Verkoop minipaardjes eindigt in ripdeal: drie gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Verkoop minipaardjes eindigt in ripdeal: drie gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 15:39

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een Amerikaans minipaardje, dit is niet een van de twee dieren uit dit artikel.
Foto: bokker xLies/Bokt Wiki

De verkoop van twee Amerikaanse minipaardjes in het Belgische Beek is uitgelopen op een ripdeal. Drie mannen raakten gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht. Dit gebeurde donderdagavond rond half negen, in de omgeving van de Oude Vaartweg in die plaats. Een 33-jarige man zou twee Amerikaanse minipaardjes, een merrie en haar hengstveulentje, voor € 2500 verkopen. Zijn twee neven waren daar die avond ook bij aanwezig. De kopers waren nog maar net weg met de paardjes, toen er drie mannen opdoken die niets met de verkoop te maken leken te hebben. Zij wilden het geld van de verkoop hebben en schuwden het gebruik van geweld hierbij niet. De verkoper is in elkaar geslagen en ook zijn neven zijn hierbij gewond geraakt. Ook de auto van de verkoper moest het ontgelden, alle ruiten zijn ingeslagen. Meerdere ambulances en ook de Mobiele UrgentieGroep kwamen ter plekke. De slachtoffers zijn naar verschillende ziekenhuizen in de omgeving overgebracht.

De vader van de verkoper vertelt aan diverse bronnen: “De ruiten van hun auto zijn allemaal stukgeslagen. Dit is niet meer normaal, zoveel geweld voor 2.500 euro en twee paardjes. Mijn zoon had rond 17:00 uur een deal gesloten voor de verkoop. De paardjes, een merrie met hengstveulen, stonden in de stal achteraan in de Korenbloemstraat. De kopers kwamen de Amerikaantjes ’s avonds opladen, vandaar dat mijn zoon hier met de auto was. Twee neven waren meegekomen”.

De verdachten zijn er na de ripdeal vandoor gegaan in de richting van de Veeweidstraat en vandaaruit naar de Kanaallaan. De politie neemt de zaak hoog op. Vanuit de zone Carma en het gerechtelijk Labo kwamen er verschillende eenheden ter plekke. Hun onderzoek leidde hen naar de plaats Bocholt. Daar werden twee huiszoekingen gedaan en twee mannen van 28 en 30 jaar gearresteerd. Zij zijn meegenomen en zullen op het politiebureau verhoord worden. Het is nog niet duidelijk wat rol van deze twee mannen is in de hele zaak. Intussen blijft de politie verder onderzoek doen.

Gebruikte bronnen:

tengeltje11

Re: Verkoop minipaardjes eindigt in ripdeal: drie gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:30

Jeetje…. Straks kan je niet meer veilig je paard verkopen…. Hopelijk worden de daders gepakt en zwaar gestraft!

Neon

Re: Verkoop minipaardjes eindigt in ripdeal: drie gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:16

Jeetje :roll: het gaat weer lekker in de wereld he :(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:28

Ik moest stiekem wel lachen om de titel.. :') een ripdeal is een criminele transactie.

Eea zal niet los staan van elkaar.
Als je geld wilt neem je meestal niet de tijd om alle ruiten in te slaan. Zal ongetwijfeld aan de zijde van koper of verkoper meer te vinden zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:24

Sunnda schreef:
Ik moest stiekem wel lachen om de titel.. :') een ripdeal is een criminele transactie.

Als je geld wilt neem je meestal niet de tijd om alle ruiten in te slaan. Zal ongetwijfeld aan de zijde van koper of verkoper meer te vinden zijn.

Van de koper lijkt me het meest voor de hand liggend.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:10

Sunnda schreef:

zo zo jij durft. Gewoon iemand beschuldigen zonder enige kennis, Voor verkoper is het toch klaar na de deal. En dan komen er 3 mannen die alle ruiten kapot om te intimideren. En om dan maar te zeggen dat er wel meer aan de hand zou zijn bij de verkoper... nee dat zie ik niet zo.
Zijn daarbij 2 mannen gearresteerd en dat is niet de verkoper