Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
truselientje schreef:"Maar er zijn ook eigenaren die het te ingewikkeld vinden om de registratie voor elkaar te krijgen"
Het IS ook ingewikkeld. Ken genoeg oudere fokkers die er niets van snappen. Ikzelf heb ook moeten graven om het voor elkaar te krijgen, en dan ben ik nog wel een beetje handig met computers/internet
truselientje schreef:"Maar er zijn ook eigenaren die het te ingewikkeld vinden om de registratie voor elkaar te krijgen"
Het IS ook ingewikkeld. Ken genoeg oudere fokkers die er niets van snappen. Ikzelf heb ook moeten graven om het voor elkaar te krijgen, en dan ben ik nog wel een beetje handig met computers/internet
Ibbel schreef:truselientje schreef:"Maar er zijn ook eigenaren die het te ingewikkeld vinden om de registratie voor elkaar te krijgen"
Helemaal mee eens. Wat een draak van een systeem. Geen logica, geen gebruiksgemak, volkomen hopeloos.
roekes schreef:Waardeloos systeem. Ik krijg 2 veulens maar niet aangemeld. Ik laat t er eerst naar bij en probeer t over een tijdje wel weer.
Alles behalve gebruiksvriendelijk dit systeem
Dispar_Vulgo schreef:Wat mij in het begin hielp, is eerst de chipnummer van een nieuw paard hier controleren:
https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard
Als het chipnummer bekend is, dan kan je hem registreren op je UBN.
Is hij niet bekend:
- buitenlands paspoort/chip= aanvoer melding doen (mag paard niet meer voor de slacht)
- binnenlands paspoort= eigenaar moet contact opnemen met stamboek/paspoort instantie om de chip te laten registeren -> daarna kan jij invoeren op UBN
Het is dat ik al jaren schapen registreer, maar het blijft een onoverzichtelijk systeem!
Loretta schreef:Wat ik nooit snap van dergelijke dingen.
We hebben er altijd zonder gekend. Nu is het opeens verplicht.
Te gek voor woorden al die achterlijke regels.
Wat hier nu de meerwaarde van is dat ontgaat me volledig. Het is pure onzin.
Nieuwsredactie schreef:Veel eigenaren hebben inmiddels hun paard voorzien van een chip (als ze dat al niet hadden, want dat was al verplicht) met id-nummer en er is een paspoort bij het paard
Citaat:Paardachtigen moeten een transponder (chip) hebben. Dit geldt voor alle paarden, pony’s, ezels en zebra's in de Europese Unie die na 1 juli 2009 zijn geboren. Een chip zit in de hals van het dier en koppelt het paard aan het paspoort.
Heeft het paard vóór 1 juli 2009 een paspoort gekregen, maar heeft het geen chip? Dan moet het een paspoort hebben met een ingevulde beschrijvende en ingetekende schets in het paspoort. Een chip is dan niet verplicht.
Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Clmr, larapurdy, Lipydo, nikkel, Tessaaa, Vagabondo, valonka, XiiaaooNaa, YvonneV en 9 bezoekers