Help, Ozosnel is zoek!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sinterklaas

Help, Ozosnel is zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-22 15:42

*Sinterklaas
Algemeen

Afbeelding
Mijn lieve paard Ozosnel. Waar is hij toch?
Foto: Peter Stachura/Flickr

Nou lieve bokkertjes, dit is mij het jaartje wel zeg… Zoals jullie weten is mijn stoomboot in Spanje gezonken en moest ik dus met het vliegtuig naar Nederland komen, waar ze intussen alweer een nieuwe stoomboot hadden gebouwd. Die vliegreis leverde mij wel wat ongemak op, onder andere wat stijfheid in de benen, daardoor kon ik in Elburg iets minder makkelijk op mijn paard komen. Dat hebben jullie ook wel gezien, denk ik. Ach ja, ik word ook een dagje ouder natuurlijk.

Maar wat er vanmorgen gebeurd is, is werkelijk een grote ramp! Toen mijn Paardpiet vanmorgen Ozosnel wilde voeren, kwam zij erachter dat hij weg is! Ja, jullie lezen het goed! Ozosnel is verdwenen! Gisteravond, na de intocht, had ik hem even wat rust gegeven. Dat had hij wel verdiend, vond ik. Ik had hem in zijn eigen weide bij het pietenhuis gezet. Er staat daar ook een prachtige schuilstal met een dik strobed voor als het slecht weer is, een slowfeeder propvol met de beste kwaliteit hooi en een automatische drinkbak. Alle comfort en luxe, alleen het beste is goed genoeg voor hem. Alleen was dat alles vanmorgen verlaten, Ozosnel was verdwenen. Ik verslikte mij bijna in mijn pepernotenpap toen Paardpiet de eetzaal binnenstormde met dit nieuws. Uiteraard denk je dan gelijk aan een wolf, die schijnen er weer te zijn in Nederland. Echter, toen ik bij de wei kwam, zag ik al snel dat dit niet het geval kón zijn. Het hek stond namelijk open en alle vier de stroomdraden waren losgemaakt. Dat doet een wolf natuurlijk niet. Ik dacht dan ook dat hij was gestolen door iemand en heb gelijk de politie gebeld, een uur later zag het blauw van de agenten rond het Grote Pietenhuis. Gelukkig heeft Beveligingspiet overal camera’s opgehangen, ook in en aan de schuilstal van Ozosnel. Die beelden heeft hij opgeslagen en bekeken, samen met een paar rechercheurs van de politie. Intussen waren ze bij het hek van de wei op zoek naar sporen, maar uit de camerabeelden werd al snel duidelijk wat er is gebeurd: Ozosnel had blijkbaar geen zin in een rustig nachtje in de wei, hij heeft zelf het hek opengepeuterd en is er vandoor gegaan. Dit gebeurde op een onbewaakt ogenblik, Beveilingspiet was net even een kopje warme chocolademelk gaan halen in onze grote pietenkeuken.

Op de beelden is te zien dat hij eerst met zijn mond de handvaten van de stroomdraden vastpakt en op die manier de draden losmaakt. Zo heeft hij ook de borgpin van het hek eruit gekregen. Vervolgens was het een peulenschilletje om het hek los te duwen met zijn billen, en vervolgens is hij er vandoor gegaan… Omdat er geen sprake is van een misdaad, maar Ozosnel zelf is weggelopen, kan de politie ons niet verder helpen. Maar waar is mijn lieve schimmeltje nu? Speurpiet keek ook mee naar de beelden, hij zag daarop dat Ozosnel richting de bossen achter het pietenhuis liep. Heel even bleef hij nog staan, bij een hele oude en dikke boom, we zagen nog net zijn witte billen en staart op het beeld. Na enkele minuten liep hij verder en verdween hij in het bos. Daar zijn we dus ook gaan zoeken, met alle pieten die we in deze drukke tijd kunnen missen, zijn we vandaag het hele bos aan het uitkammen. Hoge Hoogte Piet klimt zelfs in de hoogste bomen om te kijken of hij Ozosnel ergens ziet, maar tot nu toe zonder resultaat. Mijn trouwe schimmeltje kan toch niet zomaar verdwenen zijn? Ik maak me zo’n zorgen om hem. Wat ben ik zonder mijn lieve paard? Speurpiet helpt ook zoeken, hij kwam zojuist nog met iets raars aanlopen. Want aan een tak van die oude en dikke boom, waar Ozosnel even stilstond, heeft hij een vreemde lap stof gevonden. Het ding is wel rood met wit geblokt en 80 bij 120 centimeter groot. De Keuken- en de Poetspiet dachten dat het een hele grote theedoek is of pietencape is, maar daar is hij volgens mij veel te groot voor. Volgens Kleermakerpiet is het ook een hele andere soort stof dan waar theedoeken of capes van gemaakt worden. De rood-witte lap is volgens haar eerder gemaakt van een soort lichte dunne stof, dundoek ofzo. Sportpiet dacht nog dat het een finishvlag is, zoals je bij sportwedstrijden ziet, maar die erg verkleurd is in bijvoorbeeld de zon. Ook dat lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk. Maar wat het dan wel is, geen idee. Niemand lijkt deze lap te herkennen, en Profpiet, die alles weet, kunnen we het helaas even niet vragen. Die ligt sinds gisteren in de pieten-ziekenboeg na een mislukt (lees: ontploft) scheikunde-experiment. We verwachten dat hij met een paar dagen wel weer op de been is, maar hij heeft momenteel even rust nodig.

