Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Je hebt even gemist dat vanwege Corona er een landelijk vuurwerkverbod gold, afgelopen 2 jaar?
[***] schreef:Ik dacht dat Equitom hun maandelijkse reclame op VN al heeft gehad in December.![]()
Verder mag vuurwerk wat mij betreft wel verboden worden voor particulieren, maar dat zullen veel mensen niet met me eens zijn. Ik kijk liever naar een veilige en goed georganiseerde vuurwerkshow.
Nieuwsredactie schreef:Wattenpropjes en muziek
Om ongelukken te vermijden, worden alle honderd paarden in de kliniek op stal gezet tijdens oudejaarsavond, maar ook op stal kunnen paarden schrikken van vuurwerk. "Om de luide knallen te dempen, krijgen onze paarden wattenproppen in hun oren en er wordt ook altijd muziek opgezet in de stallen", gaat Mariën verder. "Paarden worden erg rustig van natuurlijke, instrumentale muziek, maar ze zijn geen fan van radio met praatprogramma's. Volgens enkele studies zouden ze van dat soort programma's zelfs last kunnen krijgen van maagzweren."
Ibbel schreef:Je hebt even gemist dat vanwege Corona er een landelijk vuurwerkverbod gold, afgelopen 2 jaar?
prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Je kan van vuurwerk vinden wat je wil, maar je bent als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van je dier, en die veiligheid is er imo niet in een weitje achter een draadje in vuurwerk gebied. Mensen gaan geen rekening houden met andermans dieren.
tamary schreef:Nieuwsredactie schreef:Wattenpropjes en muziek
Om ongelukken te vermijden, worden alle honderd paarden in de kliniek op stal gezet tijdens oudejaarsavond, maar ook op stal kunnen paarden schrikken van vuurwerk. "Om de luide knallen te dempen, krijgen onze paarden wattenproppen in hun oren en er wordt ook altijd muziek opgezet in de stallen", gaat Mariën verder. "Paarden worden erg rustig van natuurlijke, instrumentale muziek, maar ze zijn geen fan van radio met praatprogramma's. Volgens enkele studies zouden ze van dat soort programma's zelfs last kunnen krijgen van maagzweren."
Hmm, zat stallen die inderdaad de radio continue aan hebben op stal. Zou het echt zo'n verband zijn? Of is er meer verband met veel op stal en teveel brok?
Dus radio op klassieke zender dan maar?
Popstra schreef:prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Je kan van vuurwerk vinden wat je wil, maar je bent als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van je dier, en die veiligheid is er imo niet in een weitje achter een draadje in vuurwerk gebied. Mensen gaan geen rekening houden met andermans dieren.
Helemaal mee eens!
_xManadisx_ schreef:Niet voor iedereen is het mogelijk om zijn paard op stal te zetten. Ik heb er bijvoorbeeld geen mogelijkheid toe. Mijn ruin is enorm bang, ik ben er dan ook zelf bij met de jaarwisseling.