Interview met Benthe-Sophie, nieuwe presentatrice van PaardenPraatTV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Interview met Benthe-Sophie, nieuwe presentatrice van PaardenPraatTV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 16:41

*Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Benthe-Sophie en Leriana. Foto: Martijn Cooijmans, Mat-Photography

Het is jullie vast niet ontgaan, PaardenPraatTV heeft er een nieuwe presentatrice bij: Benthe-Sophie Broeren. Lid Nieuwsredactie Banjer mocht haar telefonisch een aantal vragen stellen. Hieronder kan je lezen hoe het auditieproces in zijn werk is gegaan, waar ze het meest naar uitkijkt en ze geeft ook nog tips voor als je zelf een YouTubekanaal wil beginnen.

* Kan je jezelf voorstellen?
Hoi! Mijn naam is Benthe-Sophie Broeren, 21 jaar en run samen met mijn moeder een dressuur-/opleidings- en opfokstal. Naast mijn werk thuis, dat bestaat uit de alledaagse verzorging van onze paarden, trainen we naast onze eigen paarden ook paarden van klanten. Deze trainingen bestaan uit de wedstrijdgerichte training op nationaal en internationaal niveau en we leiden jonge paarden op. Deze brengen we uit in de jonge paarden-competities en later in de reguliere wedstrijdsport op elk gewenst niveau. Naast het werk thuis geef ik veel les en ik volg de ORUN 4-opleiding. Sinds kort ben ik samen met Britt & Esra presentatrice van PaardenPraatTV.

* Kan je je paarden voorstellen? Wat doe je allemaal met ze?
Oei, dat zijn er best een aantal. We hebben drie fokmerries waarmee we voornamelijk embryo spoelen. Onze nakomelingen brengen we nooit naar de opfok, maar ze blijven thuis staan. Daarvan staan er op dit moment drie. naast deze drie staan er nog twee driejarigen waarmee we nu aan het longeren zijn, zodat ze binnenkort zadelmak gemaakt kunnen worden.

Leriana (Giovanni x Jazz), 6 jaar, met haar rijd ik Z2, ze is mijn belofte voor de toekomst met als doel Grand Prix rijden. Volgend jaar gaan we een veulen met haar fokken door middel van embryospoeling, waarbij een draagmoeder een embryo draagt met haar eitje.

Eriana, de moeder van Leriana, zij is van klanten en wordt verkoopklaar gemaakt.

Walodja R, mijn oude topper, zij is inmiddels 19 jaar. Met haar heb ik vroeger bij Junioren gereden. Walodja is een beetje met pre-pensioen, af en toe wordt ze ingezet voor een lesje of gaan we samen heerlijk buitenrijden.

Verder staat hier nog de liefste, knapste Fries van de hele wereld, Bink, die is van mijn moeder. Bink is een super veelzijdig paard, hij loopt heerlijk door een dressuurproef, vindt het geweldig om op buitenrit te gaan, of om ingespannen te worden voor de koets. Op Bink heb ik de eindshow voor PaardenPraatTV gereden, hij is zelfs gewend aan een groot publiek.

Dan hebben we nog drie paarden van klanten staan, waarvan er één drachtig is, dit is de moeder van de drie- en vierjarige.
De driejarige wordt op dit moment elders zadelmak gemaakt, waarna ik haar net zoals haar vierjarige zus ga uitbrengen in de sport.

Afbeelding
Benthe-Sophie met Britt en Esra. Foto: Martijn Cooijmans, Mat-Photography

* Hoe kwam je op het idee om jezelf aan te melden voor de audities en PaardenPraatTV?
Dat is eigenlijk wel een leuke. Ik keek naar een video van hen, ik durf niet precies te zeggen welke, waarin Britt een oproep deed dat ze op zoek gingen naar een nieuwe presentatrice/presentator. In eerste instantie liet ik het aan me voorbij gaan omdat mijn dagen al zo vol zitten. Een paar dagen daarna zag ik weer dat reclamespotje en toen begon het toch te kriebelen en heb ik de vragenlijst ingevuld. Er stonden hele specifieke vragen in, bijvoorbeeld wat wordt je aanvulling voor PaardenPraatTV, wat wil je veranderen aan PaardenPraatTV. Samen met de vragenlijst heb ik een voorstelvideo ingestuurd. Iedereen zei dat het echt wel iets voor mij was, dus dat was wel een super compliment.

* Hoe gingen de audities in zijn werk?
Na het insturen van de vragenlijst en video gingen er 6 weken overheen en was ik het al weer bijna vergeten. Het was inmiddels vakantie en toen ik op Ibiza op het strand lag, kreeg ik een videocall via Whatsapp van onbekend nummer. Van schrik heb ik opgehangen, want ja, ik lag in bikini op strand. Ik ben toen even naar hotelkamer gegaan om mijn telefoon op te laden, want die was ook nog eens leeg. Op Whatsapp viel mijn oog op de profielfoto van Esra de Ruiter met Halloween Ze had me een berichtje gestuurd "zou je me terug willen bellen?" Ik heb haar teruggebeld en toen vertelde ze dat ik bij de laatste 20 zat. Ze zou me een mailtje sturen waarin stond wat er van me verwacht werd. Een paar dagen later mocht ik de eerste video sturen. Vanaf die tijd maakten we iedere week een video. Hierbij wed ik geholpen door Martijn Cooijmans van Mat-Photograpy. Hij is professioneel fotograaf en cameraman met de meest geavanceerde apparatuur. Hierdoor kreeg ik ook zoveel complimenten van het PPTV team, de kwaliteit was dan ook super. Martijn heeft er ook zeker aan bijgedragen dat ik zover ben gekomen.

* Hoe heb je het wachten op de uitslag beleefd?
Na de eerste twee afleveringen vielen er acht kandidaten af en de overgebleven kandidaten mochten naar Horse Event, dit was een geweldige ervaring zo leuk om mee te maken. Tijdens Horse Event ontmoetten we Britt & Esra en de medekandidaten voor de eerste keer, wat super leuk was.
Daarna viel er elke aflevering één iemand af. Zo is het globaal gegaan.

Dat was zenuwslopend, zeker vanwege het feit dat we kort van tevoren hoorden dat we een show te paard mochten geven. Ik vertrok naar Curaçao, deze vakantie was al geboekt, en ik zou pas op de dag van de show terug komen. Met hulp van het thuisfront is alles goed gekomen en natuurlijk deed Bink zijn fantastische best.

Het moment van de bekendmaking, de opening van de gouden envelop, was zo ontzettend zenuwslopend. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt en plots schreeuwden Britt & Esra... "Benthe-Sophie!" Wauw wat was ik blij!

* Wat gaan je taken bij PaardenPraatTV precies zijn? Waar ga je programma's over maken?
Dat is een goede vraag. We gaan binnenkort om tafel voor de exacte invulling, ik mag daar nog niet veel over zeggen, wel dat ik video's maken voor het YouTubekanaal. Onderwerpen, die heb ik genoeg. Ik wil vooral veel informatie met de kijkers delen.

Afbeelding
Benthe-Sophie en Eriana.
Foto: Martijn Cooijmans, Mat-Photography

* Merk je al dat je fans hebt?
Zo, daar heb ik me even op verkeken zeg! Ik krijg heel veel dm's, mijn inbox stroomt echt vol. Afgelopen zondag was ik jarig en ik kreeg heel veel felicitaties en de mooiste edits. Er zijn ook kinderen die heel levensverhaal naar je toe sturen. Het is heel mooi om te zien dat ze al tegen je opkijken. Ik ben nog niet aangesproken op straat. Van de week ga ik weer les geven op de manege. De eerste keer dat ik op de manege kwam nadat mijn deelname bekend was geworden, had ik meteen een meet & greet.

Bij de fandag van 12 november werd ik al veel herkend, zelfs door ouders die helemaal blij zijn omdat hun kind helemaal blij is dat ik heb gewonnen. De kindjes huilen van blijdschap omdat ik gewonnen heb, dat is zo mooi om te zien. Ik krijg ook vaak complimenten dat ik in het echt nog spontaner en leuker ben, maar ik ben gewoon mezelf: open en eerlijk, soms wat druk, maar dat kunnen de kinderen wel waarderen.

* Waar kijk je het meest naar uit bij PaardenPraatTV?
Natuurlijk naar het maken van de video's. Het linkt heel cliché, maar eigenlijk kijk ik verder uit naar alles. Video's maken is heel leuk, maar vooral dat ik de kinderen die een dm hebben gestuurd straks in levende lijve ga ontmoeten. Het is nog zo onwerkelijk, dat is een hele nieuwe wereld voor me, shows geven en mensen die speciaal voor mij komen om mijn show te zien, dat is voor mij toch wel een echte droom die uitkomt. Het is een grote ervaring, waar ik van ga leren. Daar kijk ik het eigenlijk nog meest naar uit.

* Heb je tips voor mensen die ook een YouTubekanaal willen beginnen?
Daar ben ik heel slecht in. Ik ben ooit een kanaal begonnen, maar ik merkte zelf wel dat het heel veel werk is. Het beste is dat je elke week op een vaste dag gaat publiceren, dat je creatief moet zijn met onderwerpen en dat je moet luisteren naar wat kijkers willen zien. Blijf vooral jezelf in de video's. Je moet niet denken "ik stop ermee" als een video minder views krijgt, dan moet je juist doorpakken. Zorg ervoor dat je bij zoektermen bovenaan komt staan en vooral doorzetten, maar dat geldt voor alles.

* Wat wil je nog kwijt aan de Bokkers?
Ik hoop in ieder geval dat jullie met veel plezier naar mijn video's willen kijken en dat jullie er wat aan hebben. De paardenwereld is hele mooie hobby en vroeger wilde ik altijd fulltime in de paarden werken. Dat was mijn droom, dus geloof in jezelf en volg je hart, want als je je werk met passie doet, is het iedere dag weer een cadeautje te mogen doen.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:57

Wat leuk voor dit meisje. Ik kijk deze video’s niet, dus kan iemand mij bijpraten? :') Waarom zochten ze iemand erbij? Britt en Esra zijn volgens mij een succesformule, is dat wel verstandig om daar ‘een buitenstaander’ bij te zetten?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:25

Ik kijk de video's zelf ook niet. Maar ik kan me voorstellen dat het concept van zo'n zoektocht ook best wel wat content geeft? En misschien geeft het Britt en Esra wat meer ruimte als er iemand bij komt, het zal toch best een werk zijn bij elkaar. Of misschien gaat op de langere termijn een van de twee stoppen, wie weet. Wel grappig dat ze het 'publiek' hebben laten kiezen wie er wint? Ik zou toch zelf wel een stiekeme voorkeur creëren gedurende zo'n zoektocht, en het is toch iemand met wie je redelijk nauw gaat samenwerken. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen, voor Bente-Sophie natuurlijk een prachtige kans, eigenlijk best wel in een x zo in de spotlight komen via een goed werkend platform.

Naja, i.i.g., ik kwam vooral bij dit topic door het mooie setje die ik zag op de foto *D

Eefjebeefje

Re: Interview met Benthe-Sophie, nieuwe presentatrice van PaardenPraatTV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:52

Ik was ook echt blij toen zei het werd! Ze heeft echt goede presentatie skills en kan niet wachten om haar videos te kijken!

''You can lead a horse to water, but you can't make him drink.''

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie