Oproep: Sinterklaaspaarden op Bokt

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Oproep: Sinterklaaspaarden op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 12:00

Bokt.nl
Community

Afbeelding
De Dais

Sinterklaas is weer in het land en zoals elk jaar zijn er weer paarden en pony's van Bokkers die worden ingezet om de Sint te helpen.

Mijn eigen paardenkudde zal dit vanaf veilige afstand gade slaan.

De Dais zou het nog best wel leuk vinden, veel aandacht enzo. Maar helaas, geen witte haar op te bekennen. Nog niet eens een wit voetje. Een enkele grijze haar misschien, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.

Jimmy dan? Ook niet echt wit. Daarnaast ook eerlijk gezegd iets te groot voor de Sint om aan boord te kunnen klimmen. Laat staan tegelijkertijd kindjes een handje te kunnen geven. Kindjes kunnen er onderdoor lopen, maar of dat nu zo'n goed idee is?

Chip tenslotte heeft wel het meeste wit van de drie. Een witte sok, wat wit op zijn hoofd, her en der wat witte haren in zijn vacht. Het is nog steeds geen schimmel. Hij is wel degene van de kudde die wellicht het beste om kan gaan met Sinterklaas compleet met lang gewaad op zijn rug. Neemt niet weg dat Sint alsnog op topsnelheid aan de andere kant van het dorp is zodra Chip wordt geconfronteerd met veel drukte, lawaai en wellicht een grote vrachtwagen. Allemaal niet geheel ondenkbaar bij een intocht van Sinterklaas.

Er zijn echter paarden en pony's die dit allemaal geen enkel probleem vinden en die met alle liefde Sinterklaas door het dorp rijden.

Heb jij zo'n geweldig Sinterklaaspaard? Op 5 december willen wij graag alle paarden die Sinterklaas helpen in het zonnetje zetten. Als je wilt dat jouw paard ook genoemd wordt in deze ere galerij stuur dan een fotootje en een korte beschrijving naar Apple of naar iemand anders van de Nieuwsredactie.

Denk bijvoorbeeld aan: naam van het paard, waar en wanneer ingezet als Sinterklaaspaard, bijzonderheden (voorbereiding vooraf bijvoorbeeld). Ik zie jullie inzendingen graag verschijnen!

Avalanche

Re: Oproep: Sinterklaaspaarden op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:56

Nice, ik ben benieuwd. Maar eh, er is maar een Sint? Hoe moet hij al die paarden rijden?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:59

Hulpsinten en -pieten natuurlijk! *\o/*

foxytoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:02

ooo leuk idee! Ik heb dus een hele brave schimmel en het lijkt me eigenlijk dus echt super leuk om haar (zelf) een keer ergens als Sinterklaaspaard te gebruiken :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:02

Er zijn sowieso ook Pietenpaarden :j En paardenpieten uiteraard :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:03

Avalanche, dit gaat natuurlijk om de hulp-Ozosnels voor de hulpsinterklazen :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:08

Oh ik heb nog wel een hulp Ozosnel. Merrie, 1.62, Engels volbloed, kan heus hard. Erg nuchter met verkeer, kan heus hard als ze niet zo nuchter is. Anders ook. Gevraagd of ongevraagd, dat maakt haar dan weer niet uit.

Die andere is zwart en leen ik niet uit :')

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:47

*\o/* Wij hebben ons heerlijke avondje weer gehad voor dit jaar. Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:04

Ondanks het gebrek aan witte jaren mocht Jauke de sint in Eindhoven Centrum binnen dragen :D

Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:41

Helaas is Janouk overleden. Ze was jaren een grote vriendin van Sinterklaas.

Ze kon heus wel meer dan een ZZ dressuur proefje mennen of de hoofdrolspeler zijn in een Boek van Janouk. Dat weet Sinterklaas.

Dus als Sinterklaas belt of je wil helpen, dan doe je dat natuurlijk. In plaats van haar kroontje gaat dan mmhaar Sinterklaas mijter op.

