FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 16:15

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Ingmar De Vos. Foto: © FEI/Richard Juilliart


De FEI zet meer en meer in op positieve marketing. "Die aanzet werd destijds gegeven door de voormalige voorzitster, HRH Princes Haya", vertelt de huidige voorzitter Ingmar De Vos. "Zij had door dat we als federaties onder elkaar in een heel competitieve wereld leefden en dat een positieve marketing dus noodzakelijk is."

"De digitale omgeving is tegenwoordig niet meer weg te denken. We zetten daarom ook steeds meer in op het genereren van content", gaat De Vos verder. "Onze focus ligt daarbij steeds op het tonen wat er achter de schermen aan het gebeuren is. Onze sport is niet bekend in de mainstream wereld, daarom is het van belang dat we laten zien wat er zich voor en achter de schermen afspeelt."

Mondialisering
"Onze sport heeft er alle baat bij om te globaliseren. Dat zorgt voor een groter bereik en draagkracht." Verder vertelt De Vos over zijn ambities in zijn volgende legislatuur. "Azië moet de nieuwe markt zijn die we aanspreken. Daar moet de sport geactiveerd worden. In de laatste twaalf jaar zijn we in China en Indië gestegen van een 30-tal ruiterclubs naar plus 2000", gaat de FEI voorzitter verder.

"Verder is het belangrijk dat we de Nations Cup series aantrekkelijk willen houden. Verder willen we de sport sensibiliseren. We willen de relatie tussen ruiter en paard herdefiniëren en communiceren naar de maatschappij en onze eigen community. We moeten het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten in onze eigen sport en erbuiten."

Arabesk

Berichten: 28696
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:59

Mooi, begin eens met het de strot afknijpen van de groep 7 landen en hun endurance races...

troi
Berichten: 17076
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:04

Arabesk schreef:
Mooi, begin eens met het de strot afknijpen van de groep 7 landen en hun endurance races...


Zeg, mooie woorden mogen natuurlijk geen geld kosten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:00

troi schreef:
Arabesk schreef:
Mooi, begin eens met het de strot afknijpen van de groep 7 landen en hun endurance races...


Zeg, mooie woorden mogen natuurlijk geen geld kosten :n
En ook niet teveel moeite.

tamary

Berichten: 29438
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:07

Charme offensief is inderdaad noodzakelijk, maar dat blijft enkel plakken als ze ook wat aan de oorzaken doen.

Arabesk

Berichten: 28696
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:16

Proactief... Top jeuk-woord

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 22:07

Het lijkt wel of ze vooral het beeld van zichzelf willen veranderen. Dat lijkt me niet de juiste insteek, ze moeten vanuit de kern wat veranderen, zeker als het gaat om dierenwelzijn, maar ja dat kost geld dus dan maar idd een soort charme offensief proberen :')
Het is gewoon kansloos :')

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:25

Met woorden als marketing, herdefiniëren, communiceren, genereren van content, promoten doet het mij eerder denken aan een communicatieplan dan aan een actieplan.

Sintara

Berichten: 7644
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Denemarken

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:27

Ik denk dat het tonen van beelden achter de schermen nu net een groot deel van het huidige imago probleem heeft veroorzaakt

Elisa2

Berichten: 38791
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:31

"Verder willen we de sport sensibiliseren. We willen de relatie tussen ruiter en paard herdefiniëren en communiceren naar de maatschappij en onze eigen community. We moeten het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten in onze eigen sport en erbuiten."

Nouja dit klinkt wel positief toch? begin maar met de spoorverplichting er af en de trens optioneel maken in de GP en een spoorverbod voor ruiters tot ze minstens M zijn ofzo.

Iedere stap is er 1...

En ik denk dat uitleg beter werkt dan het tonen van beelden..waarom doet iemand wat hij/ zij doet en hoe komt het paardenwelzijn er dan uit te zien voor een paard in de topsport. Wat heeft dat paard er aan? Hoe kan topsport bedreven worden met een paard zonder dat het ten koste gaat van het paard? Dat lijken mij zaken om verduidelijking over te geven samen met het aanscherpen van het paardenwelzijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42556
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:42

Elisa2 schreef:
"Verder willen we de sport sensibiliseren. We willen de relatie tussen ruiter en paard herdefiniëren en communiceren naar de maatschappij en onze eigen community. We moeten het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten in onze eigen sport en erbuiten."

Nouja dit klinkt wel positief toch? begin maar met de spoorverplichting er af en de trens optioneel maken in de GP en een spoorverbod voor ruiters tot ze minstens M zijn ofzo.

Iedere stap is er 1...

En ik denk dat uitleg beter werkt dan het tonen van beelden..waarom doet iemand wat hij/ zij doet en hoe komt het paardenwelzijn er dan uit te zien voor een paard in de topsport. Wat heeft dat paard er aan? Hoe kan topsport bedreven worden met een paard zonder dat het ten koste gaat van het paard? Dat lijken mij zaken om verduidelijking over te geven samen met het aanscherpen van het paardenwelzijn.

Eens. Uitleg en beelden kunnen prima hand in hand gaan, trouwens.

Wel krijg ik bij dit artikel een veel geblaat weinig wol idee :o. Maar we gaan het zien.

Elisa2

Berichten: 38791
Geregistreerd: 31-08-04

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:45

Ja dat gevoel had ik zelf ook wel een beetje..de paardenwereld is zo conservatief en traag qua veranderingen. Maar goed, iedere verbetering is er 1 denk ik dan en een stap in de goede richting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42556
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:52

Elisa2 schreef:
Ja dat gevoel had ik zelf ook wel een beetje..de paardenwereld is zo conservatief en traag qua veranderingen. Maar goed, iedere verbetering is er 1 denk ik dan en een stap in de goede richting.

Ja, en dan helpen die clubjes als t IDRC en IDTC zeker niet mee.

different1
Berichten: 3688
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:55

Nouja dit klinkt wel positief toch? begin maar met de spoorverplichting er af en de trens optioneel maken in de GP

Quote verkloot :7

Maar iig bij de knhs is de spoorverplichting er al af en ik las ergens op FB dat er idd stemmen opgaan voor de vrije keuze st&tr in de GP.

Elisa2

Berichten: 38791
Geregistreerd: 31-08-04

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 12:12

Bij de KNHS mag je in de GP al op trens rijden. Alleen internationaal de FEI wil nog niet zo met de tijd mee..inderdaad de clubjes die San noemt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:25

Tis een begin...mooie woorden nu de daden nog.

Ook juryleden hebben hier binnen de regelementen een grote rol.


Ik was laatst jureren en vroeg de ring meester of hij wilde zeggen tegen de deelnemers of ze aan de neusriem wilde denken...,

Te strakke neusriem is immers wreedheid (artikel 46) en dus uitsluiting....

Meerdere combinaties die hem losser deden......

Kortom er bovenop zitten helpt *\o/*

Elisa2

Berichten: 38791
Geregistreerd: 31-08-04

Re: FEI: het bewustzijn wat paardenwelzijn is proactief gaan promoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:56

Goedzo, pro actief werken helpt inderdaad!