Bokt community
Over de regenboog is een nieuwe rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.
Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Bombon

Bombon
rocymax schreef:Bombon werd geboren op 27 april 2020. We hadden een paar maanden daarvoor Donna gekocht, een lusitano merrie en zij was drachtig van een lusitano hengst. Spannend, daar er bij ons nog nooit een veulentje geboren was. En toen het zover was, bleek dat Bombon een "dummie" veulen was, dus met spoed de DA erbij en die heeft een stamcel transplantatie van Donna op Bombon toegepast. Het hielp!! Bombon groeide op als een koppig, eigenwijs maar o zo lief veulen. Spelend met onze hond en mak als een lammetje en we besloten om te proberen om Bombon te houden voor de toekomst als rijpaard. Maar in oktober jl sloeg het noodlot toe. Op zondagavond , op onze laatste ronde voor het slapen gaan, troffen we Bombon liggend en niet fit aan. Dus meteen de DA gebeld en hierop volgden 5 dagen onzekerheid en proberen of ze er weer bovenop zou komen. De koliek overwon ze en iedere keer liet ze ons versteld staan dat op het moment dat we dachten, dit komt niet meer goed, weer op te leven. Maar op donderdag ochtend zagen we aan haar ogen dat het genoeg was, ze had teveel pijn. En samen met de DA besloten we niet egoistisch te zijn en haar te laten gaan. Op het moment daar stonden we met ons drieeen te huilen, maar het was genoeg. Het is erg moeilijk om er overheen te komen, doet nog steeds enorm zeer. De Da denkt dat er buiten de koliek nog iets aan de hand was, maar ze weet niet wat.
Lieve Bombon, we zullen je nooit vergeten, rust zacht.......
Boinair

Boinair
ElfBeau_067 schreef:Op 3 november is Boinair overleden. Dat was erg verdrietig. De pony waar ik iedere week op reed overleden? Dat kon niet waar zijn! Toch checkte ik de week daarop zijn stal, en nee het was echt waar. Gelukkig heeft hij vanaf zijn geboorte op de manege gestaan waar ik rijd en heeft hij het altijd heel goed gehad. En ook al was hij soms een beetje lastig en haalde stoute streken uit, hij was toch echt super lief. Hij zat echt heel lekker kan ik je wel vertellen, alsof je in een super comfortabele stoel zat. Lieve Boinair, ik zal je missen!
Flavio

Flavio
flavlip schreef:Flavio 26-05-2001 16-11-2022
Lieve Flavio, wat mis ik jou. Bijna 20 jaar samen geweest. Zelfs al konden we steeds minder doen, ik genoot zo van jou. Je blije hoofd en je eigenwijze streken. Het was het juiste moment, maar ik mis je zo.