Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nieuwsredactie schreef:Het is slecht gesteld met het welzijn van paarden die meedoen aan de Dutch Masters in de Brabanthallen, zegt de Partij voor de Dieren in Den Bosch. En zolang dat niet goed is geregeld, zou de gemeente het evenement moeten weren.
Lijsken schreef:Ik mag toch hopen dat iedereen hier vind dat een paard niet 24/7 op stal hoort.
Ik zeg eerlijk dat ik niet precies weet hoe het bij de Dutch Masters gaat, maar bij de meeste grote meerdaagse wedstrijden zijn geen weides en paddocks. Daar vind ik wel wat van, qua dierenwelzijn. Wat mij betreft dus heel goed dat hier kritisch naar gekeken wordt.
Elisa2 schreef:Daarom is er ook veterinair toezicht.
Ben benieuwd of de PvdD ook daadwerkelijk gaat komen en achter de schermen gaat kijken en in gesprek gaat of dat het bij dom D&R niveau blijft.
Goed initiatief dat ze uitgenodigd zijn!
Elisa2 schreef:Het probleem is ook dat ze tegen iets zijn wat ze nog nooit van dichtbij hebben gezien..in dat kader lijkt het me heel handig als ze gewoon wel komen, open staan en verder kijken dan hun neus lang is. Maar ik heb er ook een hard hoofd in.
Elisa2 schreef:Heel veel klopt er ook wel..het is maar net onder welke pet je ergens naar kijkt. Neemt niet weg dat misstanden aangepakt moeten worden en het goed is dat er kritisch naar dierenwelzijn gekeken wordt. Maar dan wel graag door mensen die weten waar ze over praten.
Ik heb een tijdje een mailwisseling gehad met deze Sarah, maar het was praten tegen een muur helaas. Wat K. de Lange op Facebook doet helpt ook niet mee..die is dikke vriendjes met Sarah en samen zijn ze tegen alle dressuur bijvoorbeeld. Alleen ouderwetse klassieke dressuur vinden ze goed, terwijl beiden nooit op een niveau hebben gereden dat ze er uberhaupt iets van snappen. Wat heel duidelijk naar voren komt als je met ze in gesprek gaat.
Sarah is voor bitloos maar beseft niet dat bit of bitloos even pijnlijk of vriendelijk is als de hand van de ruiter.
Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan...en Dier en Recht is sowieso hypocriet..als je enige vorm van tegengeluid kan geven op hun Facebooksite dan wordt je gewoon geblokkeerd.
paars schreef:Dat het zo loopt zoals je voorspelt kan kloppen. Zo werkt het nu eenmaal.
Mensen bewust maken van dingen. Net zoals we er ons nu bewust van zijn dat plastic (het populaire product van tientallen jaren) veel vervuiling in de hand werkt. Er zijn krachtige lobbies nodig om mensen bewust te maken dat hun gewoontes of liefhebberij vervuilend, ongezond of dieronvriendelijk is.
Denk aan roken en aan bijv gebruik van suikers. Je komt aan het verdienmodel van een grote groep mensen. Dat wekt altijd eerst veel weerstand op.
Tig jaar terug stonden veel paarden altijd binnen, op maneges zelfs in stands. Het is imo gewoon voortschrijdend inzicht dat ‘men’ dieren gaat beschermen. Dat we ze nu op een paardvriendelijer manier willen houden en ook willen beschermen tegen bepaalde takken van ‘sport’.
_San87_ schreef:Maar is het niet zo dat je als sport, waarbij dieren het belangrijkste aspect zijn, juist aan leken goed uit moet kunnen leggen waar je mee bezig bent en waarom? Dat mis ik bij de paardensport heel erg.
Juist mensen die niet precies weten over het waarom, kunnen denk ik heel nieuwe, frisse inzichten geven in of dat wat we altijd zo doen, ook zo moeten blijven doen. Of dat het toch anders kan, met een diervriendelijker resultaat.
_San87_ schreef:Maar is het niet zo dat je als sport, waarbij dieren het belangrijkste aspect zijn, juist aan leken goed uit moet kunnen leggen waar je mee bezig bent en waarom? Dat mis ik bij de paardensport heel erg.
Citaat:Juist mensen die niet precies weten over het waarom, kunnen denk ik heel nieuwe, frisse inzichten geven in of dat wat we altijd zo doen, ook zo moeten blijven doen. Of dat het toch anders kan, met een diervriendelijker resultaat.
Gebruikers op dit forum: DotBot en 10 bezoekers