Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Paarden maken hun hoofd pas echt leeg als ze zonder een ruiter op hun rug met hun hoofd naar beneden gras op de wei kunnen eten!!
Daar kunnen ze paard zijn.
Iets wat heel belangrijk is voor sportpaarden want gelukkige paarden presteren beter.
Elisa2 schreef:Popstra schreef:Paarden maken hun hoofd pas echt leeg als ze zonder een ruiter op hun rug met hun hoofd naar beneden gras op de wei kunnen eten!!
Daar kunnen ze paard zijn.
Iets wat heel belangrijk is voor sportpaarden want gelukkige paarden presteren beter.
Nou nee niet mee eens, uiteraard is dit ook belangrijk en zou dit onder het standaard van paardenwelzijn moeten vallen.
Maar qua training is er vaak niets heerlijkers voor ze qua afwisseling dan bos en een lekkere rengalop op de hei oid. Ik ken echt geen enkel paard dat liever naar de bak gaat dan naar het bos en in het bos kun je ze ook goed dressuurmatig rijden. (lekker wijken en appuyeren op een breed zandpad) En is de impuls vaak al een stuk makkelijker te bereiken plus dat je ze traint met allerlei externe omstandigheden om te gaan.
Alleen maar goed dat dit meer gepromoot wordt, afwisseling is zo belangrijk.
Popstra schreef:[quote="Elisa2"
Nou nee niet mee eens, uiteraard is dit ook belangrijk en zou dit onder het standaard van paardenwelzijn moeten vallen.
Maar qua training is er vaak niets heerlijkers voor ze qua afwisseling dan bos en een lekkere rengalop op de hei oid. Ik ken echt geen enkel paard dat liever naar de bak gaat dan naar het bos en in het bos kun je ze ook goed dressuurmatig rijden. (lekker wijken en appuyeren op een breed zandpad) En is de impuls vaak al een stuk makkelijker te bereiken plus dat je ze traint met allerlei externe omstandigheden om te gaan.
klinkt allemaal leuk maar dan nog moet het paard doen wat de ruiter die op zn rug zit van hem vraagt.
Dat is in mijn ogen een paard geen paard laten zijn.
Maar goed, ik train mijn paarden dan ook niet jaar rond want dat is ook heel niet nodig als ze hun job eenmaal kunnen en die job doen ze rete goed gezien onze resultaten.
Plus ik de mogelijkheid heb ze weidegang aan te bieden.
Kan me voorstellen dat als je dit niet hebt het goed is eens wat anders dan de bak te laten zien.
Wpaard schreef:Moet het ook mogelijk blijven met de wolven..
Elisa2 schreef:Popstra schreef:[quote="Elisa2"
klinkt allemaal leuk maar dan nog moet het paard doen wat de ruiter die op zn rug zit van hem vraagt.
Dat is in mijn ogen een paard geen paard laten zijn.
Maar goed, ik train mijn paarden dan ook niet jaar rond want dat is ook heel niet nodig als ze hun job eenmaal kunnen en die job doen ze rete goed gezien onze resultaten.
Plus ik de mogelijkheid heb ze weidegang aan te bieden.
Kan me voorstellen dat als je dit niet hebt het goed is eens wat anders dan de bak te laten zien.
Wat een aannames..hier kregen ze altijd alles...bak, bos, weidegang en iedere dag buiten in de zomer 24/24 met onbeperkt ruwvoer en kuddegenootjes. Oftewel, hemel op aarde..het is echt niet erg als ze 1,2 uurtjes iets moeten door voor een ruiter als ze de rest van de dagen lekker paard kunnen zijn.
Koend: dat snap ik wel..dat is ook een kwestie van zelf scherp blijven in het bos en natuurlijk train je ook anders in het bos dan in de bak.
Hier ook met de trailer MWM, behalve op zondag...maar daar worden ze ook lekker trailermak van en ze associeren de trailer dan met leuke dingen doen. Ik zie dat als een voordeel..het kost alleen wat meer tijd.
Popstra schreef:Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik doel in dat stuk op die regels over dat een paard paard kan zijn. In mijn ogen is een paard pas echt paard als hij in de wei staat te grazen. Liefst met maatjes. dus zonder een ruiter die wat van hem wil
pol013 schreef:Want daar kan alles.
Maar goed, ik heb dan niet voor niks voor eventing gekozen.
Popstra schreef:Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik doel in dat stuk op die regels over dat een paard paard kan zijn. In mijn ogen is een paard pas echt paard als hij in de wei staat te grazen. Liefst met maatjes. dus zonder een ruiter die wat van hem wil
Gebruikers op dit forum: BingBot en 3 bezoekers