[VIDEO] Podcast: Op stal bij de politiepaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO] Podcast: Op stal bij de politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 10:40

Niels_politie op Instagram
Algemeen

Afbeelding
Foto: Printscreen van Niels_politie op Instagram


Heb jij de podcast van de Bereden Politie met Nick en Rens al beluisterd? Ik zocht Nick op en stelde hem vijf vragen!

* Waarom ben je bij de Bereden Politie gaan werken?
Dit wilde ik als kind al worden. Met een paard door de grote stad surveilleren, werken bij grote ME inzetten, op de foto met kinderen en toeristen en grote vervelende groepen uit elkaar rijden. Al deze verschillende politietaken uitvoeren met een paard, maakt deze afdeling heel bijzonder binnen de Nederlandse politie. Daar ben ik trots op.

* Wat is het moeilijkste aspect aan het werk?
Een lastig aspect is dat wij soms in een situaties belanden, waarin je niets voor de collega’s kan betekenen. Bijvoorbeeld door een gladde ondergrond, veel vuurwerk of simpelweg omdat de situatie zich ergens binnen afspeelt. Dan moeten wij een pas op de plaats maken, hoe graag wij ook willen helpen.

* Wat is de belangrijkste boodschap uit je aflevering van Boeiend?
De belangrijkste boodschap uit de podcast is hoe bijzonder het is om als ruiter en paard als een team samen te werken. Van opleiding tot aan de daadwerkelijke inzet bij rellen, wordt er constant geïnvesteerd in en door deze combinaties.

* Onze podcast is van zes maanden geleden, is er nu iets anders aan je werk dan toen?
Het werk is nog steeds het zelfde. Wij merken wel dat na corona de inzetten rondom evenementen weer toenemen. Dit maakt ons werk nog leuker.

* Heb je nog tips voor mensen die bij de bereden politie zouden willen werken?
Ben je een enthousiaste collega die bij de bereden politie wilt werken, blijf de vacaturebank goed in de gaten houden. Er komen weer vacatures. Geen ervaring? Geen probleem. Bereid je voor door wat lessen te volgen. Ook de mannelijke collega’s nodigen wij van harte uit om kennis te maken met dit werk!



Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Annash, Annienke, fransje23, Hannanasjuh, Ianrowan2009, IASCrawler, kvika, larapurdy en 70 bezoekers