Maar lieve bokkertjes, jullie weten altijd alles van paarden, en jullie zijn altijd erg scherp en oplettend als er ergens een paard vermist is. Willen jullie nu ook opletten voor jullie oude vriend de Sint? Mochten jullie Ozosnel nou ergens zien lopen, willen jullie dat dan hier in dit topic laten weten? Dan gaan mijn pieten en ik direct kijken. Mochten er trouwens bokkers zijn die weten wat die rood-wit geblokte lap is, dan hoor ik het ook heel graag van jullie. Zet dat ook maar hieronder, dan lees ik dat ook meteen. Alvast heel hartelijk bedankt hoor voor al jullie hulp, hopelijk heb ik Ozosnel snel weer thuis bij het Grote Pietenhuis. Want wat ben ik zonder mijn grote vriend?

Bezorgde groet van Sinterklaas

Ik ben Sinterklaas en op 5 december ben ik de baas. Met stoomboot of stoomtrein kom ik op bezoek, zonder roe maar wel met koek!

gerlindie

Re: Help, Ozosnel is zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:57

We zullen op de uitkijk staan :')

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:08

Ik heb wel een wit paard staan, maar die is niet geschikt voor u sinterklaas :')

Is dat niet de vlag van Noord-Brabant? De rood wit geblokte vlag?

We always try to do our best for our horses :)

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:53

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:57

Wellicht is er een knappe merrie langs gekomen en is hij daar achter aan gegaan.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:26

/3 zat recent bij ons achter in de auto :oo
Stond te liften, maar ik heb niet gevraagt wat zijn eindbestemming was -O-

Afbeelding

Nicole288
Moderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:51

Sizzle schreef:

_O-

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 189 dgn / Nina x Vaderland 134 dgn (28-11)
Geboren: 15-5 - Très Jolie - merrie (Escaneno x O'Geniaal) 13-6 - Thiago - hengst (Kenneth x Nina)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:00

Brabant ? Check
Ozosnel? Check
Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:01

Hmmmm, ik weet niet hoor. Ik twijfel of het wel de echte is. Misschien is het een replica?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:24

Er stond vandaag een vreemde schimmel in de buurt! Moet Ozosnel zijn. :)) Alleen hoe hij zo snel in Zuid-Frankrijk is gekomen is een raadsel :')

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:03

Het is een kuddedier he, die kunt u niet zomaar alleen in de wei zetten Sint! Dat is vragen om dit soort problemen

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:21

Lyona schreef:
Er stond vandaag een vreemde schimmel in de buurt! Moet Ozosnel zijn. :)) Alleen hoe hij zo snel in Zuid-Frankrijk is gekomen is een raadsel :')

... je heet Ozosnel of je heet niet zo.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:23

Janneke2 schreef:
Lyona schreef:

... je heet Ozosnel of je heet niet zo.

Tja dat is waar. Zoekgebied maar flink vergroten dan!

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:09

Sizzle schreef:

[ [url=m/MpZC1L.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Silly_Woman schreef:
Ik heb wel een wit paard staan, maar die is niet geschikt voor u sinterklaas :')

Is dat niet de vlag van Noord-Brabant? De rood wit geblokte vlag?

Ja! En veel vlaggen zijn toch 80 x 120?

Afbeelding

winterbuitenrit

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:01

80x120 is in mijn hoofd inderdaad een vlaggenmaat :j
Nou is Noord-Brabant alsnog redelijk groot :=

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:43

Gevonden ;) Toch die brabantse vlag he :P
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:46

Ik had schimmel in de koelkast. Misschien is ie toch in de frikadellen beland. #)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:45

Wat een verhaal ! We zullen op de uitkijk zijn in Brabant

Chasing Dreams ...
Zinti , My very own princess
Fanny, also a princess...
What a luck to have 2 of those Amazing girls
[*]2 wow dressuur zadels te koop [*]

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 05:49

Hmmm volgens mij stond hij laatst hier in de buurt in een grote wei...

Afbeelding

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 06:20

Ik heb gelukkig van de week mijn paard aan de Sint kunnen uitlenen. Het is inderdaad een zeer treurig verhaal zoals onze goed heiligman vertelde. Gelukkig was zijn vervang ozosnel een erg brave vervanger vertelde hij!

Afbeelding

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:00

Om de gezonken stoomboot moest ik niet huilen maar dit nieuws..!! Oef, ik kan nog maar net m'n tranen tegenhouden.. |( van het lachen :') :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie