[KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

[KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 18:13

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
De paardenfilm Silverstar, met in de hoofdrol Britt Dekker, is vanaf 28 december te zien
op Netflix. Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Heb je vakantie, maar weet je niet wat je moet doen? Jengelende kinderen die niet naar buiten kunnen vanwege de regenval, maar zich tegelijkertijd behoorlijk vervelen? Of ben je helemaal fan van Britt Dekker? Dan hebben we goed nieuws voor je! Want Netflix heeft de film Silverstar binnengehaald! Vanaf 28 december 2022 is deze te streamen op je eigen televisie, tablet of telefoon. Eerder haalde Netflix ook al de voorganger van deze film, Whitestar, in huis. Dus pak je deken, zorg voor iets te knabbelen en wat drinken binnen handbereik en plof lekker op de bank voor een paar uurtjes paardenplezier! Ook op Pathé thuis is Silverstar te zien.

Silverstar
Silverstar speelt zich af een paar jaar nadat Megan en Whitestar de grote wedstrijd hebben gewonnen. Megan runt intussen haar eigen manege. Daar staat ook Silverstar, de dochter van Whitestar. Bij een brand schrikt het paard, ze gaat er vandoor en vlucht het bos in. Daar wordt het dier gevonden door de zestienjarige Esmee, een dappere puber die los wil komen en haar eigen pad volgen. Zij ontwikkelt een bijzondere band met het paard, maar komt ook voor een lastige uitdaging te staan. Megan krijgt intussen hulp van Carina, maar is die vrouw wel helemaal te vertrouwen?

Britt Dekker kruipt net als in Whitestar in de huid van Megan, Wendy Ruijfrok speelt Esmee, Bo Maerten neemt de rol van Carina voor haar rekening en Juvat Westendorp is te zien als Ben. De regie is in handen van Diede in ’t Veld, het verhaal is geschreven door Michiel Peereboom.

De film Silverstar heeft een speelduur van circa 85 minuten. Als je niet kunt wachten: op Youtube vond de Bokt Nieuwsredactie alvast de trailer!


Gebruikte bronnen:

Jolliegirl

Berichten: 33111
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:15

Haha net gekeken, grappig om zoveel mogelijk foutjes te gaan ontdekken in verschillende scenes
Zadels die ineens veranderen... veranderende stijgbeugels :')

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:17

Jolliegirl schreef:
Haha net gekeken, grappig om zoveel mogelijk foutjes te gaan ontdekken in verschillende scenes
Zadels die ineens veranderen... veranderende stijgbeugels :')



Oh ik ging helemaal stuk _/-\o_

3 verschillende paarden in 1 buitenritten. Op de hei wel bit geen bit wel bit geen bit.. springpaard pre springpaard pre.. het was gewoon serieus lachwekkend

ElfBeau_067

Berichten: 2035
Geregistreerd: 03-11-22

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:48

Ik ga Silverstar zo kijken! Eerst maar 1 keer en de 2e keer maar de foutjes ontdekken! Was ook al helemaal fan van Whitestar dus ik hoop nog zo’n leuke film te zien!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35061
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:10

O die foutjes vond ik bij Whitestar ook al zo storend, ik let daar te erg op. Mijn dochter van 12 heeft de film vandaag gekeken. Zij zal het vast super hebben gevonden.

Coco4life
Berichten: 1261
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:55

Wist je dat je Silverstar ook op Netflix kan kijken? :) :D :D

Coco4life
Berichten: 1261
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:56

Oeps dat stond er al 8)7 8)7

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:54

Toch fijn dat ik mijn abonnement nog niet heb opgezegd :+ dat wordt smullen

ElfBeau_067

Berichten: 2035
Geregistreerd: 03-11-22

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:03

Ja hè? Ben m nu aan het kijken! Echt leuk, net zo leuk als Whitestar.

hns

Berichten: 1617
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:39

Leuk, voor kids?

Nee, ik heb mij erg gestoord aan de ontblote cowboy. Hoort niet thuis in een kids show.

De scène waarin eerst gezegd wordt "bekijk het positief, we hebben elkaar ontmoet", om daarna pas te zeggen "we gaan je kind zoeken". PARDON!!

De nagebootse Titanic scène in de auto, precies met dat muziekje. HALLO!!

Hoort dat thuis in een kidsfilm?

Sorry, maar als je dit in een kidsfilm stopt spoor je niet.

Qimm

Berichten: 15271
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:00

Kinderen missen dat soort innuendo's volledig. Relax

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:21

eva92 schreef:
Jolliegirl schreef:
Haha net gekeken, grappig om zoveel mogelijk foutjes te gaan ontdekken in verschillende scenes
Zadels die ineens veranderen... veranderende stijgbeugels :')



Oh ik ging helemaal stuk _/-\o_

3 verschillende paarden in 1 buitenritten. Op de hei wel bit geen bit wel bit geen bit.. springpaard pre springpaard pre.. het was gewoon serieus lachwekkend


Wij zijn bij de voorpremiare geweest, nadien moest je lijst invullen, de hele zaal bijna vertelde alle fouten....jammer dat ze er alsnog knzitten, zo ook beenbeschermers haha

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:24

Vond vooral het pasgeboren veulen, die duidelijk iets van 3 maand oud was, storend

Verder best een leuke film om weg te kijken

Rocamor

Berichten: 11111
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:03

Kabayo schreef:
Vond vooral het pasgeboren veulen, die duidelijk iets van 3 maand oud was, storend

Verder best een leuke film om weg te kijken


Dat was toch in whitestar? Of ik heb het veulen in Silverstar gemist?

