Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het dwingen van paarden om tegen hun natuurlijke gedrag in te gaan levert angst en stress voor hen
Femke_Tweety schreef:Citaat:Het dwingen van paarden om tegen hun natuurlijke gedrag in te gaan levert angst en stress voor hen
Boodschappen doen gaat ook redelijk stevig tegen mijn natuurlijke gedrag in.
Toch moet ik.
En nu?
_Mir schreef:Klopt jij moet, die paarden niet. Puur (leed)vermaak.
Ik ben ook geen PVDD stemmer, maar hierin hebben ze wel gelijk.
beert schreef:Dat zie je verkeerd, dat is allemaal learned helplessness._Mir schreef:Klopt jij moet, die paarden niet. Puur (leed)vermaak.
De praktijk is veel genuanceerder dan hun uitspraak. Een paard voor de koets betekent niet per definitie dat het paard gedwongen wordt en dus angst en stress heeft. Er zijn ook paarden die het hartstikke leuk vinden. Hier op bokt zie ik zat topics voorbij komen van paarden die bomproof zijn en zich echt niet druk maken.
Ik denk dat geen enkele paardenhouder bij zichzelf denkt "laat ik eens een angstig, onbeleerd paard voor de koets zetten om carnaval te vieren". En zo brengt de PvdD het wel met die uitspraken.
Mkango schreef:beert schreef:Dat zie je verkeerd, dat is allemaal learned helplessness.
De praktijk is veel genuanceerder dan hun uitspraak. Een paard voor de koets betekent niet per definitie dat het paard gedwongen wordt en dus angst en stress heeft. Er zijn ook paarden die het hartstikke leuk vinden. Hier op bokt zie ik zat topics voorbij komen van paarden die bomproof zijn en zich echt niet druk maken.
Ik denk dat geen enkele paardenhouder bij zichzelf denkt "laat ik eens een angstig, onbeleerd paard voor de koets zetten om carnaval te vieren". En zo brengt de PvdD het wel met die uitspraken.
Jammer dat de PvdD inderdaad niet gehinderd wordt door enige kennis of nuance.
_Mir schreef:Klopt jij moet, die paarden niet. Puur (leed)vermaak.
Mkango schreef:Overigens is het wel ironisch dat er bij een artikel over (vermeend) dierenleed een foto staat van een paard met drukplekken van z’n neusriem.
lailapri schreef:Laten ze beter eerst beginnen met al die paarden op prinsjes dag die gesedeerd daar rondlopen. Waarschijnlijk manege paarden die de rest van het jaar lessen lopen
lailapri schreef:En toch... een deel zal van de bereden politie zijn, een deel zeker niet of ze moeten het nu veranderd hebben.