Over de Regenboog: oktober 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Over de Regenboog: oktober 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 10:54

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Schilderij en foto door janouk

Over de regenboog is een nieuwe rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.

Zenzy

Afbeelding
Zenzy

Zenzylady schreef:
Mijn lieve Zenzy jij was bijzonder, heel bijzonder.
Je kwam vijf jaar geleden in mijn leven toen het mentaal niet goed met me ging. Toen ik je kreeg was je geen makkelijk paard, je was eigenwijs en werd vaak boos.
Maar samen hebben we nooit opgegeven en samen hebben we ontzettend veel geleerd.
Vooral jij hebt mij ontzettend veel geleerd.
Je was mijn spiegelbeeld en je leek in alles zo erg op mij. Jij was mijn soulmate, dat wist ik zeker.
Ik kan niet geloven dat je er nu niet meer bent en ergens wil ik het ook nog niet geloven…
Jij was mijn beste vriend en zo zag ik je ook.
Ik kon zo vaak om je lachen en ik had echt het gevoel dat ik ook belangrijk voor jou was.
Al mijn liefde ging naar jou want wat hield ik van je, ik zal je nooit vergeten Zenzy.

Beer & Maan

Afbeelding
Maan

Afbeelding
Beer

Eefste schreef:
Dag liefste Grote Beer en Maan

Na 17 jaar lief en leed te hebben gedeeld met mijn lieve tinkermerrie Maan, overleed zij op 16 juli 2022 op 24 jarige leeftijd na een dramatische val in de sloot.
Mijn lieve stoere meisje waar ik zoveel mee heb meegemaakt vocht nog een paar uur voor haar leven, maar het ging niet meer.
Met heel veel pijn in mijn hart heb ik haar moeten laten gaan. Liefste Maan, voor altijd in mijn hart.

Veel eerder dan ik had verwacht, werd ik smoorverliefd op een hele grote lieve knul.. Grote Beer Berrie. Wauw.. liefde op het eerste gezicht. En dat zo snel (2 weken) na t afscheid van Maan. Ik voelde me in de war. Maar wist ook dat Maan nooit meer terug zou komen, en dat ik met deze jongen zoveel gave dingen zou kunnen gaan doen en opbouwen. Beer was een comtois van net 12. 100 mooie toekomstdromen had ik met hem. Ik wilde een pipowagen ombouwen, en samen met hem op vakantie. Mijn vriend en moeder waren ook volledig verliefd op hem. Hij was zo bijzonder.
Het meest lieve, zachte, betrouwbare en stabiele paard dat ik ooit ontmoet heb. A once in a lifetime horse.
Op 11 oktober ging alles mis.. Beer overleed plotseling. Zonder enige aanleiding lag hij schokkend en happend naar adem in de wei. 30 min later was hij dood.

Mijn lieve Beer en Maan.. wat mis ik ze.

Last Minute

Afbeelding
Last Minute. Foto: Nikki de Kerf

athaluain schreef:
Lassie was een heel bijzonder paard. Met al een hele carrière op zak in de sport mocht hij mij laten zien hoe het is om een paard 100% te vertrouwen. In het begin ging het zeker niet vanzelfsprekend maar naarmate we elkaar beter leerden kennen konden we alles samen, van serieuze dressuurtrainingen naar keihard over de heide galopperen. Van de hoogste hindernissen naar de gekste crosshindernissen, wat hij het allerliefste deed en waar hij iedereen als echte leermeester de fijne kneepjes van het vak leerde. Wat een doorzettingsvermogen heeft Lassie, zelfs toen we afgelopen zomer hoorde hoe ziek hij was en we afscheid moesten nemen. Bizar hoe machteloos je je kan voelen als er helemaal niks van behandeling mogelijk is, ook al hadden we alles voor hem over.

Bedankt voor alles, allerliefste. Wat had ik graag nog veel meer met jou bereikt en ontdekt

Mattie

Afbeelding
Mattie

marley93 schreef:
Bij deze:

Lieve Mattie, wat een gat laat je achter. Je word ontzettend gemist zowel door je mensen- als paardenvriendjes. Gelukkig weten we ook dat jou veel ellende bespaard is gebleven, dat is voor ons een kleine troost.
Ik zou je zo graag nog één kus en 'tot morgen, slaap lekker' zeggen, maar ons verhaal hier is uit. Tot op het laatste moment ben je zo enorm braaf geweest, ik ben zó trots op hoe je het hebt gedaan. Geniet daar op de oneindige graslanden, dat verdien je. Dat je daar maar je gekke, lieve, onbehouwen zelf mag zijn.
Tot ziens, Dikkie, ik hou van je.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:06

Sterkte allemaal! Een mooi eerbetoon aan deze kanjers! :(:)

Lynn_Nikita

Re: Over de Regenboog: oktober 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:27

Sterkte allemaal , wat moeilijk om afscheid te moeten nemen

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:03

Och wat een verdriet toch weer. Heel veel sterkte aan allen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:16

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie grote vrienden…. Y;(

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:25

Sterkte allemaal, blijft altijd een hard gelach....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:37

Sterkte allemaal.... Y;(

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:43

Veel sterkte allemaal :knuffel:

anna_luiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:45

Sterkte allemaal!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:52

:knuffel: wat verdrietig,, veel sterkte

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:10

Wat een mooie verhalen over jullie dierbare paarden. Heel veel sterkte allemaal.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:05

Y;( Heel veel sterkte allemaal

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:01

lief, dank jullie wel voor de steunbetuigingen.

Zenzylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:15

dankjewel nog voor dit eerbetoon