Over de Regenboog: november 2022

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Over de Regenboog: november 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-22 06:38

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Schilderij en foto door janouk

Over de regenboog is een nieuwe rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.

Bombon

Afbeelding
Bombon

rocymax schreef:
Bombon werd geboren op 27 april 2020. We hadden een paar maanden daarvoor Donna gekocht, een lusitano merrie en zij was drachtig van een lusitano hengst. Spannend, daar er bij ons nog nooit een veulentje geboren was. En toen het zover was, bleek dat Bombon een "dummie" veulen was, dus met spoed de DA erbij en die heeft een stamcel transplantatie van Donna op Bombon toegepast. Het hielp!! Bombon groeide op als een koppig, eigenwijs maar o zo lief veulen. Spelend met onze hond en mak als een lammetje en we besloten om te proberen om Bombon te houden voor de toekomst als rijpaard. Maar in oktober jl sloeg het noodlot toe. Op zondagavond , op onze laatste ronde voor het slapen gaan, troffen we Bombon liggend en niet fit aan. Dus meteen de DA gebeld en hierop volgden 5 dagen onzekerheid en proberen of ze er weer bovenop zou komen. De koliek overwon ze en iedere keer liet ze ons versteld staan dat op het moment dat we dachten, dit komt niet meer goed, weer op te leven. Maar op donderdag ochtend zagen we aan haar ogen dat het genoeg was, ze had teveel pijn. En samen met de DA besloten we niet egoistisch te zijn en haar te laten gaan. Op het moment daar stonden we met ons drieeen te huilen, maar het was genoeg. Het is erg moeilijk om er overheen te komen, doet nog steeds enorm zeer. De Da denkt dat er buiten de koliek nog iets aan de hand was, maar ze weet niet wat.

Lieve Bombon, we zullen je nooit vergeten, rust zacht.......

Boinair

Afbeelding
Boinair

ElfBeau_067 schreef:
Op 3 november is Boinair overleden. Dat was erg verdrietig. De pony waar ik iedere week op reed overleden? Dat kon niet waar zijn! Toch checkte ik de week daarop zijn stal, en nee het was echt waar. Gelukkig heeft hij vanaf zijn geboorte op de manege gestaan waar ik rijd en heeft hij het altijd heel goed gehad. En ook al was hij soms een beetje lastig en haalde stoute streken uit, hij was toch echt super lief. Hij zat echt heel lekker kan ik je wel vertellen, alsof je in een super comfortabele stoel zat. Lieve Boinair, ik zal je missen!

Flavio

Afbeelding
Flavio

flavlip schreef:
Flavio 26-05-2001 16-11-2022

Lieve Flavio, wat mis ik jou. Bijna 20 jaar samen geweest. Zelfs al konden we steeds minder doen, ik genoot zo van jou. Je blije hoofd en je eigenwijze streken. Het was het juiste moment, maar ik mis je zo.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Ik zoek een kantoorbaan voor 36/40 uur in de omgeving van Achterveld. Max 30 min reizen. Geen opleiding/ervaring maar wel motivatie om te leren en opleidingen te doen.

kally

Re: Over de Regenboog: november 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:31

Allemaal heel veel sterkte gewenst met het verlies van van jullie lievelingen Y;(

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:45

kally schreef:
Allemaal heel veel sterkte gewenst met het verlies van van jullie lievelingen Y;(

Dankjewel :o ;) :)

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:51

Sterkte, ik heb er van mezelf al best wat moeten laten gaan en het went nooit. En dan zo'n piepjong ding hierboven is helemaal dramatisch.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:50

Heel veel sterkte iedereen! Y;( Ik kan me het topic over Bombon nog herinneren. Wat een spanning of het goed zou komen toen, en dan nu al afscheid moeten nemen... Verschrikkelijk.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:00

marley93 schreef:
Heel veel sterkte iedereen! Y;( Ik kan me het topic over Bombon nog herinneren. Wat een spanning of het goed zou komen toen, en dan nu al afscheid moeten nemen... Verschrikkelijk.

Idd het zieligste is dat er een paard bij staat dat ik ken. Heb zelf heel hard moeten huilen, zelfs op school Y;(

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:24

Y;(

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 9 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:55

Dankjullie wel voor de lieve berichtjes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie