Moderators: NadjaNadja, xingridx, Firelight, Muiz, Essie73
Ibbel schreef:Mkango schreef:Maar waarom wordt dit nu zo stellig gezegd en zelfs gepubliceerd, terwijl dat slechts een aanname is van de beste man?
Dat dus.
Derek zal best de handel in zijn gegaan, maar 700 euro en dan naar de slacht? Daar verlies je flink op...
Janneke2 schreef:Anderzijds: als jij erachter komt dat een draver misschien toch niet bij je past, kan verkoop juist de beste optie zijn voor het paard. Het zijn toffe paarden, maar ze zijn niet voor iedereen geschikt, met of zonder de juiste training.... en als bokker denk ik dan: hoezo niet geschikt als rijpaard?
"Neem Ruitje in de arm", je moet efkes weten hoe of wat en daarna kun je met wat mazzel je dier een prima 'tweede carrière' geven.
Ik ben niet per se tegen de slacht (Nijkerk, graag, niet Italië) - en het klinkt mij in de oren als een aanname,
maar wat ik triest vind is dat het dier een aantal keren is doorverkocht 'want hij is geen goed rijpaard'.
prompter schreef:Jaaaa, die verslaggevers pakten flink uit met hun "reddingsactie", tot stickers aan toe die ze overal plakten. Flink de publiciteit opgezocht. En toen hij niet meer mee kon doen, moest hij alsnog weg. Inderdaad, echte liefhebbers.
Ik ben niet tegen de slacht. Ik ben wel tegen dit soort "kijk ons eens goed doen" acties en dan op het eind dat doen, wat je anderen verweten hebt.
Nieuwsredactie schreef:Nu heeft hij twee koersen gewonnen, en een eigen soap gehad. Ik ken genoeg paarden die die mazzel niet hebben."
robert45 schreef:Ibbel schreef:Dat dus.
Derek zal best de handel in zijn gegaan, maar 700 euro en dan naar de slacht? Daar verlies je flink op...
Een stevige Shetlander doet al 400 voor de slacht. Een draver is die 700 wel waard.
robert45 schreef:Een stevige Shetlander doet al 400 voor de slacht. Een draver is die 700 wel waard.
prugelpiet schreef:Maar het is dus helemaal niet een zeker feit of het dier voor 700 euro verkocht is en of het daadwerkelijk geslacht is.
Ten eerste, vreemde aanname.
Ten tweede, nog veel vreemder dat bokt dit zo op de voorpagina kwakt als feit.
Elk dier is te verkopen. Je moet maar net de gek vinden die er zin in heeft. Betekent niet dat het dier meteen geslacht is.
Piekosjj schreef:Voor mijn volbloed heb ik 800gns betaald (incl. btw zo'n £1000) en dat was ook alleen maar omdat dat de minimumprijs op de veiling was.prugelpiet schreef:Maar het is dus helemaal niet een zeker feit of het dier voor 700 euro verkocht is en of het daadwerkelijk geslacht is.
Ten eerste, vreemde aanname.
Ten tweede, nog veel vreemder dat bokt dit zo op de voorpagina kwakt als feit.
Elk dier is te verkopen. Je moet maar net de gek vinden die er zin in heeft. Betekent niet dat het dier meteen geslacht is.
Nou inderdaad. Want voor hoe veel wordt een draver 'standaard' verkocht? Als je hier in Zweden een goedkoop paard wilt, koop je een draver. Die zijn nog goedkoper dan shetlandersIk heb de mijne voor 400 euro gekocht
Gebruikers op dit forum: boeflover, dioni, Maanlicht, PetalBot, pluklief, Rinkex, Sakura789, SentiBot, Shari_B, Talishe en 11 bezoekers