Pony en koe in België beschoten met darts en kruisboog

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Pony en koe in België beschoten met darts en kruisboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-22 16:13

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In het Belgische Wieze is men opgeschrikt door twee serieuze gevallen van dierenmishandeling. Zowel een koe als een pony zijn daar aangetroffen met een pijl van een kruisboog in hun lichaam. Eerder werden er ook al dartpijltjes naar de dieren gegooid. Beide beschietingen gebeurden ’s nachts. De dader is tot op heden onbekend. De dieren hebben geluk gehad dat de pijlen er niet heel diep in zaten. Was dit wel het geval geweest, dan hadden ze het niet overleefd. De dierenarts is bij de dieren geweest, zowel de koe als de pony kreeg een antibioticakuur voorgeschreven. Ze zullen allebei volledig herstellen van hun verwondingen.

De koe en pony stonden allebei in hun eigen wei, hemelsbreed niet ver van elkaar af. Sara Vermeire, de eigenaresse van de pony, is erg aangeslagen en vertelt aan de Belgische zender VRT: “Ik snap niet hoe iemand plezier kan hebben aan onschuldige beesten pijn te doen. Mijn ouders zijn er ook echt van aangedaan. Nu staat de pony gelukkig op stal, daar kan niemand hem kwaad doen. Dieren zijn ook levende wezens – die doe je toch niet zomaar pijn? Ik hoop dat de dader zichzelf snel aangeeft”.

De politie heeft de aangiftes opgenomen, proces-verbaal opgesteld tegen de onbekende dader en is ook een onderzoek gestart. Intussen surveilleert de politie ook vaker in de omgeving, in de hoop de schutter te vinden. Op VRT.be is een video te zien waarin de eigenaresse van de pony reageert op de hele situatie.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Art_Ificious

Re: Pony en koe in België beschoten met darts en kruisboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:29

Eerst een ontsnapt paard dat aangereden is in Aalst, alsook meldingen van verdachte man te fiets die paarden opjaagt.

Als en Wieze liggen niet ver van elkaar af.
Zou dit diezelfde persoon kunnen geweest zijn?

Le Baron- 2de premie Tinkerstamboek België
Springt parcoursjes 70-80cm [&]

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:13

Dit zijn zwaar gestoorde daders. Ik word altijd verdrietig van dit soort berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:40

Aalst en Wieze liggen op een boogscheut van elkaar, maar die opjagen de fietser was in Aalter. Dat is toch echt een goed uur autostrade verder.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:53

Varekaj schreef:
Aalst en Wieze liggen op een boogscheut van elkaar

Hoe toepasselijk

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:27

Dan zit er iets van binnen ook mis hoor. Hoe gestoord kan je zijn.

winterbuitenrit

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:56

Dit soort criminelen beginnen met dieren en eindigen soms met mensen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie