Sport

Christophe Soumillon, hier met Dolniya tijdens de Epsom Derby Day Coronation Cup in 2015.
Foto: monkeywing/Flickr
Tijdens een race in het Franse Saint Cloud gaf de Belgische jockey Christophe Soumillon een levensgevaarlijke duw met zijn elleboog aan een andere jockey, de Ier Ryan Rossa. Hierdoor verloor Rossa zijn balans en viel hard van zijn paard.
Voor de 22-jarige Rossa liep het me een sisser af: hij stond op en ging lopend naar de ambulance, die op de renbaan aanwezig was. De 41-jarige Soumillon betuigde na afloop van de race zijn spijt. "Gelukkig is Rossa oké. Het had niet mogen gebeuren, ik wilde mijn paard juist de andere kant op sturen en wist meteen dat ik fout zat. Gelukkig gaat het ook goed met Rossa en zijn paard."
Soumillon kwam als tweede over de finish, maar hij werd gediskwalificeerd en liep zijn 13.500 pond aan prijzengeld mis.
Schorsing
De internationale racebond legde Soumillon een schorsing op. Deze gaat ná 14 oktober in. Hierdoor kan Soumillon vandaag wel deelnemen aan de Qatar Prix de l'Arc de Triomphe in Parijs. Bij deze race staat 4 miljoen pond op het spel.
Lees het volledige artikel op Sportnieuws.nl.