Ruiter en paard overleven aanrijding met automobilist niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ruiter en paard overleven aanrijding met automobilist niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 17:18

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In Harburg, een gemeente in Duitsland ten zuiden van Hamburg, zijn afgelopen dinsdag een amazone en haar paard om het leven gekomen nadat ze werden aangereden door een wagen.

De 76-jarige automobilist reed op het paard in waardoor het dier door de kracht samen met zijn amazone enkele meters verder gekatapulteerd werden. Het paard was op slag dood, terwijl de 61-jarige amazone nog gereanimeerd werd maar alle hulp mocht helaas niet baten. Het is nog onduidelijk waarom de automobilist niet uitweek voor het paar. De bestuurder van de wagen bleef ongedeerd maar verkeerde wel in shock. Zijn auto werd in beslag genomen.

De politie is nu met behulp van een deskundige verder onderzoek aan het doen naar de mogelijke oorzaak van het ongeval.

Cinnepin

Re: Ruiter en paard overleven aanrijding met automobilist niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:29

Ik had het van de week op fb al voorbij zien komen inderdaad. Wat vreselijk. Wat gebeuren er de laatste tijd veel ernstige ongelukken, niet alleen met paarden overigens. Veel lopen ook dodelijk af.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:30

Vreselijk... veel sterkte voor de nabestaanden Y;(

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:33

Verschrikkelijk ;(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:41

Werden ze nu aangereden door een wagen of door een auto? Het artikel is daar wat ambigu over.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:43

oomens schreef:
Werden ze nu aangereden door een wagen of door een auto? Het artikel is daar wat ambigu over.

Doe eens een wilde gok...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:48

Als Belgische klinkt het woord “wagen” in mijn oren hetzelfde als “auto” maar oke, er zou verwarring kunnen ontstaan. Nu gezien de impact van het ongeval lijkt het antwoord me logisch….

Wat een drama! Sterkte voor de nabestaanden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:38

oomens schreef:

Je kunt ook gewoon dubbelzinnig zeggen natuurlijk.. :=
Anders ontstaat er nog meer verwarring.

Wat een heftig ongeval en wat vreselijk voor alle betrokkenen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:50

Ik ken die meneer niet die in de auto zat, maar hoe kun je nu in hemelsnaam een paard met ruiter over het hoofd zien. Het is toch geen fruitvliegje of zo. Mijn schoonmoe heeft haar rijbewijs ingeleverd op die leeftijd omdat ze vond dat ze minder goed aan het verkeer begon te deelnemen. En ze verwachtte dat ze ook niet meer door de keuring zou komen. Het is uiteraard vreselijk ook voor die meneer, maar ik hoop dat hij de straat niet meer op mag met een auto. Dan maar met zijn 45km autootje, daar kan je dan toch minder fout mee doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:52

Hier hadden we van de week veel last van verblinding door de zon. Kan daar ook het geval geweest zijn.

Politieonderzoek afwachten.

Naar ongeluk, heel triest.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:19

Triest,
Veel sterkte voor de nabestaande.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:22

oomens schreef:

Wat is het verschil?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:22

Wat afschuwelijk zeg, wat moet dat hard gegaan zijn... :(
Mijn eerste gedachte is ook laagstaande zon, maar dat is gissen zonder de situatie te kennen. Het is hoe dan ook afschuwelijk voor alle betrokkenen..

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:19

Verschrikkelijk, dit is ontzettend erg voor alle betrokkene. Ben wel benieuwd wat er precies is gebeurd, een paard met ruiter zie je op afstand al.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:37

Monique1963 schreef:
Ik ken die meneer niet die in de auto zat, maar hoe kun je nu in hemelsnaam een paard met ruiter over het hoofd zien. Het is toch geen fruitvliegje of zo. Mijn schoonmoe heeft haar rijbewijs ingeleverd op die leeftijd omdat ze vond dat ze minder goed aan het verkeer begon te deelnemen. En ze verwachtte dat ze ook niet meer door de keuring zou komen. Het is uiteraard vreselijk ook voor die meneer, maar ik hoop dat hij de straat niet meer op mag met een auto. Dan maar met zijn 45km autootje, daar kan je dan toch minder fout mee doen.

