Paard overleden na aanrijding met goederentrein in Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Paard overleden na aanrijding met goederentrein in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-22 16:12

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Maandag 31 oktober is in het Duitse Leverkusen een paard aangereden door een goederentrein. Het dier heeft dit ongeval, ondanks snelle inzet van de hulpdiensten, niet overleefd. Zij vonden het paard ongeveer vijf meter van het spoor af.

Getuigen wisten te vertellen dat het zich paard circa vier kilometer verderop, tijdens een wandeling met de eigenaresse, had losgetrokken waarna het dier op de sporen terecht is gekomen. Ondanks een harde noodrem van de trein, kon een botsing niet worden voorkomen. Niemand is verder gewond geraakt, de trein liep wel schade op, maar kon na controle verder rijden. Het treinverkeer liep vertraging op door het ongeval.

De Duitse politie heeft een vooronderzoek ingesteld naar de eigenaresse van het paard, wegens het in gevaar brengen van het treinverkeer.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:24

Dat is een hele trieste samenloop van omstandigheden want laten we realistisch zijn: een trein terug koppen kan alleen in spektakelfilms. De kans dat je het naverteld als je een tik van een trein krijgt, hoe minimaal die ook is, is vrij klein.

Uiteraard wordt er een onderzoek ingesteld; dat gebeurt namelijk altijd bij ongelukken, ook in Duitsland.

Sterkte voor de eigenaresse. Dat beeld zal ze nog wel een poos bij zich dragen, ook al heeft ze het waarschijnlijk niet zien gebeuren; er is niet veel voorstellingsvermogen voor nodig....

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Monique1963

Re: Paard overleden na aanrijding met goederentrein in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:17

O men, wat heftig voor die vrouw. Enorm triest. En je mag toch hopen dat die vrouw niet bekeurd wordt of aangeklaagd wordt. Het is al erg genoeg.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:38

Monique1963 schreef:
O men, wat heftig voor die vrouw. Enorm triest. En je mag toch hopen dat die vrouw niet bekeurd wordt of aangeklaagd wordt. Het is al erg genoeg.

Recht is niet altijd recht, en al helemaal niet bij de regels in Duitsland vind ik.

Mijn vader is ooit in de slip geraakt op de snelweg, de vangrail geschampt. Was bij een afrit en heeft dus de auto onderaan de afrit stil gezet op een parkeerplaats en toen politie gebeld.
Kreeg een boete voor het verlaten van het ongeval. Had de auto dus zeer onveilig naast een glad stuk weg, tegen de vangrail moeten laten staan.

Wat een nachtmerrie voor de eigenaar zeg. Dit gun je niemand!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie