Help! Ozosnel is zoek! Deel II

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sinterklaas

Help! Ozosnel is zoek! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-22 23:00

*Sinterklaas
Algemeen

Afbeelding
Weet iemand waar mijn trouwe schimmel is? Foto: Wikimedia Commons

Oh lieve bokkers, hartelijk bedankt voor jullie hulp tot nu toe! Ozosnel is nog niet terug, maar jullie tips geven ons wel een aanwijzing waar we hem moeten zoeken. Want die rood-wit geblokte lap, die Speurpietje in het bos vond, blijkt inderdaad de vlag van de provincie Noord-Brabant te zijn, zoals jullie suggereerden. Profpiet, die intussen gelukkig weer aan de beterende hand is, heeft dat ook aan ons bevestigd. Wij vermoeden intussen zelf ook dat hij op weg is naar die provincie, want we hebben van diverse kanten tips gekregen dat hij is gezien in de buurt van de A27, en die loopt die kant op.

Intussen hebben wij al jullie andere tips ook nagetrokken, maar steeds waren we net té laat. Op het moment dat we daar aankwamen, was Ozosnel daar al niet meer te vinden. Intussen zijn wij natuurlijk ook druk bezig met cadeautjes inpakken, kruidnoten bakken, gedichten schrijven en alle andere voorbereidingen voor 5 december, maar we blijven ons hoofd hoog houden hoor. Mijn trouwe schimmeltje moet gewoon gevonden worden.

Wat we wél gevonden hebben, denken wij, is een plek waar Ozosnel een keer de nacht heeft doorgebracht. Meerdere personen hebben gezien dat hij stond te grazen bij het Merwedekanaal, onder de brug van de A27. Zowel afgelopen maandagavond als dinsdagochtend is hij daar gezien. Uiteraard zijn mijn pieten en ik heel snel die kant opgegaan. Dinsdagavond hebben we daar gezocht, bij het fietspad dat langs het kanaal loopt. Omdat het al donker was, hebben we felle zaklantaarns gebruikt, maar helaas zonder succes. Geen spoor te bekennen van mijn lieve paard. Woensdagmorgen, toen het licht werd, zijn we aan de andere kant gaan zoeken, langs de Merwedekade. Al snel vonden we, bij het viaduct, een platgedrukte plek in het gras. Een paar meter daarvandaan lag ook een hoopje paardenmest, dus hij moet hier de nacht hebben doorgebracht. Ozosnel zelf was op het moment dat wij daar zochten, alweer weg. Maar zoek maar eens uit waar hij dan heen is gegaan. Richting Noord-Brabant dus vermoedelijk, maar die provincie is zo groot.

Wel heeft speurpietje onder dat viaduct iets bijzonders opgespoord, vraag me niet hoe hij dat doet. Die jongen heeft echt een talent om van alles en nog wat te vinden en details te zien die ons niet zouden opvallen. Onder de braamstruiken die daar groeien, vond hij een geplastificeerde jaarkalender. En niet zomaar eentje, maar een exemplaar van het jaar 1989. Ruim 33 jaar oud dus, maar dat ding zag er echt nog vrij netjes uit voor zijn leeftijd, was zelfs nog leesbaar. Hoe hij daar terecht is gekomen, mijn pieten en ik hebben geen idee, maar hij lag er dus wel. En wat nog opvallender is: op deze kalender staat een datum rood omcirkeld: zaterdag 18 november. Ook staat er een tekeningetje bij van mijn oude stoomboot. Nou echt hoor… wat we hier nou weer mee moeten? We zijn nog een halve dag op deze plek blijven zoeken, maar toen zijn mijn pieten en ik maar weer teruggegaan naar het Grote Pietenhuis. Er was geen reden meer om daar nog verder te gaan.

Over zoeken gesproken: Speurpietje denkt nog steeds dat deze kalender iets betekent en zit nu al de hele tijd achter zijn laptop het internet af te speuren om een aanknopingspunt te vinden. Ik heb er een hard hoofd in, hoe kan een kalender van 1989, met een toevallig omcirkelde datum van zaterdag 18 november en een plaatje van mijn oude stoomboot ons nou verder helpen? Weten jullie het toevallig, lieve bokkertjes? Kunnen jullie Sinterklaas weer verder helpen? Mocht je nou meer weten over deze vreemde kalender, of je ziet Ozosnel ergens, wil je dan hier in het topic weer een berichtje achterlaten? Mijn pieten en ik gaan achter elke tip aan, we willen Ozosnel gewoon weer heel snel en veilig thuis hebben. Dank jullie wel hoor voor al jullie hulp.

Groetjes,

Sinterklaas

Gerelateerd artikel: [VN] Help, Ozosnel is zoek!

Ik ben Sinterklaas en op 5 december ben ik de baas. Met stoomboot of stoomtrein kom ik op bezoek, zonder roe maar wel met koek!

Linda2B

Re: Help! Ozosnel is zoek! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:06

Gorinchem, daar was op 18 nov 1989 de aankomst van Sinterklaas met Pakjesboot 12, die niet door de sluis paste.

Yavanna

Re: Help! Ozosnel is zoek! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 06:08

Nou, ik zal eens kijken dan in Gorinchem, want ik lig met mijn schip daarin de haven, als ik hem over de sluis zie lopen, zirg ik dat ik hem kan pakken.
Maar ik dacht dat u hier al geweest was. De 12e dit keer. En toen heb ik Ozosnel niet gezien.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie