Losgebroken paarden langs Transformatorweg in West, Amsterdam

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Losgebroken paarden langs Transformatorweg in West, Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-23 19:09

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Drie paarden galoppeerden in de middag van 14 januari langs de Transformatorweg in West, Amsterdam. Automobilisten keken raar op. De paarden waren ontsnapt tijdens een wandeling.

De paarden zijn in eigendom van manege Stichting Kakelbont. Elk paard had zijn eigen begeleider. Ze liepen over het fietspad. Het was slecht weer, en dus koos de manege voor een wandeling.

Er fietste iemand met een bakfiets langs de paarden. In de bakfiets zat een hond die iets oranjes aan had. Eén van de paarden schrok daarvan en zette het op een lopen. Paarden zijn kuddedieren, dus als er ééntje gaat, gaat de rest ook. Er was ook een pony mee, maar de begeleidster daarvan kon het dier nog net tegenhouden.

Er werd verwacht dat de paarden gelijk terug naar de manege zouden rennen, maar de paarden besloten om nog een extra rondje te rennen. Ze liepen wel keurig aan de kant en zijn niet de weg op gegaan. De politie werd gebeld, maar tegen de tijd dat die ter plaatse kwam, waren de dieren al terug bij de manege.

De manege gaat zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren. De paarden zaten nog vol energie en die mochten ze er nog even uitrennen in de bak.

Bekijk een filmpje van de rennende paarden hier.

Gebruikte bronnen:

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

Eleeke

Re: Losgebroken paarden langs Transformatorweg in West

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:22

Nu ik weet dat het goed gekomen is, is het wel een heel hilarisch filmpje. Keurig in draf achter elkaar in de berm, leider voorop en hup naar huis.
Goed opgevoed :D

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:27

Eleeke schreef:
Nu ik weet dat het goed gekomen is, is het wel een heel hilarisch filmpje. Keurig in draf achter elkaar in de berm, leider voorop en hup naar huis.
Goed opgevoed :D

Dat dacht ik ook na het kijken.
:D zo zoet

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

darkadia

Re: Losgebroken paarden langs Transformatorweg in West, Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:51

Oeps, gelukkig goed afgelopen en paarden idd braaf in de berm. Vraag me wel af hoe ze dit gaan voorkomen. Een paard kan altijd schrikken natuurlijk…

Elisa2

Re: Losgebroken paarden langs Transformatorweg in West, Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:00

Die hebben geluk gehad..dit had heel anders af kunnen lopen.

Ik denk dat de mogelijkheden tot energie kwijt raken wat beperkt waren door het weer en er daarom gekozen is om te wandelen met ze..alleen niet zo handig met paarden die vol energie zitten.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie