Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
Roodvos schreef:En video's graag zonder vertraging, irritante muziekjes en andere "leuke" dingen.
anjali schreef:Ik wil meteen de prijs weten.
Melzazu schreef:Geen paarden aanbieden voor 13.000.- en als je dan het filmpje opvraagt een paard ziet die gewoon kreupel is![]()
Of dat er staat met een bemerking en dat je dan hoort dat er met 3 benen iets mis is. Hoezo ‘een’ bemerking en dan ook nog beweren dat hij goedgekeurd is voor de sport![]()
En inderdaad. Niet vaag over de prijs van tussen 10 en 15.000.-
Wat is dat dan. Is dat 11 of is dat 14.5 ?
anjali schreef:Melzazu schreef:Geen paarden aanbieden voor 13.000.- en als je dan het filmpje opvraagt een paard ziet die gewoon kreupel is![]()
Of dat er staat met een bemerking en dat je dan hoort dat er met 3 benen iets mis is. Hoezo ‘een’ bemerking en dan ook nog beweren dat hij goedgekeurd is voor de sport![]()
En inderdaad. Niet vaag over de prijs van tussen 10 en 15.000.-
Wat is dat dan. Is dat 11 of is dat 14.5 ?
Dat laatste ja. Krijg ik hem dan voor 10 of voor 15.000? Toch wel een verschil.
Daphne__ schreef:En zorg dat de linkerbenen recht onder het paard staan zodat je de stand van de benen kunt beoordelen. Op de foto in de OP staat het paard bijvoorbeeld te ver naar achteren met zijn linkerachterbeen (en te vierkant met de voorbenen) - voor verkoop geen bruikbare foto, ook omdat hij teveel van voren genomen is.Vierkant opstellen? Beter open, dus maak je foto's van de linkerkant van je paard, dan het rechterachterbeen meer naar voren, rechtervoorbeen iets naar achter. Zoals de voorbeeldfoto dus, die ook geen vierkant opgesteld paard laat zien.
En recht van opzij, niet schuin van voren..
ingvdh schreef:Verder nog een tip, zorg dat er iemand is de je paard kan voorrijden als je dit zelf niet kan als er kopers langs komen.
saarie schreef:Nou dat zeker inderdaad, zorg dat het paard netjes kan worden voorgereden of wees daar eerlijk over als dat niet mogelijk is. Ben wel eens met een klant voor een paard wezen kijken aan de andere kant van het land. Foto's bleken wat minder recent dan aan de telefoon werd verteld, ik herkende het dier nauwelijks toen het van stal getrokken werd. Even los in de bak ging het paard compleet uit z'n stekker. Opzich geen probleem, sommige paarden zijn gewoon heel blij met losstaan, maar even voorrijden? Neeee dat ging niet hoor. De bijrijder was niet aanwezig en de eigenaar had rugklachten. Maar je kan er zo op hoor, ze is heel braaf! Ik vertrouwde het niet en toch maar even goed doorgevraagd. Puntje bij paaltje: het paard was al een half jaar niet meer onder het zadel geweest. Maar je kan er zo op hoor, ze is heel braaf!
Melzazu schreef:saarie schreef:Nou dat zeker inderdaad, zorg dat het paard netjes kan worden voorgereden of wees daar eerlijk over als dat niet mogelijk is. Ben wel eens met een klant voor een paard wezen kijken aan de andere kant van het land. Foto's bleken wat minder recent dan aan de telefoon werd verteld, ik herkende het dier nauwelijks toen het van stal getrokken werd. Even los in de bak ging het paard compleet uit z'n stekker. Opzich geen probleem, sommige paarden zijn gewoon heel blij met losstaan, maar even voorrijden? Neeee dat ging niet hoor. De bijrijder was niet aanwezig en de eigenaar had rugklachten. Maar je kan er zo op hoor, ze is heel braaf! Ik vertrouwde het niet en toch maar even goed doorgevraagd. Puntje bij paaltje: het paard was al een half jaar niet meer onder het zadel geweest. Maar je kan er zo op hoor, ze is heel braaf!
Joh, en daar ben je niet op gegaan?
lizzy1 schreef:Ik heb vorig jaar mijn paard naar mijn instructrice gebracht voor de verkoop en kan dat echt iedereen aanbevelen om je paard door een deskundige stal te laten verkopen.
Zij heeft mijn paard eerst nog een maand getraind zodat alle oefeningen er piekfijn op zaten en zij is ook gewend om klanten over de vloer te krijgen. Ik krijg dan toch veel spanning als ik mijn paard voor moet rijden etc. Bovendien zit zij in de juiste kringen en heeft een goede naam opgebouwd.
Je bent dan wel wat geld kwijt maar ik heb uiteindelijk mijn paard binnen een week (nadat er mee geadverteerd was) verkocht voor de vraagprijs dus vond het het geld dubbel en dwars waard. Alles wordt dan voor je geregeld. Paard had ik zelf al volledig röntgen laten keuren maar moest nog klinisch gekeurd worden en het nodige bloedonderzoek. Paard is uiteindelijk naar India verkocht. Ik kreeg zelfs via haar nog diverse foto's en filmpjes bij haar nieuwe eigenaar. Ik heb er een heel goed gevoel aan overgehouden.
Gebruikers op dit forum: Arianaaaa, Bloodymary, fransje23, Moon_light94, puma, saarie, Sintel en 11 bezoekers