Ludger: "Beste beslissing ooit, volledig focussen op de paardensport"

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

Ludger: "Beste beslissing ooit, volledig focussen op de paardensport"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 19:13

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Ludger Beerbaum. Foto: Richard Juilliart /FEI


In een nieuwe serie van de Prague Play-Offs praat worden verschillende ruiters aan enkele persoonlijke vragen onderworpen. Zo ook de Duitse legende, Ludger Beerbaum.

"Mijn eerste job was het castreren van biggetjes. Daar verdiende ik mijn eerste geld mee." vertelt Beerbaum. "De beste beslissing die ik ooit gemaakt heb was waarschijnlijk om mijn ouders te overtuigen de universiteit te stoppen en me full time te focussen op de paardensport."

Bekijk de video hieronder.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Ludger: "Beste beslissing ooit, volledig focussen op de paardensport"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:04

Jammer dat zo'n man toch nog aandacht krijgt en dat zijn barreermethodes maar even worden vergeten...

troi
Berichten: 17076
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:35

Ach, van het onverdoofd castreren van biggen door naar paarden barreren. It's all in a days work -O-

jansje73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 07:41

Earth schreef:
Jammer dat zo'n man toch nog aandacht krijgt en dat zijn barreermethodes maar even worden vergeten...


Dat dacht ik ook gelijk aan.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:51

Volgens mij is hij er nooit voor veroordeeld. Je bent pas schuldig nadat de rechter je heeft veroordeeld.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:03

juliomariner schreef:
Volgens mij is hij er nooit voor veroordeeld. Je bent pas schuldig nadat de rechter je heeft veroordeeld.

Ja nou in dit geval vind ik dat het rechtsysteem lelijk heeft gefaald. Er zijn beelden van, en ik vind dat dit niet getolereerd mag worden in de sport. Dus dan ben ik mijn eigen rechter wanneer het gaat om paardenwelzijn. En ik acht hem schuldig aan het mishandelen van paarden ;)

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Ludger: "Beste beslissing ooit, volledig focussen op de paardensport"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:04

Er zijn video beelden maar de verschillende experts vinden het dus geen barreren.
Ik geloof een expoert eerder dan een goedbedoelende amateur.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:13

juliomariner schreef:
Er zijn video beelden maar de verschillende experts vinden het dus geen barreren.
Ik geloof een expoert eerder dan een goedbedoelende amateur.


Heb jij het filmpje ook gezien? Ik zie dat een paard gebarreerd wordt. Het barreren is het paard tegen de benen slaan met de balk of voorwerp tijdens de sprong. Dat gebeurt hier. De experts zijn gewoon laf geweest in hun oordeel, barreren, wat hij duidelijk doet, moet gewoon ten aller tijden niet zijn toegestaan. Groetjes de amateur.

Boras
Berichten: 10063
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:19

juliomariner schreef:
Er zijn video beelden maar de verschillende experts vinden het dus geen barreren.
Ik geloof een expoert eerder dan een goedbedoelende amateur.


Ik zou in het algemeen willen zeggen: bekijk de beelden zelf en vorm je eigen mening.

Dit heeft meer met moraal dan met expertise te maken, vind ik.

Earth, goed dat je voor de volledigheid ook op deze kant van "Ludger" wijst +:)+

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Ludger: "Beste beslissing ooit, volledig focussen op de paardensport"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:24

Ik heb geen mening of het nu barreren is of niet echt zeg alleen dat ik meer vertrouwen in de expertise van een expert heb dan de mening van een amateur.
Hij is niet veroordeeld dus kun je niet stellen dat hij schuldig is aan barreren hooguit dat hij ervan wordt verdacht.
Voor de rest, ik ben geen fan van Beerbaum, ik vind hem persoonlijk niet zo sympathiek.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:24

Boras schreef:
juliomariner schreef:
Er zijn video beelden maar de verschillende experts vinden het dus geen barreren.
Ik geloof een expoert eerder dan een goedbedoelende amateur.


Ik zou in het algemeen willen zeggen: bekijk de beelden zelf en vorm je eigen mening.

Dit heeft meer met moraal dan met expertise te maken, vind ik.

Earth, goed dat je voor de volledigheid ook op deze kant van "Ludger" wijst +:)+


Ja ik vind het een aardige vent hoor (kwam 'm wel eens tegen op concours), maar dit kan gewoon niet. Ik ben fel tegenstander van alles wat ze 'flikken' in de topsport want ik heb zelf teveel gezien. Het moet veranderen willen we een gezonde topsport krijgen, en dar moet iedereen aan meedoen.

troi
Berichten: 17076
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:45

juliomariner schreef:
Ik heb geen mening of het nu barreren is of niet echt zeg alleen dat ik meer vertrouwen in de expertise van een expert heb dan de mening van een amateur.
Hij is niet veroordeeld dus kun je niet stellen dat hij schuldig is aan barreren hooguit dat hij ervan wordt verdacht.
Voor de rest, ik ben geen fan van Beerbaum, ik vind hem persoonlijk niet zo sympathiek.


Expertise of de belangen? Denk dat dat meer bepalend is bij het bepalen van de mening over deze kwestie.