Ik zag ook wel wat foutjes, maar die zie je in elke film.

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:10

Ow oeps. Dat zou goed kunnen inderdaad.

jansje73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 04-05-12

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 08:45

Ik heb de film nog niet gezien en heb ook geen Netflix, wacht wel of het op een dvd komt.

Caesar
Berichten: 9322
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:08

Ach, wat maakt het uit. Het is toch zo lekker penny; brand, wild paard kunnen temmen, verliefdheid, diefstal. Alle ingrediënten zijn er. Veel kinderen missen al die details toch volledig (en als ze de Titanic scene kennen zijn ze wel meer gewend). Ze maken het gewoon ook nog een beetje interessant voor meekijkende ouders :D

rien10
Berichten: 15242
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:13

Caesar schreef:
Ach, wat maakt het uit. Het is toch zo lekker penny; brand, wild paard kunnen temmen, verliefdheid, diefstal. Alle ingrediënten zijn er. Veel kinderen missen al die details toch volledig (en als ze de Titanic scene kennen zijn ze wel meer gewend). Ze maken het gewoon ook nog een beetje interessant voor meekijkende ouders :D

Het maakt niet echt uit. Maar het getuigt wel van gebrek aan zorg voor detail en aan gebrek aan inschatting van het publiek en de doelgroep. Alle paarden meisjes letten op dit soort details.

ElfBeau_067

Berichten: 2035
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:13

Caesar schreef:
Ach, wat maakt het uit. Het is toch zo lekker penny; brand, wild paard kunnen temmen, verliefdheid, diefstal. Alle ingrediënten zijn er. Veel kinderen missen al die details toch volledig (en als ze de Titanic scene kennen zijn ze wel meer gewend). Ze maken het gewoon ook nog een beetje interessant voor meekijkende ouders :D


Nu je het zo zegt. Ik denk inderdaad dat ze het ook nog een beetje interessant willen maken voor de ouders en de wat oudere mensen om de kinderen heen.

mvdbijl

Berichten: 3695
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:26

Ach mensen Black beauty nu nog wel eens terug gekeken? Dat geeft toch niks, de grootste doelgroep kinderen ziet dat helemaal niet en die genieten er van.

Het is een Nederlandse film met een niet al te groot budget, het is leuk voor de jeugd dat er weer eens van dit soort paardenfilms zijn. En ik ben helemaal geen Britt Dekker fan, toch denk ik hierbij leuk dat het er is..

ElfBeau_067

Berichten: 2035
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:36

mvdbijl schreef:
Ach mensen Black beauty nu nog wel eens terug gekeken? Dat geeft toch niks, de grootste doelgroep kinderen ziet dat helemaal niet en die genieten er van.

Het is een Nederlandse film met een niet al te groot budget, het is leuk voor de jeugd dat er weer eens van dit soort paardenfilms zijn. En ik ben helemaal geen Britt Dekker fan, toch denk ik hierbij leuk dat het er is..


Ik ook niet zo. Bij Whitestar was echt de hoofdrol Britt Dekker maar bij Silverstar is Britt meer een soort bijrol, maar van alle bijrollen komt zij wel steeds terug.

Tancreda4

Berichten: 24344
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:46

mvdbijl schreef:
Ach mensen Black beauty nu nog wel eens terug gekeken? Dat geeft toch niks, de grootste doelgroep kinderen ziet dat helemaal niet en die genieten er van.

Het is een Nederlandse film met een niet al te groot budget, het is leuk voor de jeugd dat er weer eens van dit soort paardenfilms zijn. En ik ben helemaal geen Britt Dekker fan, toch denk ik hierbij leuk dat het er is..


Nou ik wilde net zeggen idd... Black beauty veranderd ook steeds en als veulen is hij een merrie. En wie heeft het zadel van Gandalf al eens gespot, of al die mensen in galop scenes die helemaal niet op echt paard zitten? Kinderen hebben dat helemaal niet door. Helemaal niet in de fase waarin oom Otto verkleed als Sinterklaas ook niet wordt ontdekt door ze. Al weet ik ff niet vanaf welke leeftijd silverstar is {:}

Verder, geen kinderfilm omdat er een bloot bovenlijf in zit? Damn, wat voor tere preutse kinderen wil je kweken als dat niet kan? :=

Ik ben wel benieuwd :j

Coco4life
Berichten: 1261
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:59

Ik ben ook wel benieuwd, volgens mij is de film voor zes jaar en ouder, maar ik denk niet dat zesjarige hem echt eng gaan vinden ofz.

BoktVerlaten
Berichten: 487
Geregistreerd: 29-10-21

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:30

Met plezier naar gekeken. Typisch pennyverhaaltje. Tuurlijk zitten er gekke dingen in maar die zitten in alle films. Geen probleem van maken…..het is geen documentaire maar entertainment.

Dees90

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-10-11

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:58

Tjaa, zulke dingen hou je toch. Mijn vriend is gek van motoren, en in grote hollywood kaskrakers / Oscarfilms zitten genoeg fouten, bijvoorbeeld het geluid onder een bepaalde motor zetten wat helemaaaaal niet klopt ;-) . Of een bepaald geluid onder een bepaald wapen wat niet overeen komt.
Of bepaalde elektra aansluitingen die niet overeen komen met het land waarin het zou moeten afspelen, daar let hij dan weer op omdat hij in de elektra zit haha