Vraag het aan het Nieuwsteam: oktober 2022 Fotograaf Cynn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Vraag het aan het Nieuwsteam: oktober 2022 Fotograaf Cynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-22 13:10

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
Cynthia in actie!

We hebben alle gekleurde teamleden gehad die mee wilden werken aan dit community onderdeel en dus gaan we vanaf nu alle fotografen, correspondenten en bloggers langs. We beginnen met fotograaf Cyn. De titel van deze rubriek is dus iets gewijzigd.

Hoe lang ben je al fotograaf voor Bokt?
Volgens mij ga ik nu mijn tweede jaar in. Wel een pauze gehad wegens het herstel van een burn-out.

Wat is het leukste aan fotograaf zijn?
Het vast mogen leggen van de intieme momenten, en intense blijdschap na (bijvoorbeeld) de finish. Aangezien ik voornamelijk de sport vastleg, houd ik ervan om naast de actie, ook de sfeer op zo'n wedstrijd vast te leggen. Een gespannen gezicht voor het betreden van de ring op een debuut, de intense blijdschap over de finish. en de intieme momenten bij het voor- en na verzorgen van een paard. Alleen of in een team verband, je krijgt er fantastische plaatjes voor het leven van.

Ben je ook wel eens naar een fotomeeting van Bokt geweest en zo ja, hoe heb je dat ervaren?
In het verleden ben ik daar regelmatig geweest. Leuke mensen ontmoet, sommigen die mij altijd bij zijn gebleven waaronder één van mijn beste vriendinnen bokker jenne. Maar ik heb er ook ontdekt dat soms een portret rapportage oké is, maar dat ik er qua nabewerking en het sprookjesgehalte er niet het geduld voor heb. Doe mij de sport maar. Fotograferen wat je ziet en omgaan met de omstandigheden die je hebt.

Kan je omschrijven wat je precies doet als fotograaf voor Bokt?
Ik probeer de sport goed onder de aandacht te brengen door een zo'n gevarieerd mogelijk verslag in elkaar te zetten. Vaak ga ik samen met mijn vriend Gilian op pad, hij is ook fotograaf en heeft aardig het paardenvirus van mij te pakken gekregen. We proberen samen een verhaal te vertellen met onze foto's, wat er gebeurd op zo'n dag en de sfeer er omheen vast te leggen. Naderhand worden er onwijs veel foto's uitgezocht en selecteren we foto's waarvan wij denken die een gevarieerd en realistisch beeld geeft van de dag. Bij een aantal evenementen kennen wij wel ruiters en amazones en wat ze dan hebben gepresteerd, maar regelmatig pakken wij gewoon de start/uitslag lijsten erbij om de rugnummers van de ruiters te kunnen opzoeken. En dan proberen nog wat leuks erbij te schrijven. Soms best een uitdaging als je jezelf daar niet zo goed in vindt. :Y)

Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Het heeft weinig met fotograferen te maken, maar het overlijden van bokker en tevens goede vriendin Bietjuhh. Wij hadden dagelijks contact en zij heeft mij destijds geholpen met het maken van een studiekeuze waarbij ik mij gigantisch heb ontwikkeld op sociaal vlak. Ik ben wie ik ben dankzij de vriendschap die ik met Bietjuhh had.

Je doet dit vrijwilligerswerk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Op mijn negende heb ik mijn eerste pony Polly gekregen van mijn ouders. Hier heb ik Bixie mee gestart en uiteindelijk tot de L2 in de dressuur gereden. Na Polly kwamen er nog meer pony's in mijn leven tot als laatste mijn Haflinger Romana. Helaas stuiterde ik er een aantal jaar geleden gigantisch hard vanaf waardoor mijn schouder ernstig toegetakeld was. Sindsdien nog maar een paar keer paardgereden. Romana gaat inmiddels door het leven als manegepony. Vrienden van ons hebben een eigen manege en ik zie Romana dus nog regelmatig. Wanneer ik kan, verzorg ik nu een Shetlander in Lelystad bij de Ponyvriendjes. Een super gezellige stal waar ik altijd welkom ben om mijn gedachten te verzetten en wat in de rondte te tutten en te wandelen. Ik kan ook helemaal tot rust komen van paddocks uitmesten en therapeutisch knuffelen. En zo ben ik toch nog lekker onder de paarden.

Wat doe je in het dagelijks leven?
In het dagelijks leven ben ik kwaliteitsmedewerker op het hoofdkantoor van een supermarkt. Veel administratie achter de computer dus. Maar het leven bestaat gelukkig niet alleen maar uit werken en spendeer ik veel avonden en weekenden met vrienden om bordspelletjes te spelen en nu ik uit mijn burn-out omhoog aan het krabbelen ben kan ik ook weer genieten van een boek lezen en ga ik steeds meer aan de wandel in de natuur. Maar het belangrijkste onderdeel van mijn dagelijks leven is uiteraard het luisteren naar de bevelen van mijn vijfjarige jarige poes Misty. Zij is de echte baas in huis, dat snappen jullie wel.. :Y)

Wat zijn je toekomstplannen? Zou je iets als fotograaf willen doen? Of juist niet?
Ik vind het fotograferen onwijs leuk om te doen naast mijn gewone werk. Het fotograferen moet leuk blijven en de gedachte om volledig rond te moeten komen van fotograferen maakt mij diep ongelukkig. Er zijn genoeg momenten dat ik echt geen zin heb om wéér achter die computer te moeten kruipen om foto's uit te moeten zoeken en te verwerken. Tot vorig jaar heb ik voor het Bavaria Eventing Team gewerkt waar ik onwijs leuke mensen heb ontmoet die ik nog steeds tegenkom en spreek. Ik had het voor geen goud willen missen en opnieuw voor zo'n team werken zou ik heel tof vinden. De volledige vrijheid om niet alleen de sport maar ook de sfeerplaatjes er omheen te mogen vast leggen, daar word ik gelukkig van. Maar dat zijn een aantal weekenden en/of doordeweekse dagen per seizoen/jaar en geen zeven dagen per week. Dat houdt het fotograferen voor mij leuk. Voor de rest heb ik totaal geen toekomstplannen. Ik zie wel wat het leven mij brengt.

Wat was het leukste event waar je naartoe geweest bent (voor Bokt) en waarom?
Ik denk toch wel Horse Driving Kronenberg. Het is gewoon een ontzettend gaaf, krachtig evenement en om dat duidelijk weer te mogen geven op de foto en dat het dan ook lukt, is gewoon tof. Om dan nog niet te spreken over het beven van de aarde dat je voelt als je volledig op de grond in positie klaar ligt om het 'geweld' van een machtig vierspan te fotograferen. Gewoon kicken. <3

Lijkt het jou ook leuk om fotograaf, blogger of correspondent voor Bokt te worden? Stuur dan even een email aan redactie@bokt.nl

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Oscar
Forumcoördinator

Re: Vraag het aan het Nieuwsteam: oktober 2022 Fotograaf Cynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:31

Wat leuk om wat meer van jou te lezen, Cynn :)

Hopelijk zien we je nog veel vaker terug met je mooie foto's en verslagen!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Polly
Moderator Algemeen

Re: Vraag het aan het Nieuwsteam: oktober 2022 Fotograaf Cynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:51

Superleuk om jullie zo ook beter te leren kennen!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie