Algemeen
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie
In het Belgische Wieze is men opgeschrikt door twee serieuze gevallen van dierenmishandeling. Zowel een koe als een pony zijn daar aangetroffen met een pijl van een kruisboog in hun lichaam. Eerder werden er ook al dartpijltjes naar de dieren gegooid. Beide beschietingen gebeurden ’s nachts. De dader is tot op heden onbekend. De dieren hebben geluk gehad dat de pijlen er niet heel diep in zaten. Was dit wel het geval geweest, dan hadden ze het niet overleefd. De dierenarts is bij de dieren geweest, zowel de koe als de pony kreeg een antibioticakuur voorgeschreven. Ze zullen allebei volledig herstellen van hun verwondingen.
De koe en pony stonden allebei in hun eigen wei, hemelsbreed niet ver van elkaar af. Sara Vermeire, de eigenaresse van de pony, is erg aangeslagen en vertelt aan de Belgische zender VRT: “Ik snap niet hoe iemand plezier kan hebben aan onschuldige beesten pijn te doen. Mijn ouders zijn er ook echt van aangedaan. Nu staat de pony gelukkig op stal, daar kan niemand hem kwaad doen. Dieren zijn ook levende wezens – die doe je toch niet zomaar pijn? Ik hoop dat de dader zichzelf snel aangeeft”.
De politie heeft de aangiftes opgenomen, proces-verbaal opgesteld tegen de onbekende dader en is ook een onderzoek gestart. Intussen surveilleert de politie ook vaker in de omgeving, in de hoop de schutter te vinden. Op VRT.be is een video te zien waarin de eigenaresse van de pony reageert op de hele situatie.
Gebruikte bronnen: