Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
Suzanne F. schreef:Jeetje lekker dan. Sneu voor die dieren. Hopelijk krijgen ze het nu beter. Dit is best toeristisch gebied toch? Hoe kan zoiets nou gebeuren?
Diane_ schreef:Heel sneu voor alle dieren.
Ben ik overigens de enige die zich afvraagt wat ‘deplorabele’ betekent?Kan er wel naar gissen hoor, maar ik zou voor een beter leesbaar woord kiezen.
Palmera schreef:Waarom het niet eerder is opgemerkt en/of er iets aan gedaan is?
1) Seprona, afdeling van de Guardia Civil die over dit soort dingen gaat is door het hele land onderbemand
2) als er slechts mondelinge melding word gedaan van bv stankoverlast door bv omwonenden beland die meldingen iedere dag weer onderop de stapel
3) om schriftelijk aangifte te doen, en dan word het wel verl vlotter opgepakt, moet je je gegevens achterlaten. En ja, dan mag de "dader" vragen wie er aangifte heeft gedaan. En dan mag de politie antwoorden.
Echt, dat is mij overkomen na melding te hebben gemaakt van een verwaarloosd hondje. Heb nu nog steeds een woedende eigenaar achter me aan.
Dus ja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.
beert schreef:Beetje raar excuus. In Nederland vragen ze de gegevens om te kunnen registreren en eventueel terug te koppelen. Niet om dat door te geven aan degene die het betreft.
De politie zelf zegt dat ze het niet doorgeven. Maar jouw ervaring is dus anders en jij had een boze boer op de stoep staan begrijp ik?
Verder zou je ook naar de eigenaar van de koe toe kunnen gaan en informeren of het dier ziek is of onder behandeling. Al is anoniem klagen natuurlijk veiliger.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, doekenbas, Facebook, FrNo, linoleum, Maanon_, Moon_light94, Oehlala, pillow, Saaams, siloux en 22 bezoekers