KWPN-hengst Four Legends KS verkocht

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

KWPN-hengst Four Legends KS verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-22 15:36

KWPN
Algemeen

Afbeelding
Four Legends KS, hier met Stephanie Kooijman tijdens de hengstenpresentatie bij
Van Uytert in 2017. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

De KWPN-hengst Four Legends KS (v.Wynton) is verkocht en gaat zijn carrière voortzetten onder een jeugdamazone in het buitenland.

Four Legends KS (Wytnon uit Vienna elite pref prest PROK van Ferro, fokker fam. Jansen uit Joppe) werd in 2015 aangewezen voor het KWPN-verrichtingsonderzoek na zijn goede resultaten tijdens het WK voor Jonge Dressuurpaarden in Verden en de Pavo Cup. In het voorjaar van 2016 werd de hengst na een verkort verrichtingsonderzoek goedgekeurd bij het KWPN met twee negens, voor souplesse en rijdbaarheid en instelling kwam de totaalscore uit op 85 punten.

Excellent Dressage Sales
Tijdens de EDS-veiling van 2016 was de absolute Four Legends de veilingtopper van €605.000 en werd de hengst verkocht aan investeerder Vincent Chen, waarna hij op stal kwam te staan bij Judy de Winter in Strijen.

Hengstencompetitie
In 2017 wist de zoon van Wynton overtuigend de Isah Hengstencompetitie te winnen onder het zadel van Stephanie Kooijman in de klasse Z met een score van 86 punten, wat genoeg bleek voor zowel het dagkampioenschap als de competitietitel.

Succesvol in de sport
De twaalfjarige hengst maakte afgelopen augustus zijn Grand Prix-debuut onder het zadel van Jeanine Nieuwenhuis. De hengst liep met verschillende ruiters en amazones in zowel de Lichte Tour als in de Grand Prix scores boven de 70%.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

petraaken

Re: KWPN-hengst Four Legends KS verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 09:06

Vermoedelijk gaan zijn ballen er dan ook wel af als het voor een jeugdruiter is.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 09:07

Ik hoop voor het dier dat het nu eens een vaste ruiter/plek krijgt.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:05

petraaken schreef:
Vermoedelijk gaan zijn ballen er dan ook wel af als het voor een jeugdruiter is.

Dat denk ik niet.
Hij zal beslist niet naar een beginnend ruiter gaan, alleen al door de prijs en de klassering van hem.
Ik denk eerder naar een jeugdige met een z klassering daar ze dan snel verder komen.

Good dressage horses have no collor

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:36

kimmie1 schreef:
Ik hoop voor het dier dat het nu eens een vaste ruiter/plek krijgt.

Jeugdruiter is tot 25 jaar toch.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:55

windsor14 schreef:
petraaken schreef:

Dat denk ik niet.
Hij zal beslist niet naar een beginnend ruiter gaan, alleen al door de prijs en de klassering van hem.
Ik denk eerder naar een jeugdige met een z klassering daar ze dan snel verder komen.

Komt nog bij dat het buitenland wat minder de hakie-tsjakie-weg-met-zakkie ingesteldheid heeft dan nederland ook. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:32

Zal er vanaf hangen naar welk land het is denk ik. Het zou niet de eerste dekhengst zijn die verkocht wordt naar het buitenland voor een jeugdruiter en dat hij gecastreerd wordt.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:15

TROY (2019) & LAYS (2014)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie