwam verzuurd van haar paard af qya armen.
lovelucydan schreef:moonfish13 schreef:Ik heb Dinja les zien geven met een clinic.
Maargoed niet iedereen die kan sturen kan ook les geven, ze is wel onwijs sympathiek en een onwijs leuke spontane meid.
Daar ligt het niet aan, maar ik zag alleen maar getrek aan de voorkant zonder gaspedaal.
Het viel mij onwijs tegen wat ik zag en ik heb amper het woord been erbij of actiever gehoord.
Enkel doe dit of dat met je hand, met een te traag paard wat onmogelijk zo correct lopen kon en dat viel mij zó tegen.
En echt hoor ik was Anky niet, maar zó weinog activiteit en bij meerdere combinaties, vond ik voor een OS amazone echt zo’n bummer!!!
Ik was echt teleurgesteld en dacht: ok we zijn nog steeds geen steek verder dus.
Ik kijk niet eens meer en weiger nog naar evenementen te gaan.
Terwijl ik het wel supergaaf vond, maar er zit mij teveel leed achter.
Ik zeg ook stop de OS voor paarden en dat gezeul de wereld over.
Ik kan er niet meer achter staan.
Grappig dat eerste stuk wat je schrijft.
Vriendin deed ook mee aan een clinic van dinja. En gaf duidelijk aan b niveau en net een paar maanden onder het zadel....
Ze moest inderdaad enkel hoger en hoger zetten de hals echte tips heeft ze verder niet gehad. Heel zonde van de clinic.
Was bij de vrije training aan het kijken maar die Hans Peter die prikt en trekt zijn paard echt helemaal in elkaar, was echt een heel onvriendelijk beeld....
xLoki schreef:Ik heb de Grand Prix zelf niet gezien (kan je die ergens terugkijken?), maar wel gisteren de vrije training gezien. Dinja had Hermes een stuk beter aan het lopen dan voorheen, veel meer ontspanning dan eerst. Lijkt me moeilijk om te presteren als er zoveel mensen hoge verwachtingen van je hebben en het is echt geen makkelijk paard, knap!
Maar wie er voor mij met kop en schouders bovenuit stak was Ingrid Klimke, wauw. In de training zie je haar letten op ieder detail. Franziskus was een beetje spokerig in twee hoeken, en ze loste dat zo ongelooflijk goed op. Waar je HP Minderhoud en Isabell Werth en mega ziet rukken/plukken/prikken, rijdt Ingrid met veel gevoel en een ongelooflijk stille, maar meebewegende (!) zit. Het viel mij op dat zij als een van de weinigen echt daadwerkelijk elke beweging van haar paard probeert te volgen en ook op kleine wijze probeert te beïnvloeden. Al zij haar paard corrigeerde met bv scherpere hand- of beenhulp, kon ik dat eigenlijk iedere keer goed plaatsen, zeker omdat ze daarna ook weer mooi los liet (en beloonde) als het paard de hulp begrepen had. Terwijl ik vrijwel alle andere ruiters hele scherpe hulpen zag geven, zonder dat ik nou echt kon zien waarom dat nodig was.
Over Dreamboy trouwens, inderdaad echt zonde hoe die gereden wordt. Ik heb een nakomeling van Dreamboy en herkende best wel veel van zijn trekjes in zijn vader. Het vele staartzwiepen doet de mijne ook als hij iets lastig vindt, en het maken van tactfouten met de achterbenen (bunnyhoppen). Punt is alleen dat ik er heel hard aan werk om het eruit te krijgen, en het lijkt wel of het bij HP alleen maar erger wordt...
Gebruikers op dit forum: Googlebot, Grote_Beer en 3 bezoekers