Volgens Sint was ze heel braaf en kreeg ze vaak meer aandacht dan Sint zelf

Afbeelding

Afbeelding

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:12

Onze Americo is al even met pensioen maar haalde met veel plezier altijd de Sint binnen in ons dorp. Een icoon van ons bedrijf want hij is jaren veelzijdig inzetbaar geweest en genoot van zijn december taak. Nu hoeft hij alleen nog gras te maaien en is ondertussen ruim in de 30.
Afbeelding

Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:24

Afbeelding
Onze AmeriBo in 2010 Steenwijk

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:35

Mijn allerliefste Niekpiet op weg naar dezelfde ontmoeting met Sinterklaas als lisawouda93. Nog heel even bij daglicht...
Afbeelding

Chameleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:56

Mijn fantastische Ozosnel (aka Ploem) aan het werk, in Zaltbommel op de uitkijk vlak voor de grote intocht afgelopen zaterdag, intochten, scholen, IN scholen, in speeltuinen, bij Sinterklaashuizen, als pakjesbezorgdienst, noem het op. Wij hebben het altijd druk in deze tijd van het jaar <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chameleon op 17-11-22 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:16

Hier mocht mijn lieverd voor het eerst mee doen, 3dubbel geslaagd! *\%/* Afbeelding

Hij is voor volgend jaar al gereserveerd. Lopen volgend jaar wel met 2 man ernaast. Hij zwenkte soms wat uit in enthousiasme :')

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:41

Afbeelding

Deze knappe 18 jarige Zhippo heeft de sint al vele malen veilig mogen rondbrengen. Het begon in 2017, toen liep hij een mega intocht in Weert. Daarna is heb ik het 2 jaar niet gedaan omdat hij helaas vlak na dr i tocht een longbloeding had gehad. Toch werd ik gevraagd voor een kleine intocht. Dat wilde ik wel doen, dus in 2019 liep hij een intocht in Klimmen. 2021 werd hij gevraagd voor Oirsbeek, Wanssum en Dieteren. Dit jaar loopt hij Montfort, Posterholt (sint maarten),sint odielienberg, Oirsbeek, Wanssum en Dieteren. Al is hij voor nog meer intochten gevraagd.

Zhip is van alle markten thuis, ooit Zz-zwaar gestart, maar omdat het lichamelijk te zwaar werd besloten om te stoppen. Buitenritjes, zonder hoofdstel rijden, clinic, viertal, indoor Brabant, niks is hem te gek. Het is geweldig maar ook soms heet paard <3

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:47

Afbeelding

Die van mij mag de intocht bij de basisschool doen. Deze foto is van vorig jaar mei, hij is inmiddels alweer een stuk witter. Sint en pieten durven er alleen niet op, dus ik ga zelf verkleed als Piet en de rest loopt er naast. :))

Ik moet alleen nog even rode bandages en een rood dekje ergens opdiepen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 13:04

Wat veel Sinterklaaspaarden al +:)+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:10

Heel leuk om te zien!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:20

Niwla schreef:
[ [url=m/yCxjDL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij mag de intocht bij de basisschool doen. Deze foto is van vorig jaar mei, hij is inmiddels alweer een stuk witter. Sint en pieten durven er alleen niet op, dus ik ga zelf verkleed als Piet en de rest loopt er naast. :))

Ik moet alleen nog even rode bandages en een rood dekje ergens opdiepen.

Die van hkm van agradi zijn perfect! Kleurt fantastisch

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:22

Jammer! Wij hadden een Shetlander op de manege en ze zeiden altijd dat hij een drankje dronk en dat hij dan Americo werdt! Maar heb verder geen pony’s of paarden sorry

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:41

Hier een trotse bijrijder van een sinterklaaspaard. Dit is het tweede jaar dat Gosse de intochten in twee verschillende dorpen mag lopen. Ik kan er helaas nooit bij zijn, dus ik laat hem 's ochtends netjes gepoetst achter en dan geniet ik van de beelden achteraf. Maar hij doet het altijd super braaf, oortjes er op en hij stapt gewoon vrolijk tussen alle kinderen door, niets aan de hand
Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:19

Die van mij is DOL op zwarte-piet.. vraag mij niet waarom. Maar als je haar blij wil maken, stuur een paar langs.

Verder totaal ongeschikt. Ze houd niet van stilstaan, en is erg druk! Denk niet dat onze goed heiligman daar veel aan zal hebben. Tenzij hij zijn werk SNEL wil doen, dan wil ik er nog wel over nadenken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:40

rink schreef:
Onze Americo is al even met pensioen maar haalde met veel plezier altijd de Sint binnen in ons dorp. Een icoon van ons bedrijf want hij is jaren veelzijdig inzetbaar geweest en genoot van zijn december taak. Nu hoeft hij alleen nog gras te maaien en is ondertussen ruim in de 30.
[ [url=m/TntcCy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0OkGqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig Rink dat 'Americo' nog steeds bij jullie mag genieten van zijn pensioen. Dit is toch Amerigo HP als ik nu het goede paard voor mij heb?

amberhaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:44

In 2018 mochten Valentijn en ik mee naar de sinterklaasviering in de brandweerkazerne bij een goede vriend. <:) Pony keek haar ogen uit maar ze was zo braaf!!

Afbeelding