Alan Davies stopt als hoofdgroom bij Carl Hester en Charlotte Dujardin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Alan Davies stopt als hoofdgroom bij Carl Hester en Charlotte Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 15:21

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Alan Davies en Charlotte Dujardin met Valegro.
Foto: Focussed

Alan Davies heeft aangekondigd dit jaar een stap terug te zetten en niet meer fulltime als hoofdgroom te gaan werken bij Carl Hester en Charlotte Dujardin. Alan werkt sinds 2011 in de stallen van Carl Hester. Hij was daar onder andere verantwoordelijk voor de verzorging van de toppaarden Valegro en Uthopia. In 2017 won hij de FEI Best Groom Award.

Tegen Horse and Hound zegt hij: "Ik word ouder en ik voel me moe, ik denk dat ik een pauze nodig heb. De afgelopen drie jaar waren behoorlijk zwaar, zowel op persoonlijk vlak als op werkgebied. Vooral 2021 was een moeilijk jaar met de Olympische Spelen en een paar weken later de Europese kampioenschappen. Het vergde meer van me dan ik op dat moment besefte."

Afbeelding
Alan Davies bereidt Gio voor op de vlucht naar Tokio. Foto: © FEI/Leanjo de Koster

Alan (56) hoopt dat hij in de toekomst meer tijd heeft om zich op andere dingen te concentreren. Waaronder ook het bijscholen en opleiden van grooms, waarin hij zijn kennis van paardenmanagement wil doorgeven. Daarnaast wil hij ook naar shows gaan met zijn Shetlanders. "Mensen blijven maar zeggen dat ik boeken moet schrijven, zowel over mijn leven als over paardenmanagement. Misschien heb ik tijd om daarover na te denken."

"Natuurlijk was het geen gemakkelijke beslissing. Valegro en Uthopia zijn mijn grote liefdes en het zal hartverscheurend zijn om ze niet elke dag te zien, maar Carl en Charlotte hebben me allebei enorm gesteund." Alan Davies gaat nog niet met pensioen en blijft betrokken bij Carl, Charlotte en de paarden. "Ik verwacht dat ik waarschijnlijk hier en daar bij een kampioenschap zal opduiken", lacht hij. "Ik ben van plan om nog steeds af en toe te helpen waar ik kan en ik verwacht dat ik woensdagmiddag nog steeds op buitenrit ga."

Afbeelding

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 10-01-23 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:36

Wat een leeftijd zeg, 56 en dan groom!
Ik vind een welverdient ‘pensioen’ op zijn plek met elke week een bosritje!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:39

moonfish13 schreef:
Wat een leeftijd zeg, 56 en dan groom!
Ik vind een welverdient ‘pensioen’ op zijn plek met elke week een bosritje!

Je zal toch maar elke week een bosritje op Valegro mogen doen…

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:16

Valegro schijnt een bosritje wel te waarderen.
Heerlijk toch en die man kent dat paard van binnen en van buiten en andersom.

Ik heb een verzorgpaard gevonden! Yes!
Oh wat leuk! Vertel!
Ja Valegro, we gaan het bos in. :Y) :D

Het lijkt me erg leuk voor die twee, Valegro met de persoon die hem overal mee naartoe nam met ‘pensioen’.
Hopelijk heeft hij er een leuk verzorgpaard aan voor een paar keer per week. :D
Ik zou het ze enorm gunnen, en dan samen oud worden die twee.

LaPluche

Re: Alan Davies stopt als hoofdgroom bij Carl Hester en Charlotte Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:23

Dit vind ik, samen met Robbie Sanderson, de beste groom ter wereld. Wat een kennis heeft deze man.
Welverdiend pensioen.