We weten niet wat er gebeurd is. Het paard kan ook ineens de weg op gesprongen zijn. Daar doe je als automobilist niets aan, hoe goed je ook kunt rijden.

Wat een vreselijk ongeluk. Sterkte aan de nabestaanden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:41

Monique1963 schreef:

Tja, gebeuren er dagelijks niet honderden ongelukken waar niemand iets van snapt? Wat wil je nou precies zeggen? :?

Ik vind het artikel ook ongelukkig geschreven trouwens, "reed op het paard in" alsof ie het expres deed :n

Een vreselijk ongeluk ;(

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:31

Monique1963 schreef:

Ik zag een stilstaande grote mercedes met knipperlichten aan, op klaarlichte dag, over het hoofd en reed daar met 80 achterin...
En nee, ik heb hem Echt niet gezien!
Die dingen gebeuren soms

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:32

Ayasha schreef:
oomens schreef:

Wat is het verschil?

Een wagen als in “met paard en kar”

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:16

Lukasje schreef:
Ayasha schreef:
Wat is het verschil?

Serieus?
Iets zegt me dat die geen paard meters zou weg katapulteren … kom op…

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 05:42

Er staat "automobilist".

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:04

Wat een tragisch ongeval.

BelgenGek schreef:
Monique1963 schreef:

Ik zag een stilstaande grote mercedes met knipperlichten aan, op klaarlichte dag, over het hoofd en reed daar met 80 achterin...
Die dingen gebeuren soms

Precies. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb ooit m'n auto achteruit tegen de bus van de buren gezet. Terwijl ik die normaal altijd zie als ik richting m'n auto loop. Ik had hem nu echt niet bewust waargenomen. Iedereen heeft weleens een moment dat je wat minder alert bent. Gelukkig loopt het 99 procent van de tijd goed af.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:51

En ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar hoeveel mensen zitten niet even met hun ogen op de autoradio, navigatie of telefoon?
Of door moeheid, stress of slaaptekort even niet opletten?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:52

Lukasje schreef:

'Zijn auto werd in beslag genomen' staat er ...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:31

Ik vind dit een erg heftig ongeluk, moet enorm hard zijn gegaan als het paard door de klap zoveel meter weg is gesmeten.

In het artikel staat duidelijk dat hij ze niet gezien heeft, dus wellicht met 80 km p/u op ze ingereden oid. Man zelf ook in shock..afschuwelijk voor alle partijen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:41

capopjekop schreef:
Wat een tragisch ongeval.

BelgenGek schreef:

Die dingen gebeuren soms

Precies. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb ooit m'n auto achteruit tegen de bus van de buren gezet. Terwijl ik die normaal altijd zie als ik richting m'n auto loop. Ik had hem nu echt niet bewust waargenomen. Iedereen heeft weleens een moment dat je wat minder alert bent. Gelukkig loopt het 99 procent van de tijd goed af.

Onze hersenen maken foutjes. Eigenlijk zijn we uberhaupt niet bedoelt om aan die snelheden te rijden. Waardoor onze hersenen zwaar moeten gaan filteren. Hierdoor overkomt het zelfs de meest ervaren bestuurders die zitten op te letten wel eens dat ze werkelijk een auto "niet gezien" hebben. Ze hebben hem wel gezien maar je hersenen hebben het als een "onbelangrijke prikkel" beschouwd en dus niet in je bewustzijn laten komen.

Wat we werkelijk zien, en wat in ons bewustzijn komt verschilt enorm in aantal. Dat verklaart dus veel van dat soort ongevallen. :) Je hebt het wel gezien maar je hersenen hebben het als onbelangrijk beschouwd. En daar kan je bewustzijn helemaal niks aan doen want dat gebeurt allemaal in je onderbewustzijn en daar heb je dus geen invloed op.