Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik ben geen drafsportexpert maar volgens mij klopt er niks van wat Dier en Recht schrijft.
De opzet en het tong vastzetten wordt gedaan zodat het paard vrijer kan blijven ademhalen en niet stikt in zijn eigen tong. Volgens mij krijgen ze ook geen meerdere bitten in hun mond? En wordt het bit gebruikt om te sturen, lijkt me nogal onlogisch dat een pikeur er de hele tijd aan zou trekken als het om snelheid gaat...en een goed passend bit beschadigd ook niet het gehemelte en het tandvlees.
Elisa2 schreef:Tja, over die kilo's valt natuurlijk wel wat te zeggen. Verwondingen zouden makkelijk te checken moeten zijn na de race. Ik weet niet of dat gebeurd?
Arabesk schreef:Eh stang en trens....?
Dorine92 schreef:Arabesk schreef:Eh stang en trens....?
Is zo hard of zacht als de hand van de ruiter, net als alle andere bitten. Het probleem is dat wij (een deel van ons) niet met bitten om kunnen gaan. Bitloos trouwens ook niet per se. Of nja eigenlijk met paarden in het algemeen
Gebruikers op dit forum: amy495, BlackClaw, DotBot, Gabortje, Maaaarije, Ubermetrics, Wulfy en 10 bezoekers