Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:"De betwiste campagne is geen commerciële campagne en strekt er niet toe om consumenten te lokken en ertoe aan te zetten de producten van GAIA te kopen, waarbij die consumenten moeten beschermd worden tegen een economisch sterkere contractspartij"[i], luidt het in het arrest.
Elfie schreef:Misschien moet Gaia ook maar eens een campagne opstarten over het lijden van de dieren in de vleesindustrie en slachthuizen hier. Want hun leed is ook niet te overzien.
Ninx schreef:Ik hoop dat men maar zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan deze ellende geeft....
In Zuid Amerika gaat het er vreselijk aan toe voor dieren, maar ook de mensen die er werken..... pijn, ellende, levensgevaarlijke situaties en een discutabel product dat mensen dus ook nog eten via snacks....
Maar om nu te zeggen dat het er in NL veel beter aan toe gaat?
Toen mechanisatie en automatisering hun intrede deden zou veel mensenwerk overgenomen worden, dit zou mensen meer vrije tijd geven en meer kwaliteit van leven.... we zijn alleen maar meer gaan werken.
Nu we in een wereld leven waarin iedere westerse mens toegang heeft tot een eindeloos en zeer gevarieerd voedselaanbod zou je verwachten dat ze minder dierlijke producten gaan eten omdat deze bouwstoffen voldoende voorkomen in andere voedselsoorten, maar men eet nog meer.... :-(Moderatoropmerking:Alinea verwijderd
Kuggur schreef:Ninx schreef:Moderatoropmerking:Alinea verwijderd
Het maakt me niet uit wat je bent en wat je wel of niet durft.
Die vergelijking is misselijk makend, en ja, daar mag je je DIEP over schamen.
Elisa2 schreef:Weet je..de mens heeft altijd gejaagd en vlees gegeten. Alleen werd dat vlees destijds nog gerespecteerd en gewaardeerd. Dieren leefden in het wild, hadden een kans om wel of niet gedood te worden. Dat is er allemaal niet meer bij in de hedendaagse vee industrie.
Ik heb niks tegen een beetje vlees eten, maar wel tegen de manier waarop dieren gehouden, gevoerd en gedood worden inderdaad. En mensen die extreem veel vlees eten.
Maar goed, dan moet je automatisch ook tegen de melkindustrie zijn..want laat veel vlees nu net een restproduct van de zuivelindustrie zijn. (stierkalveren) Oftewel het gaat veel verder nog.
Ik heb de documentaires gezien over de toestanden in Zuid Amerika, die zijn echt afschuwelijk. Dus ik hoop dat Gaia doorvecht en door zet!