Konikpaarden wijken voor runderen in gebied naast Oostvaardersplassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:54

Zoolgangster schreef:
Of waar zijn de veganisten, gaan wel los tegen vleesetende medemensen, maar wat er in de Oostvaardersplassen gebeurt, hoor je ze niet over. Ik ben op twitter tenminste nog geen veganist tegengekomen die het over de Oostvaardersplassen had. Wel dat veganistische onderzoekers een muis met olifantstanden niet lieten inslapen, maar doodhongeren. -O-



Dan kijk je met je neus lieverd, want die zijn wel degelijk heel erg bezig met de Oostvaardersplassen. Inclusief ik en de groepen waar ik me aan verbind. Hoe het op Twitter is geen idee, maar denken dat alleen Twitter gebruikt kan worden om dit aan te pakken is een beetje vreemd.

In ieder geval, geloof mij maar: veganisten zijn volop tegen het beleid van Staatsbosbeheer. Absolute clownen daar, die nooit zullen toegeven dat ze fouten maken.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Konikpaarden wijken voor runderen in gebied naast Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:42

Ik vind het afschuwelijk wat daar gebeurt.Pure dierenbeulen zeg.Wat kun je er aan doen?Er was een actiegroep die de dieren in de OVplassen bijvoerde ,waar is die? Want ik las dat ze ook niet bijgevoerd hoeven te worden door de overheid.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:10

anjali schreef:
Ik vind het afschuwelijk wat daar gebeurt.Pure dierenbeulen zeg.Wat kun je er aan doen?Er was een actiegroep die de dieren in de OVplassen bijvoerde ,waar is die? Want ik las dat ze ook niet bijgevoerd hoeven te worden door de overheid.

Die is er nog. Je kunt kijken op facebook, ik pb je even de juiste namen want ik weet niet of ze willen dat ik ze hier openbaar noem.

Mbt slacht of particulier verkopen. Wij doen in feite weinig anders met opfok, of met Ijslanders. Deze koniki zijn over het algemeen zeer vriendelijk en open naar mensen, nieuwsgierig en welwillend. De paardjes uit andere natuurgebieden doen het erg goed als huispaard. Zeker op jonge leeftijd kun je ze veelleren. Zielig? Even zielig als de gemiddelde kwpn er.
Het chippen van de paarden, het laden, dat gaar niet zonder geweld en daar is meer dan genoeg beeldmateriaal van. Tegenwoordig wordt de omgeving afgezet voor “ wegwerkzaamheden” zodat er geen toezicht is.
Vervolgens gaan ze naar Henkie Worst in Nijkerk en daar staan ze dan een nacht, in de stress. En binnen een dag 100 paarden slachten, je kan mij niet wijsmaken dat dat in rust gaat. Vervolgens de kadaverbak in, omdat de oudere dieren niet geschikt meer zijn voor consumptie. Welke winst precies geeft dit alles voor die paarden? Helemaal niks.
Kun je ze chippen, kun je ook castreren. Voorkom je onnodige veulens. Maar ja veulens ogen lief en als de bolderkar vol toeristen daar rondrijdt, dan zijn die leuk. Lief. Schattig.
En na het toeristenseizoen dus naar de slacht. Walgelijk. Maar ik ben sowieso geen voorstander van dieren slachten, dus die disclaimer wil ik dan wel geven.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Konikpaarden wijken voor runderen in gebied naast Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:24

Ik lees al een aantal keer het woord dierproeven voorbij komen, echter als ik op die term zoek in de fb pagina komt er niks naar boven. Heb je daar een link van

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Konikpaarden wijken voor runderen in gebied naast Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:05

Ik denk wel dat de groep die naar Duitsland gaat het beter voor elkaar heeft..daar worden ze inieder geval wel bijgevoerd.