Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
peach2001 schreef:Ze zijn te brutaal, ook niet schuw. Kwestie van tijd tot het een kind/tiener is die ze pakken en dan pas gaan ze ingrijpen...
Onali schreef:peach2001 schreef:Ze zijn te brutaal, ook niet schuw. Kwestie van tijd tot het een kind/tiener is die ze pakken en dan pas gaan ze ingrijpen...
En heel eerlijk? Laat het maar gebeuren.
In en intriest voor de kind/ tiener en familie maar misschien dat mensen dan gaan snappen dat er gewoon echt geen ruimte is voor de wolf.
senna21 schreef:Wat ontzettend sneu.
Hoewel ik het belang van natuur groot vind, is dit beleid rondom wolven heel ondoordacht. In grote delen van Nederland, waaronder Drenthe, zijn onvoldoende natuurlijke prooidieren. Dan krijg je situaties als deze.
De wolf vrij, alle andere dieren huisarrest.
Onali schreef:peach2001 schreef:Ze zijn te brutaal, ook niet schuw. Kwestie van tijd tot het een kind/tiener is die ze pakken en dan pas gaan ze ingrijpen...
In en intriest voor de kind/ tiener en familie maar misschien dat mensen dan gaan snappen dat er gewoon echt geen ruimte is voor de wolf.
Loretta schreef:TheWelsh schreef:Ze zouden ook geen groot vee aanvallen...
Nu doen ze net alsof ze dat nooit gezegd hebben. Onze wolvendeskundigen zijn toch niet zo deskundig blijkt.
Cer schreef:De wolf hoort hier 'niet meer'.. dat is soms wel hoe het gaat..![]()
Als je in de middeleeuwen wilt blijven hangen, moet je alle bijbehorende zaken er ook bij nemen..
Cayenne schreef:Cer schreef:De wolf hoort hier 'niet meer'.. dat is soms wel hoe het gaat..![]()
Als je in de middeleeuwen wilt blijven hangen, moet je alle bijbehorende zaken er ook bij nemen..
Maar andersom telt dat natuurlijk ook zo
Overigens waren de middeleeuwen wellicht zo slecht nog niet
_Mir schreef:Onali schreef:
Oke, maar laat dat dan wel JOUW kind zijn. Prima
mysa schreef:Je kunt niet terug naar de middeleeuwen. Gelukkig maar. Het was in meerdere opzichten een vreselijke tijd waarin het leven vaak kort en vol leed was.
Een van de problemen vind ik dat er niet adequaat gehandeld is toen wolven zich hier weer vestigden. Het was een beetje van kijken wat er gebeurt. Er is weinig of geen hulp voor dierhouders. Ja, de schapenboeren krijgen subsidies voor een hek, wat de wolven vervolgens niet tegen blijkt te houden. Maar dan is er wel weer wat aan te merken op de onderste draad, die vijf centimeter lager had gemoeten ofzo. Domme boer toch ook.
En de particulier krijgt niets, geen hek, geen vergoeding, die mag het zelf uitzoeken. En wordt uitgemaakt voor roodkapje. Want wolven pakken geen paarden. En wolven zijn zo schuw dat de kans groter is dat je de loterij wint, dan dat je er eentje ziet.
Wat een flauwekul. Hier worden ze vrijwel wekelijks gezien. En liepen ze al een paar keer door tuinen van buurtgenoten. En als ik dan in het donker mijn hond uitlaten niet prettig meer vind, dan lijd ik aan het roodkapje-syndroom.
En als ik 's nachts opsta om mijn dieren te controleren, moet ik me niet zo aanstellen. Die dingen worden regelmatig beweerd door lieden die het allemaal zo enig vinden. Maar die zelf ergens anders wonen of geen dieren hebben.
_Reneee schreef:senna21 schreef:Wat ontzettend sneu.
Hoewel ik het belang van natuur groot vind, is dit beleid rondom wolven heel ondoordacht. In grote delen van Nederland, waaronder Drenthe, zijn onvoldoende natuurlijke prooidieren. Dan krijg je situaties als deze.
De wolf vrij, alle andere dieren huisarrest.
Ja, zolang wij maar blijven jagen en het voedsel van de wolf opeten.
Ik vind het onwijs hypocriet dat paardenhouders nu bang zijn dat de wolf één dier aan zou kunnen vallen. En dier dat het geluk heeft dat ze hem een naam hebben gegeven en waar ze dus waarde aan hechten.
Maar ze eten vervolgens wel vlees, waardoor ze indirect verantwoordelijk zijn voor de dood van 1.8 miljoen dieren per dag. Die hebben dat geluk niet.
En dat is ook nog eens alleen maar omdat het lekker is, niet omdat je het nodig hebt. Het is nog ongezond ook. Een wolf heeft geen keus en grijpt zelfs naar paarden omdat wij zo nodig al zijn prooidieren af moesten knallen.
Hier is een term voor: specisisme.
Waarom zijn de levens van onze paarden belangrijker dan de wolf? Omdat we ze een naam hebben gegeven en hebben besloten voor ze te zorgen? Omdat ze aaibaarder zijn?
Het komt er gewoon op neer dat wij mensen geneigd zijn het ene leven belangrijker te vinden dan het andere en dat is nergens op gebaseerd.
De wolf is een inheemse soort en hoort hier. Omdat wij toevallig slimmer zijn wil dat niet zeggen dat er geen ruimte is voor de wolf. Nu janken om de wolf, maar vervolgens wel vlees eten. Het kan er bij mij niet in hoor![]()
We moeten ervoor zorgen dat de wolf genoeg te eten heeft zodat hij zich niet aan andere dieren vergrijpt en onze dieren beschermen. Die plicht is zelfs wij wet geregeld.
Ik heb twee katten. Die kunnen onder een auto komen. Moeten we dan ook alle auto’s in de ban doen? Nee, het is aan mij om mijn kat binnen te houden. Doe ik dat niet, dan bestaat de kans dat hij plat wordt gereden. Dat is gewoon bijkomend risico.
sterregoud schreef:@ Reneee, en die wolf die trekt ook jonge Schotse hooglander kalfjes uit elkaar, zonder ze te doden !
Dit dierenleed is wat jou betreft helemaal prima ??
Elisa2 schreef:[
In Ermelo midden op de dag op de heide wilden ze achter een hond aan gaan. (terratoriaal waarsschijnlijk)
.
Gebruikers op dit forum: Benfan, nonnekee, Suusw, Tantejeanne en 17 bezoekers